דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תוכן שיווקי חלק א 

מאת    [ 20/06/2011 ]

מילים במאמר: 584   [ נצפה 2259 פעמים ]

 

תוכן שיווקי/ קורל שחר

תוכן שיווקי וכתיבה שיווקית - נעים מאוד

מהם תוכן שיווקי וכתיבה שיווקית- אם תחשבו על העובדות הבאות, קרוב בוודאי להניח, כי תחשבו שהן מובנות מאליהן ולא תבינו מדוע אני כותבת אותן בכתבה על תוכן שיווקי, שאמורה לחדש או לפתוח עיניים לעבר כיוונים חדשים. יחד עם זאת, חשוב לדעתי לציין עובדות אלו כדי להתחיל את הכתבה ולהסביר על תוכן שיווקי וכתיבה שיווקית בצורה נכונה-


    •  כשאדם קונה עיתון הוא קונה אותו כדי לקרוא את התוכן, כלומר את הכתבות בו, אותו הדבר לגביי אתר אינטרנט אליו הוא נכנס.
    •  כשאדם קורא כתבה או מחקר כלשהו, במרבית המקרים הוא יאמין לו, יצטט אותו ואף ישנה דפוס כזה או אחר בהתנהגותו על פי הכתוב בו. (לדוגמא: כתבה על ישיבה נכונה בעת עבודה מול מחשב)

 

לפני 5 שנים, כאשר ניהלתי את קהילות msn ישראל, שמתי לב לשתי העובדות האלו, בייחוד לנוכח העובדה כי כמות ההקלקות על תוכן באתר, היו פי 10 לפחות מכמות ההקלקות על פרסומת שרצה לצידו. העובדות הפשוטות האלו, לצד העובדה שפורטל האינטרנט העלה הן כתבות שסופקו על ידי חברות פרטיות (כתיבה שיווקית), והן  אירוחי מומחים בפורומים ללא תשלום וללא הערכה נכונה של התרומה המשמעותית שכלים אלו מספקים למפרסמיה, הדליק לי נורה אדומה שאמרה כי כלים המשלבים תוכן ופרסומת, כלומר כלי תוכן שיווקי באתר, יכולים להיות כלים משמעותיים מאוד וחזקים יותר מאשר פרסומות מסורתיות רגילות, הן לאתר והן למפרסמים. חודשיים לאחר מכן, הקמתי את מחלקת התוכן השיווקי בmsn ישראל והתחלנו להעלות יותר ויותר כלים של תוכן שיווקי וכתיבה שיווקית בפורטל.  

היכן כוחו של התוכן השיווקי לעומת פרסום מסורתי?

חישבו על הדוגמא הבאה: אתם צופים בפרסומת על שמפו חדש מבית חברת XXX, אשר מספרת לכם כי מחקרים הוכיחו שהשמפו מחזק את השערה בצורה כזו שהוא גם מפסיק את תופעת ההתקרחות וגם גורם לשערות שהפסיקו לצמוח, לצמוח חזרה. נשמע לכם הזוי במידה זו או אחרת, אבל אם אתם או יקירכם מתקרח, וודאי תרצו לנסות ולראות אם השמפו באמת עובד.

 אתם ניגשים לסופר, מוצאים את השמפו הנכסף עומד שם על מדף התמרוקים ומגלים להפתעתכם כי השמפו עולה 50 שקלים לבקבוק יחסית קטן. מרביתכם יתלבטו מספר שניות, אך בסופו של דבר לא יסכימו לשלם כל כך הרבה על משהו שהיה בפרסומת (מתוך ההנחה שמרבית הפרסומות, כמו הפרסומת שראיתם, מכילות אי אמיתות אילו ואחרות שעוזרות להציג את המוצר בצורה טובה יותר ממה שהוא באמת). ויעברו לרכוש את השמפו גדול יותר במחיר נמוך או סביר יותר...

לעומת זאת, פתחתם את האתר האהוב עליכם וראיתם בו כתבה שמתמצתת מחקר חדש של חוקרים מובילים בבוסטון, ארה"ב, על שמפו שנוסה על למעלה מ-10,000 גברים ונשים מקריחים ואשר הצליח להפסיק את תופעת ההתקרחות ואף להחזיר את צמיחת השערות. בכתבה אף מפורט מחיר השמפו ומצוין כי  זהו מחיר פעוט לעומת ההצלחה והאפקט שלו. במקרה הזה, סביר להניח שכשתעמדו מול מדף התמרוקים, אתם אכן תבחרו בשמפו המפורסם ותסכימו להוציא את הסכום הנדרש, מתוך ההנחה כי הכתבה הייתה אובייקטיבית וכך גם המחקר.

תתפלאו לדעת- הרבה מאוד כתבות באתרי אינטרנט, בעיתונים ואפילו בטלוויזיה בתוכניות אירוח- הן כתבות תוכן שיווקי שמשלמים על פרסומן.

זה כוחו של התוכן השיווקי וכתיבה שיווקית- הוא מספק לנו תוכן איכותי אשר מקנה לנו מידע, טיפים, הרגלים וממצאים חדשים, אשר מוצגים בצורה טובה ואיכותית ובכך מצליח לשכנע אותנו שאנו קוראים משהו אובייקטיבי ושכדאי לנו לרכוש את המוצר שאכן יביא לנו תועלת רבה.

משם בדרך כלל, יובילו תוכן שיווקי וכתיבה שיווקית, לעלייה משמעותית יותר של המכירות, מאשר העלייה שהייתה מתרחשת בעקבות פרסום ושיווק מסורתי.

כתיבה שיווקית הינה רק דוגמא אחת מיני רבות לכלי תוכן שיווקי, עליהם אפרט בכתבות נוספות, כגון: כתיבת תוכן לאתרים, תוכן גולשים, פרסום מסורתי שמשלב תוכן שיווקי, מיתוג עסק המבוסס תוכן שיווקי ועוד. 

 

קורל שחר ניהלה את קהילות msn, הקימה וניהלה את מחלקת התוכן השיווקי של msn ישראל וליוותה מאות קמפיינים ועסקים ב-10 השנים האחרונות. קורל שחר מעניקה ייעוץ שיווקי מקיף, הכולל: ייעוץ שיווקי ליזמים, ייעוץ שיווקי לעסקים קיימים, הקמת מערכי מכירות, שיפור מערכי מכירות קיימים, אפיון וליווי בניית אתרים, כתיבת תכנים לאתרים ולעיתונים, כתיבה שיווקית, מיתוג מחדש של עסקים, ניהול אתרים ופורומים, כתיבת תוכנית שיווקית וייעוץ נקודתי.  התקשרו עוד היום וקיבעו פגישת ייעוץ ראשונית ללא תשלום וללא התחייבות! 077-9100646, 0523-986467




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב