דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ספרים: למה כדאי לקרוא 

מאת    [ 05/06/2011 ]

מילים במאמר: 582   [ נצפה 19697 פעמים ]

בסקר שפורסם בשנה שעברה בארצות הברית נאמר שאחד מתוך כל ארבעה בוגרים לא קרא אף ספר באותה השנה. זה אומר ש-25% מהאנשים מעל לגיל 18 קוראים אפס ספרים! לא ידוע לי אם נערך מחקר דומה בארץ, אך יש לי הרגשה שתוצאותיו לא יהיו שונות בהרבה. האם זה לא מצער? ידעתי שאנשים קוראים פחות ספרים בשנים האחרונות, אבל אפס? ובכן, אם אתם מאותם אנשים שאינם קוראים ספרים, ולא מבינים מדוע צריך לבזבז את הזמן על כזה דבר, הנה כמה סיבות שאולי ישכנעו אתכם אחרת. למה כדאי לקרוא ספרים?

 

1. קריאת ספרים מפעילה את המוח. בשונה מצפייה בטלויזיה, קריאת ספרים גורמת לכם להשתמש במוח בצורה אקטיבית. לכן, בעוד טלויזיה מרדימה אתכם והופכת אתכם לסוג של "זומבים", קריאה הופכת אתכם לערניים ופעילים יותר.

2. קריאת ספרים מגדילה ומעשירה את אוצר המילים. אתם זוכרים איך בכיתות הנמוכות בבית הספר למדתם לגלות את משמעותה של מילה לא מוכרת באמצעות ההקשר שלה במשפט הכולל? ובכן, אתם מקבלים את אותו יתרון בשעת הקריאה. בזמן קריאת ספרים, במיוחד ספרים מאתגרים מבחינה לשונית, תמצאו את עצמכם נחשפים למילים חדשות רבות שלא שמעתם עליהן בעבר, או שלא ידעתם בדיוק כיצד להשתמש בהן.

3. ספרים מעניקים לכם הצצה אל תרבויות ומקומות אחרים. לאן הייתם חולמים לטוס, או שאולי זהו מקום שכבר הייתם בו ואתם חולמים לשוב אליו? אני בטוחה שאתם קוראים ספרים שעלילתם מתרחשת במקום הזה, נכון? ספרים יכולים להרחיב את האופקים שלכם על ידי כך שהם מספרים לכם על ארצות, מקומות ותרבויות שאינכם מכירים, ולא מנקודת המבט התיירותית השיווקית אלא מנקודת המבט של האנשים האמיתיים החיים במקומות הללו.

4. ספרים משפרים את יכולת הריכוז וההתמקדות. כפי שציינתי בסעיף הראשון, קריאת ספרים מכריחה את המוח לעבוד. זה דורש מכם להתרכז במה שאתם קוראים למשך זמן ארוך. בשונה מעיתונים, הודעות בדואר האלקטרוני ודברים שונים אשר מספקים פיסות מידע בלבד, ספרים מביאים לכם את הסיפור השלם. המוח שלנו הוא שריר, ומשום שאתם חייבים להתרכז בשביל לקרוא, הוא יתרגל לריכוז הזה ויחזק את היכולת הזאת.

5. שיפור הזיכרון: מחקרים רבים מראים שאם לא משתמשים בזיכרון- מאבדים אותו. ישנן מספר פעולות שיכולות לגרות את המוח ולאמן אותו כך שהוא שומר על החדות ועל הזיכרון, וקריאת ספרים היא אחת מהן. קריאה מצריכה מכם לזכור פרטים, עובדות, דמויות, מהלכי עלילה, נושאים מרכזיים וכדומה, ולכן מאמנת את "שרירי הזיכרון" שלכם.

6. שיפור המשמעת העצמית שלכם: אין ספק שמשמעת עצמית היא כלי חשוב עבור קריאת ספרים. ישנן סיבות רבות אשר בגללן אנשים לא קוראים ספרים, כמו למשל הסיפורים הקצרצרים שאפשר לקרוא באינטרנט, או ההפרעה העיקרית- טלויזיה. כולנו יודעים שכדאי לקרוא ספרים, אך מי באמת מוצא לכך זמן? אנו חוזרים הביתה עייפים מהעבודה וכל מה שאנו רוצים זה "להיזרק" מול הטלויזיה ולא לחשוב על כלום... זוהי הסיבה שפינוי זמן לקריאת ספרים מוכיחה משמעת עצמית גבוהה.

7.  אפשר לקרוא ספרים בכל מקום. הם קלים, הם ניידים, והם מאפשרים לכם להיכנס תוך שניות אל עולם חדש מופלא- בכל מקום בו תהיו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב