דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מילה שווה זהב 

מאת    [ 15/05/2011 ]

מילים במאמר: 324   [ נצפה 1613 פעמים ]

  עולם הפרסום עובר בשנים האחרונות מהפכה של ממש. האינטרנט וההתפתחות המואצת של כל המדיות הדיגיטליות, הפכו את הווידאו קליפ, את התמונה האינטראקטיבית למשאת נפשם של המפרסמים. התחכום הוויזואלי שחודר באופן מיידי לתודעה, נראה בעיניהם כגורם משפיע מיידי, שמלבד היותו מפתיע ומחדש הוא מביא עמו ערך מוסף של תדמית כאילו זה "הדבר הבא" ומי שמשתמש בו צועד תמיד עם הזמן.

 

   במצב עניינים זה נשכחו מעט המילה הכתובה, הטקסט השנון והסלוגן הכובש. מי שיבדוק ויחקור את ההיסטוריה, גם הקצרה, יגלה שמהברקות ומיצגים ויזואליים, אולי משפיעים בטווח הקצר ויוצרים אפקט, עניין וסקרנות, אך בטווח הארוך הם נעלמים ונשכחים.

 

   לעומת זאת, שם מבריק, סלוגן חכם, או שיר כובש נחרטים ונחקקים בתודעה לטווח ארוך. חלקם אפילו נהפכים לנכס צאן ברזל בשפה ובסלנג. לכן מוקדם עדיין להספיד את המילה הכתובה או המדוברת וראוי שהשימוש בה יימשך וייעשה בתבונה ובהקדשת מלוא תשומת הלב.

 

   כמי שעיסוקו בכתיבת רעיונות מילוליים (קופירייטינג) אני ממליץ תמיד לבעלי עסקים המתחילים דרכם, לא למהר ולרוץ לקדמת הטכנולוגיה בכל הקשור לפרסום ובחירת המדיה. אני ממליץ להם, להקדיש יתר מחשבה ותשומת לב לתדמית העסק שלהם, ומכאן לקביעת השם שלו, הסלוגן שילווה אותו ולטקסטים שיופיעו במודעות ובפרסומים .

 

   כבר בתחילת הדרך אני ממליץ לערוך משחקי סימולציה לבדיקת השפעת השם ו/או הטקסטים על קהלים שונים. לנסות להיכנס לעיני ולראש המתחרים ולבדוק כיצד השם או הטקסט היו משפיעים עליהם. לבדוק איזה אמוציות הם מעוררים, אילו קונוטציות הם מעלים. האם ההגהה שלהם קלה ופשוטה או שהיא מחייבת שבירת שיניים וראש.

 

רק אחרי שבחנתם את השפעתה של המילה והשתכנעתם שהיא עולה בקנה אחד עם הציפיות והרעיונות שלכם, רק אז אפשר להשתמש בה ובתבונה. החדרת שם או רעיון מילולי היא תהליך שמצריך אורך רוח ונשימה ארוכים. מצד שני ברגע שהשם, הסלוגן או הטקסט נקלטו והשתרשו, קשה יהיה להתעלם מהם וההשפעה תהיה ארוכת טווח. הוא שאמרנו - מילה (טובה ונכונה) שווה זהב.

 

מוטי שני – תהודה

נייד: 0546268300

tehooda@gmail.com

מוטי שני הוא הבעלים של "תהודה" - כתיבה שיווקית, עריכה לשונית, בניית קונספט וייעוץ תקשורת. התמחות בתחומי האמנות, הבריאות, התרבות וההי-טק, הוצאה לאור




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב