דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניתוח טכני: מסחר לטווחים קצרים - מה לא מספרים לכם? 

מאת    [ 19/06/2011 ]

מילים במאמר: 636   [ נצפה 2461 פעמים ]

מסחר קצר טווח, (שמכונה על ידי רבים מסחר יומי) בין אם הוא מתבצע בשוק המניות או בכל שוק אחר, מושך לתוכו בעיקר שחקנים חדשים ומעוטי ניסיון ומטבע הדברים מעוטי יכולת מקצועית. ההילה השקרית שנבנית סביבו מציעה רווחים מהירים בטווח קצר, התעשרות כהרף עין, קיצורי דרך והגשמת הפנטזיה של אנשים רבים "להפסיק לעבוד". בעיני רוחו רואה את עצמו הסוחר המתחיל לטווח הקצר, מטייל בפיאצות של וונציה כאשר מחשב נישא תחת בית שחיו והוא עוצר ללגום אספרסו קצר ומריר באחד מבתי הקפה. תוך כדי כך הוא מבצע פעולה מוצלחת וגורף לכיסו מאות דולרים. רבים הולכים שולל אחר פנטזיות מסוג זה אך כאשר המציאות טופחת על פניהם היא חזקה יותר ממכת אגרוף. לא רווחים ולא סולר, הניתוח הטכני.

המשגה הראשון הוא החשיבה הנאיבית שהינך יכול להפוך בתוך מספר פגישות לסוחר מוצלח. תואר ראשון בכלכלה – שלוש שנים. רפואה – שבע שנים. חגורה שחורה בקראטה – שלוש שנים. סוחר לטווחים קצרים – שמונה מפגשים. נו באמת..... אפשר להיות סוחר מצליח ומוצלח לטווחים קצרים, אך רמת המיומנות הנדרשת היא תהליך הנרכש במשך שנים ושכר לימוד גבוה.

המשגה השני הוא התעלמות מוחלטת מהעובדה שבצידו השני של המתרס נמצא משקיע שמבצע את הפעולה ההפוכה לשלך והוא לא בהכרח פחות חכם. המסחר בבורסה אינו משחק סכום אפס אלא משחק סכום מינוס (עמלות?) והמשמעות פשוטה. מרגע ביצוע הפעולה מצוי המשקיע בעמדת נחיתות סטטיסטית.

המשגה השלישי הוא שבמסחר לטווחים קצרים כמעט בלתי אפשרי להשיג עסקאות עם יחס סיכוי סיכון סביר. לצורך העניין, יחס סיכוי סיכון מבטא את היחס שבין פוטנציאל הרווח לבין רמת הסיכון. נניח שפוטנציאל הרווח הוא 5 סנט והסטופ עומד על 2.5 סנט, הרי שיחס הסיכוי סיכון הוא 2. ל-1. כל סוחר מקצועי יאמר לך שעסקאות ביחס סיכוי סיכון נמוך מ-2 ל-1 הן עסקאות מיותרות. ולכן משום שקשה להשיג עסקאות עם יחס סיכוי סיכון סביר, הופכים אחוזי ההצלחה שלך לקריטיים. ועוד לא דיברנו על כך שהמגמות הללו מסתיימות ללא כל התראה ומשך זמן התגובה שלך הוא אפסי.

במסחר לטווחים ארוכים, נהנה המשקיע מעסקאות שיחס הסיכוי סיכון בהם עומד על 3 ל-1 ומעלה. דבר זה מאפשר לך להיות רווחי גם אם אחוזי ההצלחה שלך נמוכים.

המשגה הרביעי הוא החשיבה שמסחר לטווח הקצר מספק הזדמנות להרוויח הרבה מהר ובקלות וכאן שוברים לך שלושה חוקים מרכזיים של החיים. חוקים שאינם קשורים למסחר בניירות ערך : ראשית, אין כסף קל ו/או ארוחות חינם (בפעילות חוקית כמובן), שנית אין קיצורי דרך ושלישית התעלמות מהתמונה הכוללת משמעותה ערפול גם בטווח הקצר.

משגה נוסף הוא ההתעלמות המוחלטת מהצורך לרבוץ מול המסך כמעט ללא הפסקה. ושלא יבלבלו לך את המוח כאילו תוכל לעשות זאת "בזמנך הפנוי בלבד". אז יקירי, חדשות לי אליך. לא יהיה לך זמן פנוי. אם ברצונך להיות סוחר מקצועי, את מרבית זמנך תבלה מול המסך. ספרים? שכח מזה. טלוויזיה? תוציא לך מהראש. חברים? ידחקו הצידה. מה לעשות, הכסף זה הדבר הכי חשוב בחיים. הוא יביא לך את האושר האמיתי שכה ייחלת לו. הוא ייקח ממך הרבה דברים אחרים אבל לפחות תרגיש שיש לך כוח ושליטה.

כדי להרוויח במסחר לטווח קצר, חייב משקיע לרתום שני מרכיבים בו זמנית : מגמה, ומומנטום אדיר שיאפשר תנודה כבר בדקות הראשונות להשקעה כדי להימלט מאזור הסכנה. זה לא פשוט וקל וצריך מיומנות גבוהה מאוד כדי לבצע סוג מסחר שכזה בהצלחה ובאינטנסיביות. וכך, מוצא את עצמו הסוחר המתחיל, הפנטזיונר והלא מיומן, נאבק בכוחות חזקים ממנו ומתעסק בדברים שקשה לו להבין, לשלוט ולהתמודד עימם. הוא מפרש את ניסיונותיו ככושלים במקום שבו מלכתחילה לא היה לו סיכוי וזהו צעד נוסף בדרך להרס עצמי של ההון ושל החוסן המנטאלי. זה שווה?

אז עזוב אותך מהשטויות, חזור לקרקע המציאות וזכור את שחכמים מאתנו יודעים :"הכסף הגדול נמצא בתנועות גדולות".


*אין בסקירה זו משום המלצה לקנות את הנייר או למוכרו והעושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.

*הערה: כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב