דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


היום בו ישוחרר גלעד שליט 

מאת    [ 16/05/2011 ]

מילים במאמר: 326   [ נצפה 3581 פעמים ]

יום העצמאות של מדינת ישראל הוא יום הנכבה הפלסטיני. הרגשנו זאת אתמול, כפי שלא הרגשנו מעולם. לפי אותה משוואה יום העצמאות הפלסטיני המתקרב והולך וצפוי לבוא "בהפתעה" בחודש ספטמבר הוא יום של אסון לישראל.

אבל את המשוואה הזו ניתן לשנות. אם היתה לפלסטינים מנהיגות של שלום, ניתן היה להפוך את יום העצמאות הפלסטיני ליום חג לישראל. המפתח לשינוי הוא כמובן שיחרורו של גלעד שליט. שחרור של גלעד שליט ביום העצמאות הפלסטיני, יכול ליצור בלבול של ממש בנראטיב ובמצב הרוח הישראלי. מצד אחד שמחה גדולה על השחרור לו אנו מייחלים כבר שנים, מצד שני,  כעס וחששות על ההכרזה החד צדדית של מדינה פלסטינית. מה תהיה הכותרת הראשית בעיתונים ובאמצעי התקשורת שלנו? סביר להניח שדווקא השחרור של שליט, שהפך למשאת נפש ולמרכזה של ההוויה הישראלית הציבורית, יכבוש את הכותרות. אפשר כבר לנסח אותן היום: "חוזר הביתה" "התפילה שנענתה"יצעקן הכותרות בעיתונים בצבעי חג כחול לבן. יום האבל יהפוך ליום של חג. אנחנו הישראלים נמצא את עצמנו חוגגים את יום העצמאות הפלסטיני, כיום שחרורו של שליט.  שידור ישיר וחגיגי של טקס השחרור בכל הערוצים, הדמעות של המשפחה, ושל העם כולו. שליט הרי הפך כמעט למשיח.

המדובר כמובן בשחרור חד צדדי, שחרור כמחווה של שלום, של פיוס, כתרגיל יחסי ציבור אולטמטיבי, שיכול לכבוש לא רק את הלבבות של רבים בעולם, אלא גם של הציבור הישראלי, שימצא את עצמו מבולבל. אין כאן עסקה, אין שחרור מחבלים עם דם על הידיים, ואין כאן מנהיגות ישראלית שהחזירה את שליט הביתה. אנו חייבים את התודה כולה לחמאס ולהנהגה הפלסטינית החדשה.

גלעד שליט הפך מזמן לסמל רב עוצמה. חשיבותו חורגת מעל ומעבר לקדושת חיי אדם אחד, יקר ככל שיהיה. מכאן גם חוסר הנכונות של החמאס לשחרר אותו בעיסקה. הוא יקר מידי כדי למכור אותו בכל מחיר. כאשר נכס מסויים הוא יקר מידי, אין לו מחיר. רק שחרורו ללא כל מחיר יבטא את משקלו האמיתי. גלעד שליט תמורת מדינה פלסטינית. הזדמנות חד פעמית ויוצאת דופן לשנות את השיח הישראלי פלסטיני, ולהביא ישראלים רבים לשמוח מכל הלב ביום הקמתה של המדינה הפלסטינית.

שמור     בטל

עו"ד ד"ר יובל קרניאל, מומחה למשפט ותקשורת, המרכז הבינתחומי הרצליה. יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה בלשכת עורכי הדין, יו"ר ועדת האתיקה של רשות השידור.מתמחה בניהול משברים בתקשורת.  ykarniel@idc.ac.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב