דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


easytrade - סקירה שבועית 26-6-11 

מאת    [ 28/06/2011 ]

מילים במאמר: 658   [ נצפה 2369 פעמים ]

 

תל-אביב: פותחים שבוע בחששות

למרות שהשבוע החולף היה שבוע ירוק ראשון למדד תל-אביב 25 מזה תקופה לא קצרה, החששות לא עוזבים את הבורסה ברחוב אחד העם: את יום המסחר הראשון של השבוע פתחו המדדים התל-אביבים בירידות של 0.8% – זאת, בטרם נפתח שבוע המסחר בבורסות העולם, אך כ"השלמת פערים" לעומת יום המסחר האחרון בוול-סטריט, ביום שישי.

נזכיר, כי על אף שרשם ירידה ביום חמישי הצליח מדד תל-אביב 25 לסגור את השבוע החולף בעלייה של 0.5%. לעומת זאת, מדד תל-אביב 100 סיים את השבוע שעבר בירידה של 0.2%.

אחד הגורמים הלוחצים את שוק המניות הישראלי כלפי מטה הוא הפדיונות ההולכים וגוברים בתעשיית קרנות הנאמנות: אמש דווח כי הפדיונות בשבוע שעבר הסתכמו ב-2 מיליארד שקל. מתחילת יוני פדה הציבור 4.9 מיליארד שקל שהיו מושקעים בקרנות נאמנות. ובעוד הישראלי הממוצע בורח מהבורסה, בבנק ההשקעות הבינלאומי ברקלי'ס מאמינים כי המניות הישראליות "זולות ואטרקטיביות להשקעה", כך עולה מסקירה שפרסמו כלכלני הבנק, כפי שצוטטה באתרים הכלכליים.

היום בשעה 17:30, שעה לאחר סיום המסחר באחד העם, יפרסם בנק ישראל את שער הריבית לחודש הקרוב. מסקר שערכה סוכנות הידיעות בלומברג בקרב הכלכלנים הבוחנים את זירת המאקרו הישראלית עולה כי שוררת ביניהם תמימות דעים לפיהם הנגיד פישר יבחר להותיר את הריבית בשער הנוכחי – 3.25%.

 

בעולם: יוון חייבת להכריע

יום שישי אדום בוול-סטריט הצליח למחוק את כל העליות במדד הדאו ג'ונס, אך לא מנע ממדד הנאסד"ק לרשום שבוע חיובי ראשון לאחר 7 שבועות רצופים של ירידות: הדאו ג'ונס איבד 1% מערכו ביום שישי ו-0.6% בסיכום השבועי, וירד אל מתחת לרמת ה-12 אלף נקודות. הנאסד"ק נפל 1.3% ביום שישי אך רשם עלייה של 1.4% בסיכום השבוע כולו.

החששות והעצבים ממשיכים להתרכז ביוון ובאירופה. הפרלמנט היווני עדיין לא הכריע בשאלה אם לאשר או לדחות את תוכנית הצנע הלא-פופולארית, על מנת לקבל את סיוע החירום מהאיחוד האירופי. הצבעה צפויה ביום רביעי, כאשר אישור התוכנית יחזק את האירו ואת שוקי המניות ביבשת ובעולם, ואילו דחייה עלולה להוביל לצניחת האירו. יש גם מי שמעריך שבכל מקרה החילוץ לא יצלח: למשל, המשקיע ג'ורג' סורוס, שהזהיר כי יוון ו"כלכלות חלשות נוספות" ייאלצו לעזוב את גוש האירו. שוקי המניות באירופה סיימו את השבוע החולף בירידות – בפעם השמינית ברציפות.

בשבוע הקרוב צפוי להתפרסם בארה"ב מבול של נתוני מאקרו חשובים: היום (שני) תפורסם ההכנסה הפרטית לחודש מאי, מחר (שלישי) יפורסם מדד אמון הצרכן לחודש יוני ומדד הנדל"ן קייס-שילר, ובשישי יפורסמו מדד מנהלי הרכש ונתוני מכירת המכוניות לחודש יוני.

הזהב נסחר בימים האחרונים בירידה, ולרגע קצר במהלך יום שישי האחרון אף ירד מחירו אל מתחת ל-1,500 דולר, לראשונה מזה למעלה מחודש. גם האירו ממשיך לאבד גובה למול הדולר, ושערו עומד כעת על 1.4188 דולר. מחירה של חבית נפט עומד על 90.85 דולר.

 

כדאי לשים לב השבוע: האם הפוליטיקאים בארה"ב יסכימו על העלאת תקרת החוב?

בעוד הפרלמנט היווני ממשיך לקיים דיונים סוערים לגבי תוכנית הצנע והחילוץ – גם בצד השני של כדור הארץ מתנהלים במרץ מגעים ומריבות פוליטיות, שעלולים להסתיים בחדלות פירעון ממשלתית: אלא שכאן על הפרק עומדת חדלות פירעון של לא אחרת מאשר ממשלת ארצות הברית.

אין צורך להיכנס לפאניקה – ממשלת ארה"ב לא באמת עומדת בפני פשיטת רגל, והשווקים הפיננסיים עדיין מוכנים לממן לה את החוב האדיר שמתקרב ל-14.3 טריליון דולר. היכן אם כן טמונה הבעיה? ארה"ב הולכת ומתקרבת לתקרת החוב שאישר לה הסנאט, ולכן יש לברק אובמה רק עד ה-2 באוגוסט כדי להגיע להסכם על העלאת תקרת החוב, ובמהלך השבוע הוא צפוי להיפגש ולדון בנושא עם בכירי הפוליטיקאים בסנאט. כישלון של אובמה בסנאט הנשלט בידי הרפובליקנים יוביל – מסיבות טכניות לחלוטין – לחדלות פירעון של ארה"ב, ש"תפספס" תשלום למחזיקי האג"ח שלה. המנכ"ל של קרן פימקו, קרן האג"ח הגדולה בעולם, כבר הזהיר כי לתרחיש הזה עלולות להיות "השלכות קטסטרופליות".

 

(כל הנכסים המוזכרים בסקירה מהווים נכסי בסיס לאופציות דיגיטליות באתר easytrade. אתם מוזמנים לסחור באתר ולהרוויח עד 80% תשואה, עם פקיעות מדי חמש דקות)

www.easytrade.co.il

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב