דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדפסת דיסקים - היסטוריה 

מאת    [ 06/06/2011 ]

מילים במאמר: 452   [ נצפה 2792 פעמים ]

נושא הדפסת הדיסקים הינו נושא שעסקו בו רבות מאז המצאת הדיסק. אם נחזור אחורה בזמן ונביט אל תעשייה זו, נראה כי כשאר נוצרו מכשירי הטייפ הראשונים בשנות ה-60, תעשיית המוזיקה נדהמה מכך שכל אחד יכול לשכפל מוזיקה בעצמו. עד תקופה זו, מי שרצה לשמוע אמן מסוים הוא היה מחויב לקנות את התקליט המקורי. מהפכה זו גרמה לכך שהמוזיקה הפכה לאישית יותר ועם המצאת הווקמן הפכה המוזיקה למותאמת, נגישה ואישית יותר מאי פעם.

הדפסת דיסקים נוסדה בשנת 1979 באמצעות קבוצת מחקר של חברות פיליפס וסוני. תוצאות מחקר זה הניבו תיכנון אמצעי איחסון דיגיטלי לאודיו ולאחר מחקר רב נוצר הקומפקט דיסק. למכשיר זה יכולת איחסון ב-80 דקות מוסיקה או 700 מגה מידע דיגיטלי. בפועל, רק בשנת 1982 שווק המכשיר לאחסנת מידע. מכשיר זה נקרא: CD-ROM. בשנה זו למעשה נוצר הדיסק THE VISITORS של חברת ABBA והוא היה מבין הראשונים שעובד באופן דיגיטלי.

הקומפקט דיסק – ה- CD, הינו עדיין המוביל בתחום האודיו, אך בתחום המולטימדיה ואיחסון המידע, ה-DVD תפס את מקומו משנת 1996. בשנה זו הוא יצא כפורמט לוידיאו ואודיו וגרסת ה-R לצריבה פותחו מאוחר יותר. ה-R – יצא בשנת 1997 וה- R+בשנת 2002. 

בשנת 1988 פותח ה-CDR ויחד איתו גם האפשרות לשכפל דיסקים. אמנם אז המחירים היו גבוהים ביותר, אך מעט לאחר מכן התחילו לשווק את כונני ה-CDROM. המחיר ירד בתחילת שנות התשעים וכך נהיה פשוט יותר לשכפל דיסקים גם באופן ביתי. עם זאת, השכפול התעשייתי הינו שונה מאוד. שכפול על גבי CDR נקרא  Duplication וייצור דיסקים בהזרקה או הטבעה נקרא Replication. שיכפול  סי די תעשייתי נעשה באמצעות מכונות ייעודיות. קיימים שני סוגים עיקריים: Stand alone או Computer connected. בשני המצבים המערכת מזהה את המדיה המשמשת כמקור ומנתבת את המידע למספר כונני צריבה בו זמנית. מכונות אלו שונות זו מזו ויכולות להמשיך את התהליך ולהדפיס על דיסק.

ה-DVD נקרא בתחילה Digital Video Disc מכיון שלכך יועד בתחילה, אך בהמשך הצמידו לראשי התיבות את המילים הבאות: Digital Versatile Disc. ל-DVD יש יכולת איחסון של 4.3 ג'יגה, שהם למעשה משך זמן של שעתיים. האיכות הינה גבוהה ולכן הפכה למאוד פופולארית עם הזמן ואהודה על ידי האולפנים. העולם עבר בצורה הדרגתית ועם זאת עקבית מהתקליט ל-CD והוא הפך למחליפו הרשמי. עם זאת, כניסת ה-DVD כמחליפו של ה-CD היתה מהירה יותר היות וכבר התרגל לשינוי ולשדרוג האמצעים הטכנולוגיים.

כיום ישנה טכנולוגיה חדישה נוספת. זוהי המדיה האופטית – BLUE RAY, בה משתמשים אולפנים מובילים.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב