דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפרעות קשב וריכוז אצל מבוגרים - היבטים ריגשיים: 

מאת    [ 06/06/2011 ]

מילים במאמר: 521   [ נצפה 2531 פעמים ]

הפרעה זו הינה הפרעה שכיחה ביותר הנמשכת לאורך כל חייו של הפרט. רבים מהמבוגרים בודקים תופעה זו לאחר שירותם הצבאי או לקראת שחרורם במטרה להתחיל את חייהם האקדמאיים.

מבוגר שהוא בעל הפרעת קשב וריכוז או ליקויי למידה חווה מציאות מאוד מתסכלת. קיימים שני סוגים של מבוגרים בהתייחס להפרעה זו:

א.      מי שאובחן בילדותו וקיבל טיפול תרופתי באמצעות רטלין.

ב.      מי שלא אובחן בילדותו ולא טופל באמצעות רטלין.

גם מי שטופל וגם מי שלא טופל, חש חוסר יכולת מימוש יכולת ופוטנציאל וקושי בביצוע הבחירות וההחלטות הנכונות עבורו. מבוגרים חווים קושי בתפקוד היומיומי, ומשימות פשוטות בעיני אחרים יימצאו על ידם כמורכבות עד כדי כך שיחושו שהינם במאבק תמידי ולמרות יכולתם להיות יצירתיים, מקוריים וחדשנים, פעמים רבות לא ידעו לממש את יכולתם זו. הם בעלי יכולת לראות דברים שהיתר לא יראו, אך הם לא מצליחים לקבוע סדרי עדיפויות בחייהם ולצפות את העתיד. הם מלאים בניגודים, מחד יכולים להיות גמישים ורכים ומאידך עלולים לנהוג בנוקשות וקשיחות. לעיתים יהיו מאוד אופטימיים וברגעים אחרים פסימיים בצורה קיצונית. לרוב יביעו עצמם בחופשיות ובפתיחות אך לעיתים יהיה להם קושי במיתון התנהגותם.  פעמים רבות לא לומדים מניסיון העבר ועלולים לבצע מעשים שיהרסו את שהשיגו. הם בעלי נטייה לחלום חלומות אך עם הערכה עצמית  נמוכה להגשמתם. לרוב, הם חשים חוסר שקט פנימי ולכן גם תזזיתיים ועלולים להתפרץ ללא סיבה ברורה.

לבעלי הפרעות קשב וריכוז יש צורך ורצון עזים בחברים, אך פעמים רבות לא יודעים כיצד לתחזק קשרים או ליצור קשרים חדשים. הם לוקחים סיכונים ומעורבים יותר באופן יחסי בתאונות, ריבים והתנהגות עבריינית.

בטיפול מייעצים להתמודד עם קשיי התארגנות באמצעות פתרונות כגון: רשימות על ידיהם, רישום פתקים לתזכורות, קשירת חפצים על גופם – דבר שעלול להיראות לאחרים כמעט תמוה. הרושם השלילי שנוצר בסביבת הפרט יוצר בו דימוי עצמי נמוך ולכם גם ההערכה העצמית שלו יורדת. כתוצאה מכך, הוא ינסה להסתיר את ההפרעה ואת ביטוייה, יבטיח הבטחות והתחייבויות שיהיה לו קשה לעמוד בהן, עד לכדי מצבים בהם ייאלץ לשקר או להעמיד פנים. הפרט מאוד ינסה ויתאמץ להוכיח שלמרות הקשיים שהוא חווה, הוא יכול להצליח, דבר עלול לגרום לו לאיבוד העצמי שלו ואיבוד מטרותיו ורצונותיו האמיתיים. תחושותיו של בעל הפרעת קשב וריכוז יתבססו על רגשות אשמה וחוסר יכולת להשפיע על גורלו. הם ייתפסו בעיני עצמם כרעים, חלשים, לא יוצלחים, מועדים לכישלונות, דבר שיוביל לתחושת חוסר אונים.

תחושות אלו יוצרות שתי אפשרויות – האחת – להיכנע למאבק ולהמשיך בתפקוד הקלוקל והאחרת התמודדות ומאבק מתמשך.  כדי להצליח להתמודד עם קשיים אלו על המטופל להתמודד עם הבעיה באמצעות אבחון נכון, בעזרת טיפול אישי וקבוצתי, טיפול תרופתי ופסיכולוגי. ממחקרים עולה כי בעיה זו ניתנת לטיפול ועל כן כדאי מאוד למטופל שלא לבחור באפשרות הראשונה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב