דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נאום כבוד מאת גיל שמואלי לזכר הרוגי המלכות לוחמי המחתרות חלקת פורצי כלא עכו - טקס יום הזיכרון הכללי - שבי ציון .9.5.11 

מאת    [ 09/05/2011 ]

מילים במאמר: 1158   [ נצפה 4378 פעמים ]

 

נאום כבוד לזכר פורצי כלא עכו לוחמי אצ"ל ולח"י עולי הגרדום מאת הביתר"י - גיל שמואלי , חבר מועצת הליכוד העולמי

09-05-2011

ברשות מוריי ורבותיי

כבוד הרב יהושוע הלמן

איש האצ"ל המפקד שלום מסורי

משפחות שכולות

לוחמי ולוחמות אצ"ל ולח"י – ובני משפחותהם

מכובדיי כולם

 

כאן בשבי ציון נקרו קברותהם של  פורצי מבצר עכו העתיק – סמל העריצות  –הבריטית  – הוד הגבורה והיסורים עדיין אופפים את המקום מראש בית"ר מורנו זאב זאבוטינסקי ועד הרוג המלכות  דב גרונר.

 גלי הים לשמאלנו שוטפים את נחלתם של הרוגי המלכות  -  גיבורי האומה – ובת קול יוצאת חרישית לומר נוחו על משכבכם בשלום פורצי מבצר עכו – בנים אהובים – היה שכר לפועלכם , בדם ואש – ביד חזקה ובזרוע נטוייה , ביסורים וקורבנות –

באתם לקרוא דרור לכלואי המבצר –לפוצץ את בריחי הברזל הכבדים – אשר מעברו חיכו פורצי החומה - 

 חומות המבצר העתיק שלא נפרצו במשך מאות שנים – נכנעו בידי לוחמים עבריים אשר עיצבו את דמותו של הלוחם העברי - האוחז בנשק , מתנגד בכח לשלטון זר  ונלחם באומץ לב על חרות עמו – ברזל מול ברזל , כוח מול כוח , דם מול דם - לא בלילה ולא במחשכים אלא בפעולת יום גלוייה שהדהימה את בריטניה והעולם  החופשי כולו , ביום הרביעי במאי 1947 במבצע גבורה ודם - יצאו אסירי הכלא לחופשי .

אלה לוחמי המחתרת אשר עלו לגרדום בהקרבה עילאית :

שלמה בן יוסף

מרדכי אלקחי

דב גרונר

יחיאל דרנזר

יעקב וויס

אבשלום חביב

מאיר נקר

קשאני אליעזר

לוחמי חרות ישראל אשר הוצאו להורג בכלא קהיר

אליהו חכים ואליהו בית צורי .

וביחד עימם נזכור גם את הגיבורים מאיר פיינשטין ומשה ברזני איש לח"י אשר ביחד לחצו את הרימון לליבם - ופוצצו עצמם בתא הכלא בירושלים .

אילו תשעת לוחמי האצ"ל ושלושת לוחמי הלח"י

 שלום יהא על משכבם - ה' הוא נחלתם .

 חרף העובדה כי הגוף ניצח את השוט  והרוח ניצחה את הגרדום

הודיע עיתון המחתרת לתליינים ולמלקים : לא תוסיפו להלקות  לוחמים עבריים במולדתם – ואם תלקו יולקו "קציני הוד מלכותו " בראש חוצות , על הגרדום בגרדום נשיב !  הבריטים לא שעו לאזהרות ביום מנחם אב הועלו לגרדום חביב , נקר , ווייס – והנה למחרת היום נתלו על ידי לוחמי המחתרת שני סרגנטים בריטיים – מעשה שהציל עשרות בחורים עבריים מתלייה , ושבר את מפרקתו של השלטון הבריטי כפי שאישר זאת במילים חד משמעיות לא אחר מאשר קולונל ארצר קסט בהרצאה שנתן בשנת 1949 בפני "אגודת האימפרייה הבריטית " : תליית שני הסרגנטים גרמה ליציאתנו מארץ ישראל יותר מכל דבר אחר .... "

מוריי ורבותיי , ב- 15 במאי 1948 עלה הנציב הבריטי על אוניית מלחמה – כשברקע משמר כבוד וטקס צבאי מלא לכבוד הורדת דגל היוניין ג'ק – אל מחוץ לארצנו הקדושה - כך אחרי שנים של מאבק - המרד ניצח .

 כל ניסיונות הדיכוי קרסו , הכלא – העינויים , החקירות , המכות , תקנות החרום , בתי דין הצבאיים , מחנות הריכוז , הסגרת יהודים על ידי אחיהם למשעבד הבריטי , סגירת שערי הארץ בפני העם היהודי ומניעת עליית ניצולי שואה לארצם לנחלתם ההיסטורית באכזריות -  כדוגמאת הספינה הנושאת את השם סטרומה שהגיעה לחופי א"י כשעל סיפונה 700 עולים בלתי חוקיים – הספינה בהתאם להוראות נשלחה כמובן למקום ממנה יצאה – לרומניה ולאחר מכן במהלך הפלגתה טבעה על כל נוסעיה – ולבסוף גם הגרדום – כל אלה נופצו אל הסלע , סלע חזק ונוקשה כמו יהלום – נכונות ההקרבה של הלוחמים . כך ניצח המרד העברי ונכבשה העצמאות , ומבלעדי המרד, מבלעדי המאבק לפינוי מוחלט של הבריטים וביטול שלטונם -  לא היתה לנו תקומה בתש"ח .

במוצאי שבת 15 במאי 1948 שידר מפקד האצ"ל מנחם בגין בפעם הראשונה במישרין את הדברים הבאים אל האומה הקטנה , האמיצה , המשוחררת : דברים שראוי שיזכרו היטב במיוחד בימינו אנו – " המולדת היא שלמות היסטורית וגיאוגרפית . מי שלא מכיר בזכותנו למולדת כולה , אינו מכיר גם בזכותנו לשטח משטחיה . ואנחנו על זכותינו הטבעית והנצחית – לא נוותר . נישא את חזון השחרור המלא , נישא את חזון הגאולה השלמה ונגשימו . אם עובר או אם מישהו מעביר קו מפריד בין מדינת הלאום לבין מולדתו , אחת דתו של הקו המלאכותי – להעלם "

 

מדינת ישראל חזקה ובוטחת בחיילי ומפקדי צה"ל המסכנים נפשם וגופם  יום יום , שעה שעה למען ביטחון האומה , אנו בוגרי בית"ר , חברי וצירי הליכוד העולמי בקונגרס הציוני נמשיך לחנך את הנוער היהודי לעלייה , להתיישבות ,לשירות צבאי ולאומי ,  ולהגשמה ציונית – על פי תורתו של ראש בית"ר - לרבות פעולות הסברה במדינות העולם החופשי – כנגד גלי האנטישמיות בקרב אומות העולם , נוסיף ונחזק את זכותו המוסרית והטבעית של העם היהודי לחיי ביטחון ושלווה במדינתו , בנחלתו ההיסטורית אליה שב אחרי 2000 שנות גלות – שואה ופרוגרומים .

 ובכך נקיים הלכה למעשה את משנתם הרוחנית והערכית של גיבורי האומה הקבורים כאן -

 

יהא  זכרם  ברוך . 

בהצדעה ובהוקרה הב' גיל שמואלי , נהריה 9.5.11

חלקת פורצי כלא עכו

שבי ציון

גיל שמואלי , כותב מומחה - ציר הליכוד ( ישראל ) בוועידת הליכוד העולמי ולקונגרס הציוני   חבר הוועדה המדינית בליכוד העולמי  חבר חטיבת בוגרי בית"ר בא"י href="mailto:gi_s@walla.comgi_s@walla.com">">gi_s@walla.com             טל-פקס : 04-951-1963




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב