דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טכני: הנחות היסוד של הניתוח הבין שווקי 

מאת    [ 19/06/2011 ]

מילים במאמר: 754   [ נצפה 1838 פעמים ]

אפקט וול-סטריט
את השיעורים המאלפים לגבי מידת הקשר וההשפעה בין שווקים פיננסיים ברחבי העולם, חווים משקיעים על בשרם אחת לתקופת זמן מסוימת עם התרחשותן של מפולות כלל עולמיות. משקיעי וול-סטריט, למדו מזמן כי הבורסה הגדולה בעולם אינה פועלת בוואקום וכי מחירי המניות מושפעים ישירות מן המתרחש בשוק איגרות החוב, המושפע מן הנעשה בשוק הסחורות המושפע הדוקות ממצבו של הדולר בשוק המטבעות העולמי. הקשר, ברור ומובהק.

מנגד, האינטראקציה בין השווקים האחרים בעולם לבין המתרחש בארה"ב הדוקה אף היא, והאחרונים מושפעים וכמובן נוטים להשפיע על הלך הרוח ומצב השוק בבורסה הגדולה בעולם.

אירועי שנות ה-80 היו אלה שהבהירו מעבר לכל ספק כי שווקים פיננסיים אינם פועלים בבידוד. אירועים אלה גרמו לאנליסטים טכניים, לרעות בשדות זרים ולנבור בשווקים שמעבר לים, מתוך מטרה ברורה למצוא את אינדיקטור נוסף לגבי העתיד להתרחש בבורסה המקומית.

הניתוח הטכני הבין-שווקי מתייחס ליישום העקרונות ותהליך הסקת מסקנות בין כל אותם שווקים הנוטים להיות מקושרים ולהשפיע אחד על השני.

הקריסה של 1987
אם נחזור לשנת 1987, הרי שהייתה זו שנה שבמהלכה קרסו יחדיו כל בורסות העולם בעקבות וול-סטריט. הקריסה הסימולטנית, לוותה לאחר מכן ביציאה הדרגתית ל"שוק שוורים" חדש כאשר את ההובלה נטלה טוקיו ואחריה, בזו אחר זו, השתרכו יתר הבורסות.

עבור חלק מהסוחרים הלקח היה פשוט למדי. אי אפשר לנתח שוק בודד, בין אם זה שוק מניות, איגרות חוב, או סחורה מסוימת, במנותק מן השווקים המקושרים. סוחרי מניות חייבים לנתח גם את שוק איגרות החוב. האחרונים חייבים לנתח את שוק הסחורות, וכולם חייבים להביט על הנעשה בשוק המטבעות העולמי.

הניתוח הטכני בימים עברו
כאשר הייתה שיטת הניתוח הטכני בחיתוליה, נטו אנליסטים להתמקד באותו שוק ספציפי בו סחרו. סוחרי שוקי המניות לא נתנו ולו גם משקל זבוב למתרחש בשוק איגרות החוב. האחרונים לא התמקדו באירועי שוק הסחורות וסוחרי המטבעות התעלמו מן המתרחש בכל השווקים האחרים. ההתייחסות לנתונים חיצוניים, הייתה כטרדה קצרת טווח, מעין אירוע המציק מעט ונוטה ליצור רעשים קלים במערכת, אך לא מעבר לכך.

בעשור האחרון, חלה תפנית משמעותית בהתייחסות לזרם הנתונים החיצוני. כעת עושים אנליסטים טכניים שימוש בכל אותם אינדיקטורים טכניים המשמשים אותם בתהליך קבלת ההחלטות בשוק הבית, כדי לבחון את מצב העניינים בשווקים החיצוניים.

כמות האינפורמציה
כמות המידע הנשלחת מכיוונם של השווקים אל מסוף המחשב של האנליסט היא אדירה. כיוונו של שוק איגרות החוב, נוטה לדווח על מגמת שערי הריבית במשק, המשפיעה מטבע הדברים על כיוונו של שוק המניות. כיונו של שוק הסחורות, הוא נבאי ראשון במעלה לגבי רמת האינפלציה העתידית במשק, כאשר מדד CRB, שהינו מדד שוק הסחורות בארה"ב, משמש כאחד מן האינדיקטורים הראשיים לקביעת מצבו של המשק ומידת חומה של האינפלציה. האחרונה מצידה, נוטה להשפיע על כיוון שוק איגרות החוב כאשר לרמת הדולר בשווקי המטבעות בעולם, מרכיב חשוב בקביעת הסביבה האינפלציונית הנוטה להשפיע על המגמה בשוקי הסחורות.

אלה הן דוגמאות גסות למדי, והכוונה אינה להצביע על קשר הדוק לחלוטין ברמה היומית או השבועית. המטרה הייתה לתת תחושה לגבי כמות האינפורמציה הזורמת, ומידת ההשפעה שיכולה להיות לה על כיוונם של שווקים עולמיים ברמת המגמה הראשית.

נשמע מסובך מעט וסיבובי למדי עד כדי סחרחורת, אולם, ישנה דרך לפשט את הניתוח הטכני הבין-שווקי ולהתמקד במספר סקטורים מרכזיים הנוטים להשפיע האחד על השני.

החלוקה לסקטורים
המפתח לניתוח טכני בין-שווקי נכון, נעוץ בחלוקה סקטוריאלית ברורה לארבע קטגוריות נפרדות. שוק המטבעות, שוק הסחורות, שוק איגרות החוב ושוק המניות. כללית, כיוונו של הדולר יהיה הפוך, בדרך כלל, לכיוונו של שוק הסחורות, בעיקר כלפי כיוונו של הזהב. שוק איגרות החוב ושוק הסחורות, נוטים אף הם למגמה נוגדת.

הנחות היסוד של הניתוח הבין-שווקי
הנחת היסוד הראשונה טוענת כי השווקים מקושרים אחד לשני וכי שווקים פיננסיים אינם פועלים בוואקום. ההנחה השנייה, גורסת כי ניתוח בין שווקי, מספק אינפורמציית רקע חשובה.

הנחת היסוד השלישית, מכוונת לעשיית שימוש באינפורמציה חיצונית, לעומת שימוש באינפורמציה פנימית. ההנחה הבאה שמה דגש יתר על האיתותים הנשלחים מכיוונם של השווקים העתידיים. האינדיקטורים הטכניים השמישים ביותר, הם אלה בעלי האורינטציה העתידית.

הנחות אלה, גוזרות את הבסיס לעבודה הבין-שוקית. עצם העובדה כי קיים קשר בין שווקים פיננסיים, כמו גם בין שווקים שאינם פיננסיים, בין שווקים מקומיים לשווקים עולמיים, שופכת אור על העובדה כי ניתוח המתבסס על השוק המקומי בלבד, ללא מתן משקל, ולו גם הקל ביותר לאותם נתוני חוץ, עלול להעלות במידה ניכרת את רמת הסיכון שנוטל על עצמו הסוחר וגדלה ההסתברות כי בשלב כלשהו, הוא עשוי להחמיץ מהלך משמעותי בשוק בו הוא מתמחה, כתוצאה ממחסור בנתוני חוץ.

הערה : כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.

אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב