דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להגיב מהר ונכון 

מאת    [ 10/09/2007 ]

מילים במאמר: 732   [ נצפה 3541 פעמים ]

תגיות: pCon, BAM, עסקים, ניהול, IT, BI, BPM

המסר העיקרי הוא - פתרונות BAM מאפשרים לקדם קבלת החלטות איכותיות במהירות, לסייע בהעמקת ההבנה העסקית מצד ההנהלה, למצות ההשקעה במחשוב ולחסוך בזמנו של המנהל.

בשנים האחרונות, נראה מאמץ גדול לפתח פתרונות מחשוב, שיסייעו לניהול העסקי של הארגון. ספקים, אנליסטים ומנמ"רים נרתמים לכך במלוא המרץ, כשאחד האידיאלים אליו שואפים הכל, הוא חזון הייעול העסקי המכסימאלי. גרטנר הגדירה מונח שהפך מקובל מאוד - "ארגון בזמן אמת", כאשר בדרך למימוש ה-Real Time Enterprise (או Zero-Latency Enterprise), החלו מתגבשים תחומי משנה של פתרונות. אחד הבולטים שבהם הוא ה-BAM או Business Activity Monitoring.

הזהב שבידע

אלה היתרונות העיקריים להם תוכל לצפות, מיישום גישת ה-BAM בארגון: קידום יישום תפיסת הארגון בזמן-אמת, שיפור איכות ההחלטות, קידום ההבנה העסקית, מיקוד המנהל, התאמה לתקנות וסיוע במניעת הונאות ומעילות. BAM מתבטא טוב במיוחד בתחומי עבודה מול לקוחות, לוגיסטיקה וייצור.

מערכת BAM מנטרת בזמן-אמת, פעילויות משתמשים ותהליכים עסקיים, ומפיקה דו"חות מצב, ניתוחים שונים (כמו תיאור צווארי בקבוק) והתראות בזמן-אמת על חריגות (מצבים שחשוב לך להגיב עליהם עסקית, כולל מצבי חירום שונים. בין מצבי החירום, גם חשד למעילות / הונאות).

אופני ההתראה האפשריים רבים ומגוונים (SMS, אימייל, פקס, ..), כולל תמיכה בפלט ב-XML או EDI. המערכות עצמן משתמשות בנתונים ממערכות ארגוניות קיימות, אך אינן מפריעות לפעילות המערכות המנוטרות או מתערבות בה. שלא כפתרונות BI ו-BPM (ר"ת Business Process Management), פתרונות BAM מתמקדים בפעילות בזמן-אמת.

יישומם בארגון יקדם את מהירות ואיכות קבלת ההחלטות, יסייע בהעמקת ההבנה העסקית של הארגון מצד ההנהלה, יסייע למיצוי ההשקעה במחשוב מחד, ובמיצוי זמנו של המנהל בצורה משופרת, מאידך.

על רגל אחת

אז כיצד בנויה המערכת? תשתית המערכת מתבססת על מערכות המידע הקיימות בארגון. כלומר אין צורך להקים מאגר נתונים מיוחד משלה. בליבת המערכת נמצאת תוכנת ה-BAM עצמה, המנטרת פעילויות עסקיות על פי מידע ממערכות ארגוניות שונות, ומפיקה הצגת מצב בזמן-אמת, תגובה לאירועים ספציפיים וניתוח Event Streams. ממשק ה-BAM כולל אפשרות לניהול והצגת מידע מסוגים שונים למשתמש. הוא יכול להיות מסוג DashBoard, דפדפן ואף במסגרת יישומים ארגוניים קיימים (כפורטל ארגוני). החסמים העיקריים ליישום BAM, הם היצע מגוון ומבלבל במידה מסוימת של מוצרים, חוסר "מיקוד" של התחום (עקב חפיפה מסוימת לפתרונות BI ו-BPM) וחוסר בסטנדרטים. המאיצים התומכים בהטמעת המערכת הם חשיבות ההתייעלות העסקית בשוק תחרותי, חשיבות מיצוי התועלת העסקית של מערכות מחשוב קיימות, קלות הטמעה, מחיר זול ויחס עלות / תועלת גבוה.

על המדף

אלו כמה ספקים בולטים ומעניינים במיוחד, בתחום ה-Business Activity Monitoring: אורקל מספקת את Oracle Activity Based Management ואת Business Process Management, הכולל מודול BAM מובנה, שמייצר פלט הזמין דרך פורטל הארגון; מיקרוסופט מציעה את BizTalk Server הכולל יכולות BAM. ORDYS מציעה מוצר BAM המתבסס על ארכיטקטורה מבוססת-אירוע בשם Enterprise Service Bus; IBM (י.ב.מ) מציעה BAM כחלק מפתרון ניהול התהליכים העסקיים WebSphere. וכמו כן, היא מציעה גם את IBM WebPhere Modeler (לשעבר מוצרי הלוסופיקס) ליצירת סימולציות לתהליך העסקי, את פתרון האינטגרציה Websphere Business Integration וכן את Websphere Business Integration monitor, המפקח בזמן-אמת על ביצוע התהליכים. OSIsoft מציעה את Real-Time Performane Management (בר"ת RtPM), פלטפורמה לניהול ביצועים בזמן-אמת. SAP (סאפ) מציעה את SAP NetWeaver הכולל יכולות ניהול תהליכים עסקיים, בהתבסס על טכנולוגיית IDS Scheer's ARIS Process Platform; SeeWhy מציעה פתרון BAM הכולל יכולת מתקדמת לזיהוי תקלות דחופות בתהליכים, על פי ניתוחי מצב בזמן-אמת; TIBCOמציעה סביבת BAM הכוללת זיהוי איומים והזדמנויות בזמן-אמת וסביבת עבודה משותפת. webMethods
מציעה פתרון BAM ופתרון משלים ל-SAP NetWeaver, המתייחס לנושא ה-BAM.

פרופסור דייויד לוקהם מאוניברסיטת סטנפורד, ממליץ להכיר את התכונות המתקדמות הבאות של פתרונות BAM, בכדי לקדם בחירה בפתרון המתאים ולהתכונן לעתיד התחום: שימוש בכללים מוכנים, הגדרת כללים משלך, שימוש ב-Probable Cause Analysis (p-cause, ניתוח הסיבות שסביר שהביאו למצב מסוים, בכדי לזהות מקורות לשיבושים שונים, בתהליכים העסקיים), שימוש ב-Business Impact Analysis (ניתוח ההשלכות האפשריות של מהלך מסוים, ברמה העסקית, בכדי לשפר מוכנות לשינויים) וכתיבת כללים מתקנים (Corrective Action Rules).

יש עוד למה לצפות

התחום עדיין מתגבש ומתפתח, והוא עצמו מהווה חלק מתחום רחב יותר, שגם התיאוריה שמאחוריו (מושגים כארגון בזמן-אמת) וגם אמצעי יישומו (כ-BPM ו-BI) עדיין מתגבשים. למרות זאת, תמצא בשוק כבר עכשיו כלי BAM יעילים רבים, ממרבית החברות הגדולות והמוכרות, אשר יסייעו לך לרתום את המחשוב בארגון, לטובת מטרותיו העסקיות.

סיכום

BAM פותח בפניך הזדמנות חדשה להאצת ושיפור איכות ההחלטות העסקית בארגון. בדיקה ויישום מושכל שלו, יקדמו את הארגון לקראת הפיכתו לארגון שיכול להגיב בזמן-אמת.

התקציר לקוח מתוך תחקיר pCon בשם BAM - להגיב מהר ונכון.

הרחבות, ראיונות עם מומחים, טיפים מעשיים וקישורים להעמקה ניתן למצוא בכתובת -
http://www.pcon.co.il/v5/Debrief.asp?debrief=720


למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב