דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ידועה בציבור - אל תבני על המיליונים 

מאת    [ 27/06/2011 ]

מילים במאמר: 541   [ נצפה 2943 פעמים ]

 

ידועה בציבור - אל תבני על המיליונים

 

מה יותר קוסם לאישה פנויה באמצע החיים מאשר להיות ידועה בציבור של גבר נאה ואמיד, לחיות איתו חיי שפע ורווחה, ואם הגבר ירצה לנתק חלילה את הקשר הזוגי בניהם, אז המיליונים שלו כבר יחכו לה בצד. אלא שלעיתים חלום כמו חלום, נשאר חלום. 

למעשה, חוק יחסי ממון בין בני זוג נחקק בשנת: 1973, והוא מחיל משטר של יחסי ממון בין בני זוג שנישאו מיום: 1/1/1974 ואילך, אך החוק אינו חל על בני זוג שנשאו לפני שהוא חוקק והוא לא חל גם על בני זוג אשר מוכרים כידועים בציבור. בתי המשפט שהיו צריכים לתת מענה לחלוקת רכוש ואיזון משאבים גם לבני זוג שחוק יחסי ממון לא חל עליהם פיתחו את הילכת השיתוף.

חוק יחסי ממון בין בני זוג התשל"ג-1973 קובע שכל מה שנצבר במהלך הנישואין יתחלק בעת הגירושין באופן שווה בין בני הזוג למעט מתנות, ירושות ופיצויים מנזקי גוף אף אם נתקבלו במהלך הנישואין. אך גם הילכת השיתוף מחילה הוראות דומות של חלוקת רכוש ואיזון משאבים אלא שההבדל הגדול בין השניים הינו בחזקת השיתוף. 

בשעה שחוק יחסי ממון בין בני זוג קובע שחזקה על בני זוג שנישאו מיום: 1/1/74, שהם מעוניינים להיות שותפים מלאים בכל ממון אשר נצבר במהלך הנישואין על ידי כל אחד מהם בנפרד ושניהם יחד. הילכת השיתוף קובעת חזקה הפוכה והיא שבני זוג אשר לא נישאו, חזקה עליהם שלא התכוונו להיות שותפים ברכוש וממון. כלומר, בין בני זוג נשואים נטל הראיה חל על הטוען לחוסר שיתוף. ובין בני זוג שלא נשאו נטל הראיה חל על הטוען לשיתוף.

בדיון שנערך לאחרונה בבית המשפט לענייני משפחה בירושלים נתבקש בית המשפט על ידי אישה לתת צו הצהרתי לפיו שליש מרכושו של בן זוגה לחיים משותף לשניהם מכוח היותה ידועה בציבור שלו. בין בני הזוג לא היתה מחלוקת בדבר היותם ידועים בציבור משום שהם חיו יחדיו תחת קורת גג אחת כבני זוג לכל דבר ועניין במשך תקופה של שמונה שנים, קיימו יחסי אישות וניהלו משק בית משותף. אולם כאשר בית המשפט בחן את ההתנהלות הכלכלית והממונית של בני הזוג, הוא מצא שלכל אחד מבני הזוג היו גם נכסים וחסכונות אשר נוהלו באופן מופרד ומובחן ממערכת היחסים השיתופית, ועל אף שלגבר היו הרבה יותר נכסים מהאישה, תביעתה של האישה לחלוקת ממון בגין היותה ידועה בציבור שלו נדחתה.

בפסק הדין העיר בית המשפט לצדדים שמגורים משותפים בביתו של אדם אינם מהווים סיבה להחיל על הנכס את הילכת השיתוף בין ידועים בציבור, ואף בין בני זוג נשואים, כי אם המאמץ המשותף וכוונת השיתוף אשר מתלווה לצבירתו של כל נכס ונכס, ובהבחנה בין נכס שיתופי אחד למשנהו, אלא אם מדובר בתקופה של עשרות שנים בהם בני זוג מגדלים ילדים בבית, משביחים אותו ומתנהגים אליו כמנהג בעלים. בית המשפט קבע שהאישה לא הצליחה להרים את נטל הראיה בדבר כוונת השיתוף בנכסיו של בן זוגה כידוע בציבור ולפיכך דחה את תביעתה.

על אף האמור בפסק דין זה, חשוב לזכור שיחסי זוגיות מלווים בדרך כלל במעורבות רגשית אשר גורמת לעשיית טעויות של פזיזות וחוסר ידע. מעשים בלתי מחושבים כבר עלו לגברים בהפסד ממון ניכר, וכאשר בת הזוג מחליטה לעזוב את הזוגיות לאחר שהיא הבטיחה לעצמה זכות לחלוק עם הגבר ברכושו, עומד הגבר מתוסכל וחסר אונים אל מול הטעויות שעשה.   

הכותב הינו מנכ"ל ארגון  אידאה - זכויות הגבר במשפחה. ארגון אשר מספק תמיכה וסיוע לגברים בבעיות זוגיות משפחה וגירושין, לרבות משמורת ילדים, הסדרי ראיה, מזונות אישה, מזונות ילדים, חלוקת רכוש, איזון משאבים, יחסי ממון בין בני זוג, ידועים בציבור, אבות בעל כורחם, גניבת זרע, מסורבי גט, אלימות במשפחה, פלילים במשפחה, ועוד.


 


אידאה - למען זכויות הגבר במשפחה


רח' היצירה 31, רמת-גן,     טל':  03-6132225  


מרכז מידע ארצי בשיחת חינם -  1800-270280


 


- מסייעים לגברים כבר משנת 1998


-  נאמנות וסודיות מלאה מובטחת  


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב