דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הרבה אנשים פשוט אינם מכירים את עצמם או לא מכירים בעצמם 

מאת    [ 29/05/2011 ]

מילים במאמר: 682   [ נצפה 2608 פעמים ]

הרבה אנשים פשוט אינם מכירים את עצמם או לא מכירים בעצמם / מאת יואב ברנזון

 

 

הכרה עצמית

 

אנשים רבים אינם מכירים את עצמם ואינם מכירים בעצמם. רבים בטוחים שהם משהו מסויים, בעוד שלמעשה הם בכלל משהו אחר לגמרי. למשל, אדם שבטוח שהוא האדם הכי מתחשב והכי רגיש שיש כאשר בפועל הוא נתפס על ידי סביבתו ככוחני, תוקפני, תובעני ואגואיסטי.

 

הכרה עצמית מחייבת מודעות עצמית וכנות עצמית. אנשים נוטים לצייר את עצמם באור ורוד. לגישתם, אחרים עושים דברים נוראיים, אבל הם עצמם טליתות לבנות וטהורות. 

 

 

 

קבלה עצמית

 

הקושי להכיר את עצמך תמיד נובע מהקושי לקבל את עצמך. לאנשים יש קושי לקבל את אותם חלקים בתוכם שאינם נחשבים ל"טובים", נורמטיבים, מקובלים או נהוגים - ובמקום זאת הם פשוט מדחיקים אותם מהמודעות שלהם או מכחישים שהם קיימים. בכך הם למעשה מכחישים את עצמם.

 

לאנשים תמיד קשה להכיר ולקבל בעצמם כל נטייה או תכונה שהיא חריגה, שונה או סוטה מהנורמה. למשל, אישה דומיננטית ושתלטנית תתקשה לקבל את עצמה כאישה חזקה כי מעצם היותה אישה מצופה ממנה להיות רכה. לכן, במקום להכיר בכך שהיא חזקה היא תעדיף להכחיש את עצמה, להטיל את האחריות לחייה על בעלה או על אביה ולחפש כל צידוק וכל תירוץ כדי להציג את עצמה כחלשה, מסכנה, קורבנית או כנועה.     

 

 

 

מאבק שמטרתו לשנות אחרים נובע מחוסר קבלה עצמית או חוסר היכרות עצמית

 

כשאנשים לא מכירים בעצמם, במי שהם באמת, הם מתקשים מאוד גם להכיר באחרים, במה שהם באמת. על פי רוב, כפי שאנשים נלחמים בעצמם כדי להיות "טובים" יותר - כך בדיוק הם ינסו להילחם באחרים ולגרום לאחרים להשתנות עבורם, להשתפר בשבילם, להפוך "טובים" יותר.

 

אלא שכל המאמץ והמאבק הזה הוא מלאכותי וחסר טעם. הדרך הנכונה אינה להילחם אלא להכיר בעצמך, לדעת את עצמך, לקבל את עצמך תחילה. ההמשך הוא בקבלת אחרים, ביכולת להבין, לראות, להכיר ולקבל אחרים - גם בחולשותיהם, גם בחלקים הפחות טובים שלהם.

   

 

 

דע את עצמך - דע את חייך

 

אם אדם מכיר בעצמו, מכיר את עצמו ויודע את עצמו - קל לו יותר בחיים. הוא מבין את החיים שלו, את החיים שהוא נועד לחיות, את הדרך שלו, מה עושה לו טוב, מה מתאים לו, מה טבעי לו.

 

דרך קבלה עצמית קל יותר גם לקבל אחרים, לראות אותם כפי שהם ולא כפי שהייתם רוצים שיהיו, להפסיק להילחם או להכתיב להם את הדרך אלא לתת לדברים לנוע במסלול הטבעי שלהם.

 

 

וטיפ לסיום: חוסר מודעות עצמית מוביל לכמה תוצאות שליליות - הוא מוביל לבלבול, לתחושת אשמה כרונית לכל החיים, להרגשה ששום דבר אינו בסדר אף פעם, שכל החיים צריך רק לעסוק בשיפור עצמי, למלחמה ולקונפליקטים עם דמויות אחרות, לאכזבה מהחיים ולבניית מסלול חיים שהרבה מאוד פעמים אינו תואם ואינו קשור כלל לאני האמיתי.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה.   הוא מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.   יואב ברנזון פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני.   הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל.   הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם.   יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.   כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-2,112 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.   למידע מורחב על יואב ברנזון ועל עבודתו הענפה לחצו כאן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב