דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחנו את עצמכם - האם אתם נסיכים או מעריצים? 

מאת    [ 03/06/2011 ]

מילים במאמר: 656   [ נצפה 2366 פעמים ]

בחנו את עצמכם - האם אתם נסיכים או מעריצים? / מאת יואב ברנזון

 

 

הנסיכים

 

הנסיכים הם אנשים שבסופו של דבר מעוניינים להוביל ולשלוט במערכת היחסים שלהם. הם רוצים שיעשו מה שהם רוצים. הם בטוחים שהחיים יהיו מדהימים רק אם מישהו אחר יבוא ויבצע את ההוראות שלהם.

 

נסיכים הם אנשים שהמבנה הנפשי שלהם והדי.אנ.אי הפנימי שלהם גורם להם להרגיש "נסיכיים", מורמים מעם, חכמים יותר, מובילים יותר, צודקים יותר ובעיקר - "ראויים" יותר ליחס, להקרבה ולעבודה קשה ו"שחורה" מצד אחרים.

 

 

 

המעריצים

 

למעריצים אין תחושת נסיכות מולדת. עבורם - החיים זו עבודה קשה ומפרכת שאינה נגמרת. אין להם ציפיות מהחיים והם אינם סבורים שהם נולדו נסיכים או שמגיע להם להיות נסיכים.

 

הם לא נולדו עם כפית של כסף בפה, הם מוכנים לאכול הרבה חרא, הם רגילים לעבודה קשה ומפרכת והם אינם זקוקים לשלוט או להוביל, לקבל את כל הקרדיט או את מחיאות הכפיים. בכלל, למעריצים יש נטייה לקמץ על עצמם ולתת לאחרים, לחיות למטה ולא למעלה, לא לחפש את הזוהר או את הפינוקים אלא להסתפק במעט, לזלזל בעצמם ולהזניח את הצרכים שלהם.

 

 

 

הנסיך זקוק לבן זוג מרצה ומעריץ

 

נסיכים נוטים להימשך לנסיכים כמותם כי רק אותם הם "מעריכים", אבל בפועל מה שהם באמת זקוקים זה לבן זוג מרצה ומעריץ. מישהו שיעשה עבורם את העבודה השחורה, מישהו שיעשה עבורם את המאמץ, מישהו שיבוא לקראתם.

 

נסיכים אינם רגילים למילה "לא". הם באמת אינם מבינים כיצד זה שהם לא מקבלים את כל מה שהם רוצים ואיך שהם רוצים, מייד כשהם רוצים זאת. כשהם פוגשים בנסיך כמותם, מייד נוצרת מלחמת שליטה, מייד מתעוררת המילה "לא", מייד הקושי נוצר כי כששני נסיכים נפגשים אף אחד אינו נסיך.

   

 

 

המעריץ זקוק לנסיך קשוח וחזק שיודע מה הוא רוצה

 

מעריצים נוטים לחפש כל חייהם אחר נסיך - כדי שיהיה להם את מי לשרת, את מי להעריץ, אחרי מי ללכת ולאן לשאוף. הנסיך מעניק למעריץ את משמעות חייו ואת תפקיד חייו.

 

המעריץ אינו חושב על עצמו כבעל ערך בפני עצמו. הנסיך הוא עבורו המטרה, החזות, הרושם, הסטטוס, המותג, הסיבה, השאיפה, הכמיהה והכיסופים. מעריץ זקוק לנסיך כי אחרת חייו יהיו סתמיים, חסרי טעם, תפלים וללא מטרה.

 

 

וטיפ לסיום: נסיכים נוטים לזלזל במעריצים אבל בסופו של יום הם זקוקים להם מאוד כי בלעדיהם הם מאבדים את תחושת הנסיכות שלהם. נסיכים נוטים להימשך לנסיכים כמותם, אבל במשך הזמן הם מגלים שהחיים במחיצת נסיך אינם נוחים, אלא מפרכים, קשים ומייגעים עד כדי כך שהם גורמים להם לאבד את תחושת הנסיכות שלהם ואת הזהות המיוחדת שלהם.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה.   הוא מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.   יואב ברנזון פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני.   הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל.   הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם.   יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.   כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-2,112 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.   למידע מורחב על יואב ברנזון ועל עבודתו הענפה לחצו כאן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב