דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להחרים את ידיעות אחרונות והארץ 

מאת    [ 25/06/2011 ]

מילים במאמר: 752   [ נצפה 2429 פעמים ]

עם כל הכבוד ל"חרם הקוטאג'" – יש חרם דחוף יותר שצריך לבצע. בעיקרון אני חסיד זכות חופש הביטוי והדיבור, ובעיקר חופש התקשורת והעיתונות. על זכות זו אני מוכן לנהל מלחמת חורמה עם אלה המנסים לסתום פיות. אבל זכות הקיום עולה על כל זכות אחרת, וכאשר עיתונים מרעילים את בארות הרוח והנפש של קהל הקוראים ופוגעים ביסודות משטרנו הדמוקרטי –  המורל הציבורי - זהו הקו האדום שלי, וזהו הקו אותו חצו העיתונים "ידיעות אחרונות" ו"הארץ". פגיעה מכוונת במורל הלאומי שלנו עלולה לפגוע בביטחוננו הרבה יותר מהגרעין האיראני. לכן אני מוצא עצמי פונה אל הציבור בהצעה להחרים את העיתונים הללו.

רק לשם המחשה השוואתית:

כותרת ראשית שקרית ומרעילה הופיעה בעיתון "הארץ" ביום רביעי, 15 ביוני 2011: "אתגר קרת בשיחה עם רה"מ נתניהו: זהו סכסוך בלתי פתיר". הסופר קרת עצמו הודה בראיונות איתו שהמשפט של נתניהו היה – "כל עוד הערבים אינם מוכנים להכיר במדינת ישראל כמדינת העם היהודי – זהו סכסוך בלתי פתיר". המשפט המלא הופיע בדיווחים של כל שאר אמצעי התקשורת. כך הופך עורך עיתון חצי משפט ל"חצי-אמת" המהווה למעשה שקר ארסי ומרעיל מוחלט.

ביום שישי, 17 ביוני 2011, הייתה הכותרת  הראשית ב"ידיעות אחרונות": "ישראל יקרה מארה"ב ב-30%", כשכותרת המשנה זועקת: "זה לא רק הקוטג'. לפי נתוני ה-OECD, בישראל יקר יותר לחיות מאשר בארה"ב, בגרמניה – ואפילו בבריטניה. מחירי המזון זינקו בשנה החולפת ב-6.1%, פי שניים מהממוצע במדינות המפותחות".

באותו נושא ממש, הופיעה באותו בוקר הכותרת הראשית בעיתון "ישראל היום": "בעוד מחאת הקוטג' מתחזקת – הנתונים הכלכליים משדרים הצלחה: רמת החיים מזנקת; המשק ממשיך לצמוח". וכותרת המשנה מודיעה את שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה: "התוצר לנפש חצה לראשונה את קו ה-30 אלף דולר. נתוני הרבעון הראשון: רמת החיים עלתה ב-6.8% בחישוב שנתי".

שנים רבות אני קורא את "ידיעות אחרונות"  ו"הארץ" למרות שפעמים רבות הופיעו כותרות שקוממו אותי עקב המגמתיות הפוליטית שלהן. לא שאני מזוכיסט הנהנה כשמכאיבים לו, ממש לא, אבל אני אוהב מאוד לקרוא דעות שמנוגדות לדעותיי כדי לנסות להתמודד איתן. לכן אני מנוי מזה שנים רבות על "ידיעות אחרונות", אבל עתה נגדשה הסאה מבחינתי.

הדברים שכתב אהרון רול ב"מעריב" חייבים לחדור ללב כולנו: "עד כמה אנו מתנהלים באווילות, ניתן לראות במחאת הקוטג' אשר על המדוכה. נכון שהקוטג' ומוצרי בסיס נוספים התייקרו מאוד, אבל מחאת זו היא כל דבר חוץ ממחאה סוציאלית, כלכלית-תמחירית. העולם מתהפך עלינו, המזרח התיכון בוער. בבית הלבן יושב משיח-שקר איסלאמיסטי הלכוד באידיאולוגיה שמאלנית אנרכיסטית. אירופה מתאסלמת, פשוטו כמשמעו, על כל ההשלכות לגבינו. אויבי ישראל הולכים ומתעצמים עד כדי סכנה קיומית ממשית לנו. מדינות אשר היו מחוץ למעגל העימות בעשורים החולפים כמצרים וסוריה אפשר בהחלט כי יהפכו עורן ויחלו ברחישת מזימות תקיפה נגדנו; בעוד אנו עסוקים במחאת קוטג' עבור שרלטנים פוליטיים המאחזים עינינו והופכים אותנו לאידיוטים מועילים למטרותיהם האישיות הצרות.

"מחאת הקוטג' (כמו מחאת הדלק לפניה, כמו שביתת הרופאים, כמו שריפת יערות הכרמל, כמו שביתות המורים, כמו שביתת הימאים, כמו יללות ושביתת השלטון המקומי) היא מחאה פוליטית לכל דבר ועניין, הבאה לנסות שוב ושוב להרים סחריר של "קריסה חברתית", לסלק את נתניהו וממשלתו תוך הפצת מצג שווא, תוך הפיכת מחירי הקוטג' לקרדום לחפור בו בידי יריבים פוליטיים, אשר רווחת תושבי מדינת ישראל מעניינת אותם כשלג דאשתקד. הללו מספרים לנו כמובן את חצי האמת, את נושא המחיר, בעוד שמשתמשים בנו, בציבור, כאידיוטים מועילים, כחוד החנית שלהם להפלת הממשלה הנבחרת בישראל.

"מחאת הקוטג'" נועדה להשכיח מאיתנו את אלופי השקרים של העיתונות הישראלית ובפרט עיתון הארץ, ידיעות אחרונות, ערוץ 2, וגלי צה"ל, העוסקים יום ולילה בהפצת שקרים וחצאי אמיתות. אנו כולנו בולעים אותם שקרים, אפילו לא מגהקים, וממשיכים בשגרת יומנו. המסקנה: היום עלינו לצאת במחאת צרכנים נגד מצבור השקרנים הגדול ביותר הקיים במקומותינו - התשקורת המתאנפת והשרלטנית הפועלת במתכונת חצי-אמת (הגרועה כידוע משקר בוטה). עלינו לעלות על הבריקאדות הווירטואליות ולארגן חרם צרכנים, שלא לרכוש את "גיליונות עטיפות הדגים" ולצרוך חדשות אך דרך האינטרנט, כנגד אלו המקעקעים את סיכויי קיומנו בארץ ישראל כמדינת העם היהודי.

כלה ונחרצה עימי: מעתה אפסיק לרכוש את "ידיעות אחרונות" ו"הארץ". אם ציבור גדול של ישראלים ילך בעקבותיי, נביא תועלת הרבה יותר גדולה למדינת ישראל מאשר המחאה בעניין גבינת הקוטג'. בואו לא נהיה יותר פראיירים.

להלן כתובת כדי לחתום על העצומה בנושא זה: http://www.atzuma.co.il/noyediotnohaaretz.

זאב בן-יוסף הוא פובליציסט, עורך, סופר, משורר ועיתונאי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב