דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו ביטוח מקיף לרכב ומדוע מומלץ לעשותו? 

מאת    [ 23/05/2011 ]

מילים במאמר: 479   [ נצפה 2633 פעמים ]

במדינת ישראל, כידוע, מחובתו של כל בעל רכב לרכוש ביטוח חובה לרכב. אולם, ישנם ביטוחים נוספים לרכב, שלעיתים, מומלץ מאד להוסיפם גם כן. אחד מהם הינו ביטוח מקיף לרכב. אם יש לכם רכב חדש ואתם מעוניינים לבטחו, הכתבה הזו במיוחד בשבילכם: מהו ביטוח מקיף לרכב ומדוע מומלץ לעשותו?

מהו ביטוח מקיף לרכב

אחד הביטוחים החשובים לרכב הינו ביטוח מקיף. ביטוח מקיף, שלא כמו ביטוח חובה, מבטח את הרכב עצמו. במקרה של תאונה, גניבה, שריפה וכדומה, במידה ונגרמו נזקים לרכב או לרכב אחר על ידו של הרכב המבוטח, מפצה חברת הביטוח את המבוטח בגין הנזקים השונים. עלותו של ביטוח מקיף זה נקבעת בהתאם לסוג הרכב
המבוטח, לנוהגים בו, להיסטורית הנהיגה של הנהג הראשי ועוד. קיימות חברות ביטוח רבות המציעות ביטוח מקיף לרכב בעלויות שונות ובתנאים שונים. במידה ואתם מעוניינים לרכוש ביטוח מקיף, חשוב לבדוק מול כמה חברות, להשוות בין הביטוחים השונים המוצעים ובין העלויות שתדרשו לשלם עליהם. לצורך ביצוע השוואה זו, מומלץ לפנות אל סוכן הביטוח או חברות הביטוח השונות לצורך קבלתה של הצעת מחיר ותנאיה המדויקים של הפוליסה. בחירתו של ביטוח מקיף מתאים חשובה במיוחד, שכן במידה ותאלצו להפעיל אותו, חשוב כי הכיסויים הנדרשים לכם יינתנו במסגרתו.

האם כדאי לרכוש ביטוח מקיף לרכב?

ביטוח חובה, הינו, כאמור, ביטוח שחובה לעשותו. ביטוח זה מכסה מפני נזקים גופניים או נפשיים העלולים להיגרם במקרה של תאונה לנהג הרכב המבוטח, לנוסעיו או להולכי הרגל שנפגעו כתוצאה מתאונה זו. אולם, ביטוח חובה איננו מכסה במקרה וניזוק הרכב. ולכן, חשוב מאד לרכוש ביטוח מקיף, המציע כיסויים, שנועדו לכסות נזקים שנגרמו מסיבות שונות, החל מתאונה, שריפה או אף סופה חזקה. החוק בארץ איננו מחייב ביטוח מקיף, אולם חשוב לזכור כי ביטוח מקיף זה מספק כיסויים חשובים במיוחד.

ישנם מצבים בהם פחות מומלץ לרכוש ביטוח מקיף לרכב. במידה וברשותכם רכב ישן מאד, תיקון הנזקים שלו עלול לעלות לכם הרבה יותר משוויו של הרכב עצמו. במצבים אחרים, מדובר בחלפים יקרים במיוחד או אף כאלה שכמעט ולא ניתן להשיגם. ולכן, במקרים מסוג אלה, במקומו של ביטוח מקיף, ניתן לבחור ביטוח אחר, ביטוח צד ג', ביטוח המופעל במידה והרכב המבוטח פגע ברכב אחר.

אילו כיסויים כולל ביטוח מקיף לרכב?

הכיסויים הנכללים במסגרתו של ביטוח מקיף לרכב, כוללים כיסויים כמו הגנה משפטית למשל. במידה והרכב המבוטח היה מעורב בתאונת דרכים ומופעלים נגדו הליכים משפטיים, שבעקבותיהם נזקק לשירותיו של עורך דין, זכאי המבוטח לתשלום מצד חברת הביטוח שלו בגין שירותים אלה. כיסוי נוסף, הניתן במסגרתו של ביטוח מקיף לרכב, הינו רכב חלופי. רכב חלופי ניתן כאשר ניזוק הרכב בעת תאונה ונידרש לטיפול במוסך הסדר. במהלך תקופת התיקון, יקבל המבוטח רכב חלופי עד גמר הטיפול ברכבו.

אילו כיסויים כדאי להוסיף לביטוח?

ביטוח מקיף לרכב, מקיף ככל שיהיה, איננו כולל כיסויים אחרים, שמומלץ לשקול להוסיפם. כמו למשל, שירותי גרירה במקרה של תקלה או תאונה, רכב חלופי במידה ונגנב הרכב המבוטח, רכב חלופי במקרה של טוטאל לוס ועוד. חשוב לדעת מראש מהם הכיסויים הנכללים במסגרתו של הביטוח ואילו אינם. חשוב לבחור את הכיסויים הנראים כרלוונטיים ביותר ולוותר על אילו שאינם.

בלוגר ויועץ בנושאי השוואת מחירי ביטוח, בין חברות הביטוח בישראל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב