דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קריאה לרב ניצב דנינו : תן דעתך על התנהלות המשטרה במקרה תקיפה חמורה בבת-ים 

מאת    [ 23/06/2011 ]

מילים במאמר: 807   [ נצפה 2107 פעמים ]

קריאה     למפכ"ל     המשטרה


עורכי הדין בר-און וכהן קוראים למפכ"ל המשטרה ליתן דעתו על התנהלותה של משטרת ישראל במקרה המצוי בטיפולם, ולפעול למיגור טעויות דומות בעתיד, תוך חיזוק כוחה ההרתעתי של המשטרה ואמון הציבור בה.

ביום 6/6/2011, ערב חג השבועות, נכנס תומר שרפי, ביחד עם רעייתו, עם בתו הבכורה
(בת ה- 12), וכן עם אימו, לחנות בגדים בבת-ים.
תומר הינו "אדם מן היישוב", במובן הקלאסי של הביטוי. בשנות השלושים לחייו, ללא כל עבר פלילי, נשוי ואב ל- 4 ילדים, מתפרנס מעבודתו כטכנאי גז ומעבודת רעייתו כמנהלת חשבונות, נורמטיבי לפי כל קנה מידה.

מטרת הכניסה לחנות היתה ליטול שמלה שנרכשה שם, לקראת אירוע בת המצווה של בתו הבכורה, אשר אמור היה להתקיים מיד לאחר חג השבועות, ביום 9/6/2011.

בעת שרעייתו ובתו שהו בחנות, לצורך מדידות אחרונות, המתין תומר מחוץ לחנות.
לפתע, יצאה בתו מהחנות, כשהיא בוכיה, וסיפרה לאביה, כי אחד העובדים איים עליה בצורה מכוערת.
(הבת ניסתה לסייע ללקוחה שביקשה ממנה עזרה, וככל הנראה הפריעה בדרכה לאחד המוכרים, אשר מיהר לצעוק עליה ולאיים, כי אם לא תזוז  "ייתן לה ברכיה" ).

תומר נכנס לחנות על מנת לשאול את המוכרים מה קרה, אלא שבטרם הספיק להוציא מילה מפיו – נפל קורבן לאלימות מזוויעה.

שני אחים, העובדים בחנות, התנפלו על תומר, הכריעו אותו לריצפה וגרמו לאיבוד הכרתו. במשך דקות ארוכות, כאשר תומר שוכב על הריצפה מחוסר הכרה, בעטו בו בחוזקה בראשו ובגופו, שברו את שתי לסתותיו, קרעו את עור פניו, ניתצו את שיניו גרמו לו נזקים בלתי נתפסים.

אמבולנס פינה את תומר, עדיין מחוסר הכרה, לבית החולים, והוא הובהל לחדר ניתוח. למעלה מ- 4 שעות עמלו 3 רופאים לנתח את תומר, לרבות לצורך השתלת פלטינות בשתי הלסתות המרוסקות.

בשלב זה הבין תומר, שהסיוט של חייו רק מתחיל.
גם לאחר שיחרורו מאשפוז בבית החולים, מצבו של תומר בכי רע, והוא צפוי לתקופת החלמה ושיקום ממושכים. במשך 3 חודשים לפחות תומר אינו יכול לאכול מזון, כי אם לשתות בעזרת קשית בלבד. פרק זמן ממושך יידרש לצורך החזרת התיפקוד לגופו החבול של תומר, וטרם הוחל בטיפול הנפשי והמשפחתי הממושך, אשר עוד צפוי לו ולבני משפחתו. טיפול נפשי נדרש בעיקר לבתו הבכורה, בת ה- 12 כאמור, אשר ראתה את האירוע, ראתה כיצד חיות אדם תוקפות את אביה באלימות אכזרית בלתי נתפסת. למותר לציין, כי את מסיבת בת המצווה שלה, אשר בוטלה לאלתר, הס מלהזכיר. מי יודע אם ומתי יהא על המשפחה האומללה לחגוג יחדיו בעתיד.


תומר, ככל אחד מאיתנו, זכאי להגנת משטרת ישראל. הזכות של תומר לקבלת סיוע משטרתי אינה פרטית לו, כי אם אינטרס ציבורי מהמעלה הראשונה.

דא עקא, שבענייננו, ביצעה משטרת ישראל טעויות שונות, אשר פגעו באמון הציבור בה.

במועד האירוע, הזמין מאן דהוא משטרה לחנות. שוטרים פקדו את המקום, ברם נמנעו מלעצור את החשודים, וסירבו לפתוח תיק חקירה.
המשטרה התעקשה שתומר (השוהה בחדר ניתוח....) יגיע בעצמו לתחנת המשטרה להגיש תלונה, על מנת שהמשטרה תטפל בתלונתו. לא עזרו תחנוני אמו ורעייתו למען תיאות המשטרה לקבל את התלונה מהן, בשל נבצרותו של תומר מלעשות כן. משטרת ישראל סירבה, ללא הגשת תלונה על ידי תומר עצמו (מורדם, בחדר ניתוח...), לטפל באירוע הקשה.

רק לאחר התערבותם של עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און, אשר העמידו את המשטרה על חובתה לפתוח בחקירה בכל מקרה בו בוצעה לכאורה עבירה, אף ללא הגשת תלונה, הואילה המשטרה לפעול בענין.

כך, למרות  שהאירוע התרחש ביום שני, 6/6/2011, רק ביום חמישי, 9/6/2011,
החלה משטרת ישראל להתייחס לתיק.
עסקינן בזמן יקר אשר ירד לטמיון. זמן בו ניתן היה ליטול ממצאים מזירת העבירה, לגבות עדויות, "בזמן אמת", לשים יד על סרטי מצלמות האבטחה אשר בחנות, ועוד פעולות חקירה ואיסוף ראיות, אשר הסמכות לבצען קנויה למשטרת ישראל בלבד (בנבדל מאדם פרטי).

לאחר התערבותם של עורכי הדין בר-און וכהן, נעצרו האחים החשודים ביום 9/6/2011, והוצא להם צו הרחקה מתומר ומשפחתו. ביום 15/6/2011 קיימה המשטרה עימות בין החשודים לבין רעייתו של תומר.

בנוסף, לאחר התערבותם של עורכי הדין בר-און וכהן, חדלה המשטרה להתעקש שתומר יגיע בעצמו לתחנת המשטרה על מנת למסור עדות, וניאותה לשגר סוף סוף חוקרת מטעמה לבית החולים, כדי לגבות עדות מתומר המאושפז. כאן ביצעה המשטרה טעות נוספת בהתנהלותה. החוקרת, אשר הגיעה לבית החולים, מצאה את תומר הכאוב והחבול כשהוא ישן לאחר קבלת מורפיום. במקום להמתין במקום, או לחזור בשעה מאוחרת יותר, בחרה החוקרת דרך אחרת. החוקרת הורתה לרעייתו של תומר לחקור את תומר במקומה, הותירה אצל רעייתו של תומר מסמך, בכתב ידה של השוטרת, המכיל "שאלות לדוגמא", אשר כמותן מתבקשת הרעייה לחקור את תומר כאשר יתעורר. עוד הנחתה החוקרת את רעייתו של תומר, לפקסס אליה את עדותו של תומר, לאחר שזו תיגבה על ידי הרעייה....

כאמור, עורכי הדין בר-און וכהן קוראים למפכ"ל המשטרה להתערב בנסיון לתקן טעויות מאין אלה שבוצעו על ידי המשטרה, על מנת לחזק את תיפקודה של המשטרה, כוח הרתעתה, וכמובן - אמון הציבור בה.

 

 

 

  בר-און, כהן, עורכי-דין Bar-On, Cohen, Advocates 03-6123333  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב