הבוקר קראתי מאמר* מעניין באתר של בריאן סוליס - מחבר הספר אנגייג'. המאמר נכתב על ידי מתיאס לופקנס - מנהל שותף בנושא מדיה בפוורם הכלכלי העולמי.
המאמר מדבר על השינוי הגדול שעשה טוויטר בדרך בה מנהיגים מתקשרים עם העולם, ועם הציבור ברמה של אחד-על-אחד, ומדגיש את המהלכים המשמעותיים שעושה נשיא ארה"ב אובמה באמצעות טוויטר, ועל העובדה כי מומחים בעולם מייחסים את ההצלחה הגדולה של אובמה בבחירות האחרונות - לעשייה של בטוויטר.
נכון להיום - אובמה הוא האישיות הרביעים הכי פופלרית בטוויטר, והפוליטיקאי הראשון.
נושא נוסף עליו המאמר מדבר, הוא כי ישנה התעלמות כמעט מכוונת של פוליטיקאים מסויימים מאחרים. כך - הבית הלבן לא עוקב של אובמה, ביבי לא עוקב של פיאד, ולהיפך, וראש ממשלת אוסטרליה - ג'וליה גילרד, אינה עוקבת בחזרה אחר מקבילה הניו זילנדי ג'ון קי.
לפי המאמר - השלב הבא אליו צריכים הפוליטיקאים להתקדם, ובמהרה - הוא של דיפלומטיה מקוונת, כך שמנהיגי מדינות ושרי חוץ יתחילו לקיים שיח אחד עם השני בטוויטר, ולא רק עם העוקבים האחרים שלהם.
אחרי שקראתי את המאמר יכולתי רק להסכים. זה חייב לקרות, אבל יש חסם אחד בדרך, וקוראים לו שקיפות: ברור לכולנו מדוע בנימין נתניהו לא מעוניין לחשוף את תוכן השיחות שלו עם פיאד, אם מתקיימות כאלה בכלל.
המשכתי וחשבתי, ואז הגעתי לוויקיליקס: מה שוויקיליקס עשה בשנה האחרונה - הוא להראות למנהיגי העולם כי השקיפות קיימת ממילאא דה-פקטו, וכי כל תוכן השיחות שלהם במוקדם או במאוחר ייחשף לציבור.
וויקיליקס הראה לפוליטיקאים בשנה האחרונה שהכל חשוף, בכירי הפוליטיקאים בעולם מנסים לחסום את פעילות וויקיליקס, אבל בינתיים זה לא מצליח.
ומה אני חושבת עכשיו?
שזה יקרה. זה חייב לקרות, ולהגיע לרמה מלאה של שקיפות.
יום אחד, ודי בקרוב - אנחנו כולנו נוכל לדעת מה היה תוכן השיחות בעניין גלעד שליט בין ביבי לפיאד, ומיד.
זה יתחיל לו לאיטו, אבל המסלול דטרמניסטי.
מיכל מורנו הנה מנהלת בחברת מורנו'ס שיווק באינטרנט המציעה שירותי שיווק במדיה חברתית - SMM: שיווק בפייסבוק | שיווק ביוטיוב | שיווק בטוויטר