דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ערכם של פרסומי מאקרו 

מאת    [ 05/06/2011 ]

מילים במאמר: 678   [ נצפה 1780 פעמים ]

מדי יום או יותר נכון מידי שעה (ואף בתדירות גבוה מכך) מתפרסמים בארץ ובעולם נתוני מאקרו. האם יש חשיבות לאותם נתונים? האם הם יכולים לנבא? האם אפשר לעשות מכך כסף? ולאילו נתונים יש להתייחס? בדקות הקרובות אנסה לתת נקודת מבט על אותם נתונים כלכליים ולתת נקודת מבט מזווית קצת שונה.

 

חשיבות הנתונים

כפי שצוין מעלה, מידי יום מתפרסמים נתונים רבים, על המשקיעים לבחון את הנתונים בעלי המשמעות הגבוהה יותר ולנקוט באסטרטגיה מתאימה לפני, בזמן ולאחר הפרסום. חשיבות הנתונים משתנה מתקופה לתקופה ומקום למקום. המשבר האחרון שהחל את דרכו בשוק הנדל"ן האמריקאי, הסב את תשומת ליבנו למדדים חשובים בתחום הנדל"ן אשר משקפים את מצב הנדל"ן האמריקאי בזמן המשבר הנוכחי. בין המדדים השונים ניתן למצוא את מדד S&P Case-Shiller (התפרסם היום 26.04.11) למחירי הדירות, מדד מכירות בתים קיימים, מכירות בתים חדשים, מספר התחלות בנייה ועוד. בתקופה של משבר, בטח בארה"ב, אחד הפרמטרים החשובים ביותר לשוק האמריקאי קשור לצרכן האמריקאי, לכן בארה"ב ניתן למצוא המון מדדים חשובים הבוחנים את מצב הצרכן, כגון מדד אמון הצרכנים, רמת צריכה פרטית, מכירות קמעונאיות ועוד.

 

האם הם יכולים לנבא?

המאמר קצר מידי על מנת להמחיש את יכולת הניבו של המדדים הנ"ל. רוב המדדים משקפים את המצב כיום (ולפיכך אתם יכולים לנבא את העתיד J) וביכולתם אף לציין האם יצאנו מהמיתון או האם נכנסו למיתון (שזה דיי חשוב בפני עצמו). החוכמה היא לדעת לשלב בין מספר מדדים על מנת "לנבא" את שעתיד לבוא. למשל מאז 1950 ועד היום שוק האג"ח ניבא נכונה שניים עד ארבע רבעונים קדימה את כל המיתונים שהיו בארה"ב ( טוב נו, לא את הכול למעט מיתון אחד). האם מסובך "לקרוא" את שוק האג"ח? אז זהו שלא! בטח לא כשיש עוד מדדי "עזר" מסביב.

 

אז האם אפשר לעשות מזה כסף?

השווקים השונים (אג"ח, מניות, מט"ח, סחורות וכו') מגיבים לכל פרסום מאקרו אשר הפתיע או חרג מהצפי המוקדם. על מנת לעשות מזה כסף, על המשקיע להכיר היטב את הפרסומים העיקריים, לדעת מה החשיבות שלהם? ועל איזה שוק הם בעיקר משפיעים. המשקיע צריך לבחון את זמני הפרסום וכמובן להיות ער בזמן פרסומם. לא מעט פרסומים עלולים להטעות ולכן חשיבות גדולה ללימוד הנושא והבנת כל פרסום "קצת" יותר לעומק ולא רק מספרים יבשים. ניקח למשל את שוק התעסוקה האמריקאי, הרי ברור

 

 

לכולם שזהו אחד  השווקים הכי חשובים בארה"ב (ולפיכך בעולם), הרי מצב התעסוקה במשק מה לעשות קשור לצרכן הפרטי, שאת חשיבותו למשק האמריקאי אנו כבר מכירים (דיברנו קצת למעלה). בואו ניקח דוגמא לפרסום חיובי שמציין כי שיעור האבטלה במשק לחודש אפריל 11 ירד מרמה של 8.8% בפרסום האחרון (נתון אמיתי) ל 8.5% (דוגמא), האם זהו נתון חיובי? קחו שנייה לחשוב וקבלו החלטה!

תשובה: מניח שכולכם חושבים כי זהו נתון חיובי, אז זהו שזה לא בטוח, שיעור האבטלה נגזר ממספר המועסקים במשק, במקביל לנתון הנ"ל פרסמו כי בחודש אפריל נגרעו מהמשק האמריקאי 25 אלף משרות, אז איך ירד שיעור האבטלה??? בגלל נתון טכני של שיעור השתתפות בכוח העבודה, מבולבלים? אנחנו לא! לסיכום זהו נתון רע והשווקים יגיבו בירידות (מניות) ושווקי האג"ח הממשלתי יגיבו בעליות.

 

פרסומים חשובים קרובים:

26.04.11 מדד בטחון הצרכנים

27.04.11 פרסום ריבית הבנק המרכזי בארה"ב - ברור שלא תהיה העלאה אך דברי נגיד חשובים!

29.04.11 צריכה פרטית בארה"ב

02.05.11 מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישגן

02.05.11 מדד ה ISM - למדד חשיבות יתרה בזמני משבר!

רועי ראובן- מנכ"ל משותף 


מכללת פסגות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב