דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כתיבת ניוזלטר - טיפים חשובים 

מאת    [ 16/06/2011 ]

מילים במאמר: 751   [ נצפה 5750 פעמים ]

 

כבר קרוב ל-10 שנים אני עוסקת בשיווק באינטרנט, תוך שימוש במגוון גדול של כלים ויישומים, ומי שמכיר את כתיבתי יודע כמה אני משבחת את כלי הדיוור ללקוחות - הניוזלטר.

דף רשמי בפייסבוק, קמפיין מודעות אדוורדס עם מסכי נחיתה ייעודיים, מיקום אורגני גבוה בגוגל – כולם כלים שיווקיים נהדרים, אבל אין אף כלי שמגיע ליחסי המרה גבוהים כמו שיווק בניוזלטר ללקוחות שנרשמו אליו.

להלן מספר עקרונות עליהם חשוב להקפיד ביצירת ניוזלטרים שממירים – כאלה שגורמים ללקוחות לבצע פעולה:

1. נושא
לפני שאתם מתחילים לכתוב- חשבו על נושא לניוזלטר. מאחר ודיוור רשימות תפוצה עובד בצורה הטובה ביותר כאשר הוא חוזר על עצמו מדי זמן מה, הגישה הנכונה היא לחלק את המסרים לפי נושאים.

כדאי שהנושא בו אתם בוחרים יהיה אקטואלי ויתאים לעונה או למתרחש בעולם, גם אם הוא מתייחס לפן מקצועי בו אתם עוסקים, לנישה של הנישה שלכם.

דוגמא: אל תכתבו ניוזלטר על חינוך ילדים באופן כללי, אלא על סוגיות של חינוך ילדים הרלוונטיות לתקופת החופש הגדול.

2. כותרת

כותרת הדיוור היא השורה היחידה אותה רואים כל המדוורים לפני שהם מחליטים אם לפתוח ולקרוא את הדיוור או להשליכו לפח, ולכן – את שורת הכותרת יש לכתוב באופן האטרקטיבי ביותר – כזה שמלמד את הקורא במה עוסק הניוזלטר ומה הוא יקבל בו.

דוגמא: אל תקראו לדיוור שלכם "חדשות קידום אתרים גליון 233”, אלא "בחירת מילות המפתח – המדריך המלא".

3. תוכן אובייקטיבי
"התוכן הוא המלך" (ביל גייטס, 1996), וכך – החלק הכי חשוב במאמר זה מתייחס לתוכן הניוזלטר.

ניוזלטר היא מדיה שהיא במהותה אינפורמטיבית ואובייקטיבית. הקוראים שלכם – ישארו קוראים שלכם אם תקפידו לדוור להם תוכן רלוונטי ומעניין, כזה שמלמד אותם דבר חדש. הציעו להם ערך מוסף.

שלבו בניוזלטר ציטוטים של אחרים ושל מחקרים – ותנו קרדיט למצוטט. כך יקבל הניוזלטר תוספת של אמינות בעיני הקורא, ויקבל הקורא מידע חדש ומוסמך.

כתבו בשפה מובנת וקלה לקריאה – מעטו את השימוש במונחים מקצועיים שלא כולם מבינים, והביאו את השפה בה אתם משתמשים למקום מובן וברור – כזה שקהל היעד שלכם מבין.

4. מבצעים
אפשר גם לשלב מידע על מבצעים בניוזלטר, אבל זה צריך להופיע בצורה משנית לתוכן המרכזי – לצידו או מתחתיו.
נכון – פחות קוראים יראו את המבצע שאתם משווקים כאשר הוא נדחק לצד, אבל הקוראים הללו יהיו הרבה יותר מוכנים לבצע פעולה (להרים טלפון או לבצע הזמנה), ויחס ההמרה של הניוזלטר שלכם יעלה.

5. תמונות

תמונה שווה אלף מילים, ובעזרת התמונה הנכונה אתם יכולים לספק נופח נוסף למסר שלכם. שלבו תמונה אחת לצד הניולזטר – או אחת לכל אייטם בניוזלטר.

הקפידו להשתמש בתמונה שיש לכם את זכויות היוצרים שלה – כזו שצילמתם או רכשתם באופן חוקי מאתרים כמו istockphoto.

וטיפ קטן : אם אין לכם רעיון לתמונה – חפשו תמונות לפי המסר אותו אתם רוצים להעביר. דוגמא: במקום לחפש תמונה של זוג בטיפול זוגי – חפשו תמונה של קשר, כפי שעשיתי כאן.

6. פירמוט של טקסטים – הדגשות וצבעים

באופן כללי – צבע אפור כהה מאוד לטקסט, יתן לניוזלטר מראה יותר קריא ויותר יוקרתי מאשר הצבע הסטנדרטי – שחור. בנוסף – בחרו כמה משפטי מפתח לאורך הטקסט והדגישו אותם בפונט בולט.

חשוב מאוד – לא לערבב בין סוגי פונטים בכלל, ולערב כמה שפחות בין גדלים של פונטים. אם יש לכם כותרת אחת ראשית – היא יכולה לקבל פונט מעט גדול יותר, אבל לא יותר מזה.

שימו לב – אם אין לכם תמונה, אתם יכולים לעשות שימוש בגושים של צבע להדגשת נושאים בניוזלטר. ליצור מעין "מקרא" לנושאים או למאמרים בניוזלטר – ובכל אחד מהם להשתמש בצבע שונה.

7. קישורים
קשרו את התכנים בניוזלטר לתכנים אצלכם באתר – ממילות מפתח חשובות, או לקריאה נוזפת. כך תבטיחו כי יותר אנשים יכנסו לאתר שלכם כתוצאה מקריאת הניוזלטר.

8. שימוש בבלוקים

אם הניוזלטר שלכם כולל כמה נושאים או מאמרים – כדאי להפריד אותם אחד מהשני באמצעות בלוקים, כך שכל אחד מהנושאים יקבל מסגרת משלו. ניתן לקשר לכל אחד מהבלוקים הללו במקרא שעשיתם בתחילת הניוזלטר, ולצבוע את המסגרת או הרקע שלו בצבע מתאים.

9. הנעה לפעולה
כאמור, ניוזלטר אינה מדיה שכדאי להשתמש בה למכירות בלבד, אבל אם אתם רוצים שהקוראים יבצעו פעולה מסויימת כתוצאה מקריאת הניוזלטר שלכם – עליכם לקרוא להם לפעולה.
“הקליקו כאן לביצוע הזמנה" / "שתפו את חבריכם" / “הצטרפו לדף שלנו בפייסבוק" הם חלק מהקריאות בהן ניתן להשתמש. כל אחת מהן צריכה להיות מלווה בקישור הנכון כמובן.

10. קריאה שניה ושלישית לפחות
קראו שוב ושוב את הניוזלטר לפני שאתם שולחים. ניזולטר – בניגוד לתוכן באתר אינטרנט, לא ניתן לשינוי לאחר שנשלח, ולכן חשוב לוודא כי הוא כתוב כהלכה, לפני השיגור.

בהצלחה!

מיכל מורנו הנה מנהלת פרוייקטים בחברת מורנו'ס שיווק באינטרנט ועורכת ראשית באתר מאמרים - הספרייה הגדולה בישראל להפצת מאמרים לשימוש חופשי ברשת האינטרנט




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב