דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מערכות מידע גיאוגרפי (GIS) - הדור הבא 

מאת    [ 22/06/2011 ]

מילים במאמר: 410   [ נצפה 3234 פעמים ]

מערכות מידע גיאוגרפי (GIS) ? הדור הבא

מערכות מידע גיאוגרפי (או באנגלית GIS) שינו את היחס שלנו לנתונים מהשטח. באמצעות תוכנות אלה למדנו לנתח נתונים גיאוגרפיים בשילוב עם נתונים אחרים, זאת על מנת להגיע להחלטות מושכלות ונבונות יותר. כיום, הסיכוי כי כביש יעבור בצורה לא אחראית ליד מקור מים, מבנה ייבנה שלא בתאום עם סביבתו, או שצמחייה לא מתאימה תישתל באזור מסוים הוא קטן מאוד, עד לא קיים.

מערכות GIS הן למעשה מפות מפורטות מאוד של צילומי אויר. במקום לפענח מפה טופוגרפית, יש לנו צילום אווירי מדויק של האזור, עם בסיס נתונים רחב ומסונכרן. בהחלט כלי עוצמתי לבעלי עסקים, עיריות, ממשלות, צבא וחקלאיים.

עוברים שלב

מערכות סטנדרטיות של נתונים גיאוגרפיים, GIS, מדמות מפות בצורה הקרובה ביותר למציאות האובייקטיבית. עדיין, אין הלימה מוחלטת בין המצב בשטח לבין מה שרואים בתצלום. אך לא עוד, המערכות בדור החדש מאפשרות בדיוק את זה, הלימה מוחלטת, מהדהדת, בין הצילום האווירי ובין המציאות.

את ההלימה הזו משיגים באמצעות תוכנה תלת ממדית (D3) הנותנת נפח לצילום כך שלמעשה מדובר בהדמיה שהכי קרובה למציאות, מבחינת מראה ומבחינת נתונים. הבניינים נראים לפי גובהם המקורי וביחס לאלמנטים אחרים בסביבה, הרזולוציות גבוהות ומחודדות יותר והנתונים הזורמים למערכת מדויקים יותר. בצורה כזו, אין שום דבר הנסתר מהעין, התמונה ברורה וצלולה ומתקבלת במלואה.

יישומים שונים

שינויים גיאוגרפיים מתרחשים כל הזמן, ללא הפוגה. מבחינה עירונית, למשל, בניינים נבנים, חריגות בנייה נגנבות, ברזי כיבוי אש, עמודים ותמרורים מתקבעים. היכולת של העירייה לעקוב אחר שינויים אלה הוא מוגבל. עם מערכות המידע הגיאוגרפי החדשות, אין שום בעיה לעקוב אחר שינויים, בזמן אמת, וביחס לסביבה. תארו לעצמכם יכולת לבחון באופן מערכתי ורחב את הרחוב בו אתם גרים. וודאי הייתם יכולים להחליט היכן למקם תחנות אוטובוס, היכן יש צורך אמיתי ברמזור, להיכן כדאי לפנות את הזבל וכו'. מערכת מידע גיאוגרפי בדור החדש עושה את זה בשבילכם, בצורה הטובה והמדויקת ביותר.

גם בתחומים נוספים, לא עירוניים בהכרח, המערכת משפרת את היכולת להגיע להחלטות מהותיות. למשל, תכנון כביש בין עירוני העובר ליד מי תהום. מערכות מידע גיאוגרפי מתעדכנות בשטח כל הזמן ונותנות תמונה מציאותית ונאמנה למציאות של מצב המים באזור, תשתיות ותוכניות בניה. בצורה כזאת, מתכנני הכביש יכולים להיות בטוחים כי אינם פוגעים בסביבה ואינם מזיקים למים הכול כך חשובים.

פשטות ונוחות

מעבר לטכנולוגיה המשוכללת של תלת מימד, מערכות מידע גיאוגרפי (GIS) בדור החדש נוחות יותר לתפעול ובטוחות יותר. המערכות פתוחות רק למורשים מוגדרים ומסנכרנות את עצמן באופן כזה שכל מורשה יכול להוציא נתונים בקלות.

אמת, מפתחי המערכת הם אלה היודעים לתפעלה ולהגדירה בהתאם לצורכי הלקוח, אולם לאחר ההטמעה, הגישה והעבודה עם מערכת ה GIS היא יעילה, מהירה, ואפילו מהנה.

חברת אופק צילומי אויר בעלת 20 שנות נסיון בתחום המיפוי האוירי, המיפוי הלוויני והיישומים הגיאורגפיים. מספקת שירותי צילומי אויר, מערכות מידע גיאוגרפי וצילומי לווין למגוון משימות וצרכים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב