דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח נסיעות לחוץ לארץ - מהו ומה הוא כולל 

מאת    [ 07/06/2011 ]

מילים במאמר: 497   [ נצפה 2358 פעמים ]

האם לא יצא לכם לשאול עצמכם מדוע עליכם לבטח עצמכם כשאתם נוסעים לחו"ל ואילו בארץ אין צורך בדבר? העניין הוא שבישראל אתם משלמים חודשית עבור הטיפולים הרפואיים אם זה דרך קופת החולים או ביטוח לאומי ואז במקרה הצורך הגופים הללו מעניקים לכם מענה ועזרה בריאותית וכלכלית. אך כשאתם יוצאים מגבולות המדינה גם אם מדובר לקפיצה קצרה לסיני או לטיול בפטרה אתם כבר לא באחריות הגופים אלא ברשות עצמכם, מדינת היעד לא מכירה באחריות הרפואית לגביכם והוצאות הטיפול הרפואי מוטלות לפתחיכם באופן בלעדי. לכן בכדי לחסוך בהוצאות הרפואיות אם תדרשו לכך בחו"ל החלו חברות הביטוח השונות להציע ביטוח נסיעות, שבמקרה צרה חברת הביטוח תשתתף בעלויות הביטוח זאת כמובן בתמורה לפרמיה יומית וכן דמי השתתפות עצמית בעת הצורך.

ביטוח נסיעות ניתן לרכישה ישירות מחברות הביטוח השונות או דרך קופות החולים או סוכני נסיעות מורשים. בשוק ישנם סוגים שונים של ביטוח נסיעות וזאת בהתאם למצבו הבריאותי של המבוטח וגילו וכמובן אופי נסיעתו. עלות הפרמיה משתנה וכל הסיכון עולה מבחינת המבוטח כך העלות תהיה גבוהה יותר. פוליסות של ביטוח נסיעות משתנות מחברת ביטוח אחת לשנייה אך עדיין ישנם מספר נושאים המשותפים לכולם כמו החזר הוצאות על רכישת תרופות, הוצאות ביקור רופא מומחה, הוצאות אשפוז בבית חולים, טיפולי שיניים, ביטוח מטען נגד גניבה או אובדן עד לתקרה מסוימת, ביטוח טיסה מפני דחייה או ביטול ועוד. ביטוח נסיעות אף כולל הטסה לישראל להמשך טיפול רפואי, הטסת קרוב משפחה למקום האירוע ולמקרה המצער ביותר גם הטסת גופה.

כמו כן ישנן הרחבות שונות כמו ספורט אתגרי למקרה שבטיול הנכם מתכוונים לטפס על הרים, לעשות רפטינג בנהרות, קפיצה ממטוס, באנג'י ועוד, אם זאת לתשומת ליבכם כי ספורט אתגרי כולל גם פעילויות פחות מסוכנות כמו אופנוע ים כך שתבדקו בדיוק על מה אתם מכוסים בטרם לעשיית כל פעילות. לכן בכל מקרה מומלץ להרחיב לביטוח הנסיעות תוספת של ספורט אתגרי, היות ובסה"כ מדובר בתוספת קטנה למחיר ולא תרצו להגביל עצמכם בחופשה. ביטוח נסיעות הרחב ביותר מיועד לתרמילאים ולעוסקים בספורט אתגרי, ומכסה מגוון רחב של סיכונים היות ובטיולים ארוכים בעיקר במדינות עולם שלישי המבוטח חשוף יותר לסיכון בריאותי.

ביטוח נסיעות זה כולל הרחבה של איתור, חילוץ והצלה: איתור למקרה שעקבותיכם אבדו ונדרש לשלוח משלחת חיפוש עם ציוד מיוחד בכדי שתאתר אתכם ותחזיר אתכם בשלום לביתכם. עליכם לבדוק את טווח הזמן הנדרש להתראה של נעדר היות ויש פער בזמנים בין חברות הביטוח השונות, ישנם חברות שמוציאות משלחת כבר אחרי שבוע ויש אחרות שרק לאחר חודש. כמו כן מדובר באיתור המוגבל בסכום ובתקופת זמן מסוימים. עלות צוותי החיפוש יקרה ומשפחותיכם לא יוכלו לעמוד בה בעצמם. זכרו להשאיר העתק של פוליסת הביטוח אצל בני משפחותיכם בארץ וכן לשמור על קשר מתמיד עם הבית, בכדי שהעדר קשר ידליק אצלם נורה אדומה. חילוץ נדרש במקרה ואתם תקועים לדוגמא בסופת שלגים ולא יכולים להמשיך ואז נדרש מסוק לחלצכם.

מעבר לכך ישנו ביטוח נסיעות המותאם לאנשים בעלי מחלה כרונית קיימת כמו לחץ דם והתקפי לב שעבורם נעשה ביטוח נסיעות מורחב המכסה התפרצות של המחלה, זאת כמובן עבור פרמיה יקרה יותר מהרגיל, בכל מקרה חובה עליכם להצהיר הכל, כי חברות הביטוח כיסו עצמם בפוליסה בסעיף המסיר אחריות במקרה של מחלה קיימת שלא דווחה מראש.

 

אריק משה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב