דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון עם אופני כושר 

מאת    [ 12/05/2011 ]

מילים במאמר: 445   [ נצפה 3898 פעמים ]

אימוני כושר במסגרת ביתית הם אופנה שלא רק שאינה חולפת, אלא גם סוחפת יותר ויותר מתעמלים חדשים. אלו מוותרים על מינוי יקר לחדר כושר מלחיץ, הנראה לעתים כזירת פיק-אפ ומינגלינג, ומתמקדים בשיפור הכושר הגופני הפרטי באווירה ממוקדת ונוחה יותר – בלב המתחם הפרטי. לשם כך נחוץ להם ציוד כושר מתאים: אופני כושר בלי משענת או עם משענת, הליכון, שעוני דופק, אליפטיקל וכן הלאה. אין הכרח לצייד את הבית בציוד המספיק לחדר כושר שלם, אך לפני הרכישה כדאי לחשוב היטב מה כדאי לקנות, איזו תוכנית כושר אתם רוצים לבנות ואיזה ציוד בדיוק ייתן את המענה הטוב ביותר לצרכים ולרצונות שלכם – האם יהיה זה אופני כושר (והאם אופני כושר בלי משענת או עם?) או שמה אליפטיקל העובד גם על שרירי פלג הגוף העליון? האם תתמקדו בריצה או בהליכה, והאם תזדקקו לשם כך לשעון דופק?

 למה בכלל אנו זקוקים לשעון דופק?

 נתחיל בהתחלה: שעון דופק מודד את קצב הדופק שלנו. הקצב הנמדד הוא קצת התרחבותו והתכווצותו של עורק כלשהו בגופנו. ההתרחבות וההתכווצות נוצרות בשל פעימות הלב, המזרים אל העורק דם. במילים אחרות, קצב הדופק הנמדד על ידי שעון הדופק מעיד באיזה קצב עובד הלב שלנו.

 מדוע זה חשוב? מכיוון שקצב הדופק מעיד על הכושר הגופני שלכם, כמו גם על מידת הקושי של אימון הספורט שאתם עורכים. הפעילות הגופנית מעלה את קצב הדופק, ובמיוחד אימונים מאמצים כגון אירובי, המאמנים את שרירי הלב. שעון דופק מספק לכם מידע על קצב הלב בשעת האימון, ומהנתונים המתקבלים ניתן ללמוד האם תוכנית הכושר שלכם אכן עובדת – האם הלב מתפקד כראוי והאם האימון אפקטיבי מספיק עבורכם. במילים אחרות, שעון דופק מספק לכם פידבק האם האימון עובד או לא, ובעזרת פידבק זה תוכלו ללמוד כיצד לשפר את תוכנית האימון שלכם בכל עת.

 חשוב, עם זאת, להקפיד שאתם רוכשים את שעון הדופק המתאים עבורכם. לא כל שעון דופק מתאים לכל סוג אימון, ולכן אם אתם מתמקדים בריצה, בחרו שעון ייעודי למדידת קצב הדופק לאימוני ריצה. כדאי גם לבחור שעוני דופק של חברה מוכרת וידועה, וכן לוודא שיש על המוצר אחריות.

 אופני כושר עם משענת ואופני כושר בלי משענת

 כפי שהזכרנו קודם, ישנם אופני כושר בלי משענת גב, וכאלו המצוידים באחת שכזו. אולם מה ההבדלים ביניהם?

 כפי שאתם יכולים בוודאי לדמיין, אופני כושר עם משענת גב יהיו נוחים יותר, שכן יש לגב על מה להישען. עם זאת, רבים מאופני הכושר הינם אופני כושר בלי משענת גב, וזאת מכיוון שבלעדיה קצב הדופק עולה והגוף מתאמץ יותר (כך, למשל, ישנו שימוש באופני כושר ללא משענת באימוני ספינינג). אם אתם סובלים מכאבי גב וחוששים מכך שאופני כושר בלי משענת יגרמו לכם לכאבים חזקים יותר, קנו אופניים רכונים, שבהם לא נוצר עומס על אזור הגב בשל זווית הרכינה הייחודית. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב