דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דרמה ודרמטיות אינם כלים נכונים לנהל את החיים - מדוע? 

מאת    [ 29/05/2011 ]

מילים במאמר: 675   [ נצפה 3301 פעמים ]

דרמה ודרמטיות אינם כלים נכונים לנהל את החיים - מדוע? / מאת יואב ברנזון

 

 

דרמה היא הגזמה לא עניינית של המציאות

 

דרמה, מעצם טיבה, היא הגזמה של המציאות, הפרזה, העצמה של דברים שלא היו ולא נבראו ובריאת מציאות חד-צדדית, סובייקטיבית ומנותקת שאינה מכירה במציאות סביבה.

 

אצל אנשים דרמטיים או אנשים שהדרמה שולטת בחייהם - הכושר לתקשר הוא נמוך, היכולת להביט בגובה עיניים כמעט אינה קיימת, היכולת להביע או להגדיר דברים היא מועטה ודלה והאפשרות לראות גם את צרכי הצד השני פשוט אינה קיימת. 

 

 

 

דרמה היא הכלי של אנשים חסרי אונים, ילדותיים, מניפולטיביים וחרדתיים

 

דרמה אינה מאפשרת תקשורת, היא אינה מאפשרת הבנה, אין בה פשרה או מוכנות לגמישות, לא רק שהיא אינה מרגיעה אלא שהיא מלחיצה, מקצינה ומקשה של נסיבות החיים.

 

דרמה היא הכלי של אנשים ילדותיים שרוצים להשיג את מבוקשם, לא משנה מהו המחיר ומה נדרש מהצד השני. ברוב המקרים, אנשים דרמטיים הם אנשים אימפולסיביים בעלי סף שליטה מאוד נמוך, אנשים ילדותיים שבטוחים שהכל מגיע להם כאן ומייד, אנשים מניפולטיביים שבאמצעות דרמה והגזמה מאמינים שיוכלו לגרום לצד השני לוותר על הצרכים שלו או אנשים חרדתיים שמשוכנעים שאם הם לא ישיגו את מה שהם רוצים - יקרה משהו איום ונורא.    

 

 

 

ענייניות

 

במקום דרמה ישנו כלי אחר - אפקטיבי מאוד, ישיר ומדוייק. לכלי הזה קוראים ענייניות והוא מאפשר תקשורת קלה, כנה, ישירה ואמיתית שמתרכזת באינטרסים ובצרכים ופתוחה למשא ומתן.

 

אדם ענייני הוא אדם שמציג את טענותיו בשקט וברוגע, אומר דברי טעם, מקשיב לצד השני, מנסה להסביר אך לעולם לא לתקוף או להאשים את הצד השני.

   

 

 

דיוק, יציבות, בהירות, אחריות ובגרות

 

אנשים ענייניים הם אנשים בוגרים ואחראיים שאינם מאבדים שליטה ואינם "מפוצצים" יחסים או מצבים רק כדי להשיג את מה שהם רוצים. הענייניות שלהם מאפשרת להם לתקשר לא ממקום פגוע או מדמם אלא ממקום בריא, יציב ובהיר.

 

הם מסרביים להיכנס לחרדות, לאיים, להצהיר על אולטימטומים, לטרוק דלתות או לצעוק ולשאוג. במקום זאת, הם מנתחים את המצב, מבהירים את עמדותיהם, משכנעים בכוח ההיגיון והשכל הישר,לא נבהלים מהמילה "לא" ומוצאים דרכי פשרה או דרכים יצירתיות לפתור בעיות, להתקדם קדימה ולענות על הצרכים לא רק שלהם אלא גם על צרכי הצד השני כך שכל אחד יקבל משהו. 

 

 

וטיפ לסיום: אדם דרמטי הוא אדם שרואה רק את עצמו, כאן, עכשיו ומייד. הוא מתנהל בדיוק כמו ילד בן שנתיים או שלוש שרוקע ברגליים, צועק, זועם ובוכה כי הוא מתעקש לגרום להורים שלו לתת לו את השוקולד או הצעצעוע - בכל מחיר. לעומת זאת, אדם ענייני הוא אדם בוגר, שקול ואחראי שיודע לתקשר, לדבר בנינוחות וברוגע, להרגיע לצד השני ולעשות פשרות והסכמים משותפים ולא חד-צדדיים.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה.   הוא מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.   יואב ברנזון פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני.   הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל.   הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם.   יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.   כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-2,112 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.   למידע מורחב על יואב ברנזון ועל עבודתו הענפה לחצו כאן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב