דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם אכילה רגשית משתלטת על חייך 

מאת    [ 23/06/2011 ]

מילים במאמר: 617   [ נצפה 2996 פעמים ]

האם אכילה רגשית משתלטת על חייך? האם את מרגישה חסרת יכולת להפסיק אותה? שימי לב לשלושת הדברים שאת צריכה בכדי לפרק את ההרגל המזיק הזה .

האם מצב הרוח הכללי של אדם ותנודות במצבו משפיעים על בחירות האוכל שלו ובהתנהגויות האכילה שלו? בוודאי: אם נבין את המנגנון והקשרים בין המוח לגוף, נתחיל לפרק את שורשי האכילה הרגשית.

זוהי גם הדרך היחידה שבה ניתן לרזות בדרך בריאה ושפויה, בלי להחזיר את שכבות השומן לגוף כל פעם. זה לא משנה איזו דיאטה ואיזו תוכנית ניסית, אם את עדיין מחזיקה בהרגלי אכילה רגשית, תמשיכי לנצח בתוכניות האלו, כי המשקל תמיד יעלה שוב.

 אני רוצה לעזור לך להפסיק את זה. תלמדי את המפתחות לשנות את הגוף שלך מבפנים- כך תרגישי מוגנת ובטוחה, כי הפנים שלך השתקם. כך תדעי שהפעם את מחזיקה בכרטיס ההצלחה שלך. כאן אני רוצה להציג היבט אחד, מפתח אחד, בכל הנושא הענק הזה של אכילה רגשית. 

כימיית המוח היא הדבר המשפיע ביותר בכל העסק הזה. ישנם חומרים כימיים המיוצרים בגוף ומגיעים אל המוח (הורמונים, טרנסמיטורים וכו') והם אלו שיוצרים מצבי רוח, מעצבים את התפיסה המציאותית ואת המחשבות שמלוות אותנו ביומיום. ההשפעה הזו רחבה בהרבה מעבר למה שאנו יכולים לתפוס. באופן הכי פשוט- אם חסרים לנו חומרים מסוימים במוח- החיים ייראו מבלבלים, מדכאים ותחושה של מאבק אינסופי שולטת בחיינו.

לעומת זאת, אם יש את החומרים הכימיים האלו זורמים בדם בשפע - או אז המוח יוצר את התחושה של התרגשות, תשוקה לחיים וכוח רב לחלום, ליצור ולפעול. הנה דוגמא לשלושה חומרים חשובים מאד לאיזון המערכת הפיזיולוגית, בשמותיהם: דופמין, סרוטונין, נוראפינרפין. אלו משפיעים על מצב הרוח ורמת האושר או הסבל שחווים במהלך היום.  חשוב לדעת את זה בהקשר של אכילה רגשית- משום שמחסור בחומרים אלו- חומרי ה"הרגשה הטובה" הטבעיים - יגרור פנייה אל אוכל מעובד מלא בכימיקלים, שומן וסוכר כדי להעניק את ההרגשה הטובה - והזמנית מאד- שמערכת הגופנפש משוועת לה. לצערנו האוכל המעובד אכן נותן את ההרגשה הטובה, אבל זהו כבר מעגל התמכרות מזיק ביותר לטווח הארוך.

זהו מפתח חשוב ופשוט. אם חשבת אי פעם להפסיק את האכילה הרגשית, יש ללמוד איך מעודדים את המוח לייצר את אותם חומרים כימיים טבעיים ונפלאים בשיטות בריאות ובטוחות. כדי שזה יבוא מבפנים- ואז מושג איזון. אחרת ממשיכים לחפש את האיזון מחוץ לגוף- ונכנסים למעגלי התמכרות ותלות בחומרים חיצוניים שיגרמו לחיים להיראות מעט יותר טוב- והכי קל , הכי זמין הוא האוכל המעובד שהורס את הבריאות ואת המוח, גורם להשמנה, מעמיק את הדיכאון, מחמיר את העייפות ומגביר אומללות. לכן אוכל מעובד הוא זייפן של הרגשה טובה- כי האמת היא שהוא נותן תחושה טובה ורגיעה כל כך זמנית- אבל הוא למעשה מלכודת, כי מתחילים להישען עליו בכדי להקל את החרדה, מפחיתים עוד יותר את ייצור החומרים הטבעיים בגוף ובמוח- וזו אכילה רגשית. תוכלי ללמוד עוד על המצבים הפיזיים והרגשיים העיקריים שמובילים לבולמוסי אכילה והתמכרות לאוכל.

החדשות הטובות הן שניתן לאזן את הגוף ומוח, ניתן להחזיר את הייצור של החומרים הכימיים הטבעיים שנותנים את הדבר הבסיסי שכל אדם משתוקק לו- להרגיש טוב ולחוש שמחה אמיתית ולא מזויפת כפי שהאוכל המעובד נותן.  לא תתרחש אז פנייה לאוכל לשם תיקון המעוות. וזה אפילו לא קשה כל כך כפי שזה נדמה. למשל להיגמל מסוכר הוא אחד הצעדים הכי חשובים לתיקון המוח ובריאות הגוף . תוכלי לקבל טיפים רבים במדריך חינמי לגמילה מסוכר, והוא התחלה מצוינת ללמוד איך להרגיש טוב מבלי להיות תלויה באוכל, להשיל את השומן ועודף המשקל מהגוף. על ידי הזנה של הגוף באוכל טבעי, טרי, מגוון ואמיתי זוכים להרגיש טוב ובאנרגיה לחיות את החיים. הפן הפיזיולוגי שגורר השתוקקויות למזון הוא מרתק, ותוכלי ללמוד יותר לעומק בסרטון "מכורה לאוכל - יש סיבה!"

  

 

  

 

 

 

  

 

  

 

אודות המחברת: ליה שניידר לוי , מאמנת כושר ותזונה, באופן פרטני ובקבוצות. מנהלת "אשת חיל", אימונים לנשים. מדריכה מוסמכת לפילטיס, מחול אירובי, חדר כושר.   מוסמכת Coaching בהתמחות תזונה, ירידה במשקל ואורח חיים בריא.  לקבלת טיפים מעולים לתזונה נכונה והרזיה הירשמו לתפוצה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב