דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המניפה של Google 

מאת    [ 05/09/2007 ]

מילים במאמר: 782   [ נצפה 3975 פעמים ]

תגיות: pCon, גוגל, מנוע חיפוש, Gmail, Google, Search, Adwords, AdSense, Picasa

המסר העיקרי הוא - גוגל מציעה אוסף עשיר של כלים שימושיים אשר יכולים לזרז ולייעל את העבודה שלכם.

מנוע החיפוש Google נחשב כיום למוביל מבין מנועי החיפוש באינטרנט. הוא מאחסן ומאחזר ממאגריו מעל 8 מיליארד דפי אינטרנט, ומחזיר את תוצאות החיפוש שלו בחצי שנייה, בממוצע. את התוצאות האלו הוא משיג על-ידי שימוש במחשבים הפזורים ברחבי ארצות הברית ואירלנד. אבל Google איננה רק מנוע החיפוש האמין שאנחנו מכירים ומנצלים יום-יום, אלא גם אוסף נרחב של שירותים וכלים, בעלי השלכות שימושיות למשתמשים ולארגונים.

חברה קטנה עם עתיד גדול

ההתחלה הייתה צנועה ולא רימזה על העתיד הגדול הטמון בה: Google הוקמה ב-1998 על ידי שני סטודנטים מאוניברסיטת סטנפורד, Larry Page ו-Sergey Brin, שהתחילו בפיתוח מנוע חיפוש, שינסה לשפר תוצאות חיפוש על ידי ניתוח מערכת הקישורים (לינקים) בין דפי האינטרנט.

השם שניתן למנוע התבסס על משחק-מילים על Googol - כינויו של המספר המתחיל באחד ולאחריו מאה אפסים. עד אז, חברות רבות כ-Yahoo,Lycos ו-Altavista כבר הציעו מנועי חיפוש ברשת, אך תוצאותיהם היו בינוניות למדי. אלגוריתם החיפוש המהפכני (לדירוג רלוונטיות-העמוד לפי מספר הדפים האחרים המקושרים אליו) העלה את החברה האלמונית לראש טבלת מנועי החיפוש והפך אותה לשם נרדף לחיפוש מידע.

הפופולארי בישראל

אתר Google נחשב לאתר בעל החשיפה הגבוהה ביותר באינטרנט בישראל. השימוש הפופולרי ביותר באינטרנט בארץ - הוא למטרות חיפוש מידע ו-Google הוא מנוע החיפוש המועדף על כ-93.5% מכלל הגולשים (נתוני סקר TNS/טלסקר - נובמבר 2004). מחקר שנערך על ידי Nielsen/NetRatings מצא כי רוב משתמשי האינטרנט מפעילים יותר ממנוע חיפוש אחד בחיפוש אחר מידע.

וגם בעולם

מתוך 4,085,880,000 חיפושים שבוצעו בארה"ב בינואר 2005, 47%(!) בוצעו ב-Google (לקבלת קנה-מידה משווה: 21% מהחיפושים נעשו ב-Yahoo, ו-13% ב-MSN. ה-19% הנותרים בוצעו בכ-60 אתרי חיפוש נוספים שנסקרו). המחקר אף חשף עובדה מעניינת אחרת, בנוגע לחפיפה בין מנועי החיפוש: בעוד של-Google היו כ-71 מיליון מחפשים ייחודיים, מעל 41 מיליון (58%!) מתוכם השתמשו במקביל באחד ממנועי החיפוש המובילים האחרים.

מגמה זו מורה על כך ששוק מנועי החיפוש הינו תחרותי, כשחדשנות היא מילת המפתח. ולא חברה כ-Google תתעלם מן האתגר, עם מניפת-שירותים נפרשת והולכת. לשם ההמחשה - בין פיתוחיה האחרונים נכללים גרסת Enterprise ל-Google Desktop Search שהוכרזה ב-2005 (desktop.google.com/enterprise), ואפשרות חיפוש מותאם אישית (www.google.com/psearch).

שירותים מועילים ובדוקים

בין מגוון השירותים והכלים של Google, אשר חלקם פרי פיתוחה וחלקם נרכשו על ידה, ניתן למצוא את: Picasa, תוכנה חינמית לארגון וניהול תמונות דיגיטליות במחשב. Froogle, שירות השוואת מחירי מוצרים. מחשבון המאפשר לבצע פעולות מתמטיות דרך תיבת החיפוש של גוגל. שירות מציאת הגדרות מילוליות באמצעות הקלדת הביטוי define. Keyhole, תוכנה המנתבת אל המשתמש מידע ויזואלי שצולם מהחלל או מהאוויר, על כל מקום על כדור הארץ. Google Desktop Search, תוכנה חינמית לאינדוקס ואיחזור קבצים המאוחסנים במחשב. Google Deskbar, תוכנה חינמית לשימוש ב-Google מבלי לפתוח את דפדפן האינטרנט. Google Toolbar סרגל חיפוש חינמי לדפדפן. Orkut, רשת חברתית. Google Answers, שירות שאלות ותשובות מקצועי. Google Mini, התקן חיפוש לשוק ה-SMB, המשלב חומרה ותוכנה ו-Google Search Appliance, התקן חומרה המיועד לארגונים גדולים, לפורטל הארגוני, לאתר ולאינטרה-נט.

במעבדה

וזו כמובן רק ההתחלה. גוגל אינה נחה על זרי הדפנה ומפתחת עוד ועוד יישומים מועילים. הנה כמה פיתוחים המוכנים ב"קנה": G-Bay, או Google Wallet, שירות ארנק וירטואלי בדומה ל- PayPal. Google Compute, רשת Grid ה"מגייסת" מחשבי גולשים למחקר של Stanford University על מבנה הפרוטאין. Google Maps שירות בטא מקוון המספק מפות מפורטות של ארה"ב, כולל יכולת חיפוש במפות אלה. Google Print פרויקט שבו תמיר החברה כ-15 מיליון ספרים לפורמט דיגיטלי. Google Video Search, מנוע חיפוש לתוכניות טלוויזיה. SMS Google, שירות ניסיוני שמטרתו לספק מידע ב-SMS על מספרי טלפון וכתובות עסקים. Mobile Web, מנוע חיפוש בעל אינדוקס מיוחד לאתרים בפורמט WAP ו-Web-Only Video Search ושירות חיפוש המיועד לקטעי וידיאו הזמינים ברשת.

לבעלי אתרים

גם לבונים ומפתחי אתרים מציעה Google שירותי-עזר. אלה כמה דוגמאות:Add your URL to Google הוא שירות המאפשר להוסיף את האתר של המשתמש לגוגל לקידום חשיפת האתר. Google AdSense, כלי בתשלום לטיוב קמפיין פרסום במנועי חיפוש. Google Adwords, שירות פרסום בתשלום. Google Free WebSearch and SiteSearch, שירות חינמי לשילוב חיפוש Google באתר או באינטרה-נט. Google Sitemaps, מערכת מסייעת לבעלי אתרים לוודא ש-Google מזהה במהירות שינויים באתריהם, ומעדכן את האינדקס שלו בהתאם.

ביקורת

כגודל ההצלחה, כך גובהם של הקולות המקטרגים: החל מטענות לחשש לפרטיות המשתמשים ופרצות אבטחה, דרך תביעות מצד גופים מתחרים על הפרת זכויות יוצרים וכלה בטענות על הפיכתה למונופול. ובכל זאת, Google ממשיכה ומתפתחת, ומציעה למשתמשים ולארגונים שירותים וכלים שעולים בהרבה על מה שהכרנו בעבר.

סיכום

Google מציעה אוסף עשיר של כלים שימושיים, שאינם מוכרים דיים בארגון הממוצע. בעזרתם, תייעל ותזרז את עבודתך, אם רק תלמד להכירם, ותתחיל להשתמש בהם!

התקציר לקוח מתוך תחקיר pCon בשם המניפה של Google.

הרחבות, ראיונות עם מומחים, טיפים מעשיים וקישורים להעמקה ניתן למצוא בכתובת -
http://www.pcon.co.il/v5/Debrief.asp?debrief=718

למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב