בפוסט שלו נותן Brad Shorr מספר טיפים, כיצד לגרום לגולשים לקרוא באופן קבוע בלוג עסקי.
פרסונליזציה של הכותב – מה שמתאים לפייסבוק, איננו מתאים לבלוג חברה
הוא מציין כי חשוב ציון שם המחבר והצגת תמונותיו. כלומר, פרסונליזציה של הכותב. יש בכך הרבה היגיון משום שאנשים אוהבים להתחבר לאנשים ולא לשם. בעידן הפייסבוק, שבו הפרטיות הפכה כמעט לדבר לא רלוונטי, אין ספק שאישיות הכותב חשובה מאוד בפוסט. אבל מה לעשות שקיים ניגוד אינטרסים בין הציבורי לפרטי בבלוג חברה. כיצד למשל, אוכל לשתף על הדילמה שלי בין התפקיד הנוכחי השואב, לבין חיי האישיים ומשפחתי, כשאני יודעת כשהבוסית שלי היא חלק מקהל היעד ?
במלים אחרות, כל כותב בבלוג חייב להלטט בין חייו האישיים לבין ענייני החברה, כשהוא בוחר בנושאים היכולים לחשוף את חייו האישיים בחברה. אם הוא כותב בלוג חברה על דילמות במיגזר שאליו משתייכת החברה או משתף על סיעור מוחות מעניין בפיתוח מוצר, ניחא. אבל אם הוא מדבר על חייו האישיים או על רגשותיו, הוא מסכן את עצמו שלא לצורך. לפיכך, בעניין זה המלצתי היא ברורה וחדה: אל תכתבו על עצמכם בבלוג חברה. יש מספיק נושאים להתייחס אליהם, להרחיב ולענג את הקוראים בנוגע אליהם.
אז איך כן עושים את זה נכון בבלוג חברה ?
כאן ברצוני להרחיב את המלצותיו של Brad Shorr ולהביא את תפיסת העולם שלי בכתיבה עסקית. בכתיבה עסקית, למרות שלעתים נדמה אחרת, אנו תמיד בוררים את המידע. כלומר, לעולם אין אנו מביאים אותו בשלמותו, לא משום שהוא לא חשוב, אלא משום שהוא לא מעניין את הקורא.
בבלוג בפרט, שהוא חוויתי ואישי מטבעו, לא לספר את כל הסיפור, לתת חלק מהמידע או את החוויה שכרוכה בו, ולא יותר מכך. מה שחשוב הוא להסביר למה ובעיקר – איך. שתף אותם בהצלחות שלך, בדילמות. אל תחשוש להודות בקשיים. אם יש דבר מה שיגרום לקוראים להזדהות עם הבלוג שלך אבל יותר מזה – לקרוא אותו באופן קבוע הוא האנושיות, להראות שגם לך המנכ"ל, או המנהל הבכיר יש רגשות, התלבטויות.
האינטראקטיביות בכתיבת בלוג בכלל ובלוג חברה בפרט היא התקשורת עם הקוראים. זהו ערוץ לא פורמאלי חשוב, השונה בפניות האישית שלו מהאימייל, מהפורטל או מהתכנסויות עובדים. שאלו לדעתם של העובדים, הפנו שאלות לקהל, עוררו אותם. בלוג החברה שאתם אחראיים עליו יהיה מוצלח אם מראש תסווגו את הבלוגים לפי קהלי היעד של החברה. כמעט בלתי אפשרי לדבר על נושא רחב, שמשותף לתפעול ולשיווק למשל, או למשאבי אנוש ול-Q.A. לכן, אם תתכננו מראש את הבלוגים, ברמה חודשית ותחלקו אותם לפי קהלי יעד, ייטב לכולם.
ולבסוף – עד כמה שהדבר נראה אבסורדי, אם תוכלו ליצור קהילה של בעלי מקצוע, החוצה את הארגון שלכם ומגיעה גם למתחרים, תקנו לכם קהל, שייהנה מהטיפים המקצועיים שלכם. מניסיון, זה עובד מצוין.
טיפים בכתיבת בלוג חברה
* אל תכתבו על חייכם האישיים. השאירו אותם בבית.
* שתפו ברגשות העולים בחייכם המקצועיים והניהוליים.
* חלקו את הבלוגים לנושאים על פי קהלי יעד בחברה. פנו כל פעם לקהל יעד אחר.
* נסו ליצור קהילה של בעלי מקצוע לא רק בחברה שלכם, אלא גם מעבר לה. קהילה שבה תוכלו לשתף אפילו אנשים השייכים למתחרים שלכם. כדאי להתעלות על עצמנו מבחינה זו. זה תמיד מצליח.
הפוסט פורסם לראשונה בבלוג של אילת צורי, ייעוץ עסקי בכתיבה, ייעוץ ארגוני בכתיבה
אילת צורי – המכון להדרכה בכתיבה עסקית מפתחת שיטת צורי להדרכה בכתיבה שיווקית ועסקית. מגוון סדנאות בנושא. מלקוחותינו המרוצים- סלקום, בזק והראל ביטוח. לפרטים נוספים: 03-6471355 052-3510583 http://www.ayeletz.co.il/
>