דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האזורי לעבודה הורה להשיב לעבודה חולת סרטן שפוטרה עד להכרעה בתביעה 

מאת    [ 30/06/2011 ]

מילים במאמר: 379   [ נצפה 2307 פעמים ]

במסגרת סעד זמני, הורה בית הדין האזורי לעבודה בת"א לחברת שיווק תרופות להחזיר עובדת שחלתה בסרטן לתפקידה עד למתן הכרעה בתביעה, לאחר שקבע, כי החלטת החברה להעביר את העובדת מתפקידה ולאחר מכן לפטרה נבעה לכאורה מחמת אפליה בשל מחלתה.

עובדת שאובחנה כחולת סרטן נאלצה להיעדר מעבודתה כמנהלת שיווק בחברת מכשור וציוד רפואי בשל מחלתה, אך לטענתה, למרות היעדרויותיה, המשיכה לעבוד במרץ ממיטת חוליה, ובמהלך השנתיים מאז גילוי המחלה, אף זכתה להערכת חברי ההנהלה הבכירה בחברה, אך להפתעתה הודיעו לה מנהלותיה הישירות כי הוחלט להעבירה לתפקיד חדש, שאינו ניהולי, ובשל כך פתחה במאבק למניעת העברתה אשר בסופו הוחלט לפטרה. במסגרת תביעה שהגישה לביה"ד האזורי לעבודה בעילת אפליה מחמת מחלתה, נתבקש בית הדין להורות על סעד זמני של אכיפה כך שתשוב לתפקידה עד להכרעת התביעה המרכזית.

בתגובה לבקשה אמרה המעסיקה, כי אין קשר בין העברת העובדת מתפקידה ופיטוריה למחלתה וכי ההחלטות נבעו מחוסר שביעות מעבודתה, בין היתר בשל התנהלותה הכוחנית אל מול הצוות אותו ניהלה.

השופטת נטע רות קיבלה כאמור את הבקשה בקובעה, כי הוכח ברמה לכאורית כי פיטורי העובדת נעשו מחמת אפליה בשל מחלת הסרטן בה לקתה. נקבע, כי אמנם יש למעסיק זכות לבחון השפעת היעדרויות עובד חולה על ניהול העסק, אך עם זאת עליו לעשות כן בצורה מושכלת, כאשר במקרה זה נראה כי הטעמים לפיטוריי העובדת היו סתמיים ושוליים, עד שלא ניתן להבין כיצד אלה מהווים עילה להעברתה מתפקידה, וייתכן שהם פועל יוצא של דעות קדומות וחוסר מודעות ככל הנוגע להשפעת המחלה בה לקתה על סביבת העבודה.

"(...) אף לו היה ממש בטענות המשיבה ביחס לגורמים שהביאו להחלטה להעביר את המבקשת מתפקידה הניהולי לתפקיד אחר שאינו כזה, הרי שלטעמנו היה על המשיבה לזמן את המבקשת לשיחה שעניינה "תאום ציפיות" וזאת בשים לב למוגבלותה של המבקשת כאמור ולחובה הנגזרת ממנה לביצוע ההתאמות הנדרשות (...)" טענה השופטת והוסיפה, כי היה על המעסיקה לתת לעובדת הזדמנות נאותה לכל הפחות לתקן דרכיה טרם הפגיעה במעמדה.

עוד נקבע, כי הטענות הקשות והמעליבות שהעלתה המעסיקה כלפי העובדת, בין היתר בדבר התנהלות כוחנית, הגיעו רק לאחר שזו החלה לפעול למניעת העברתה מתפקידה, מה שרק מחזק את המסקנה כי ההעברה ולאחר מכן הפיטורים, נבעו מהיעדרותה עקב מחלתה, וככל הנראה נגזרה מהתפיסה הסטריאוטיפית כי משחולה העובדת בסרטן, אין לה 'עתיד' בעסק, זאת חלף גילוי הבנה למצב הקשה אליו נקלעה.

בפסק דין תמצאו אינדקס מקצועות כולל שמאי, עורך דין, גרפולוג, חוקר פרטי, נוטריון, תמלול, פוליגרף ועוד. שיווק באינטרנט




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב