דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פורמטים מקובלים בפרסומות טלוויזיוניות - חלק 1 

מאת    [ 06/05/2011 ]

מילים במאמר: 414   [ נצפה 2479 פעמים ]

פרסומות טלוויזיוניות רבות מתחלקות לשיטות שונות באמצעותן מוצג המוצר. הפורמטים האלה חוזרים על עצמם פעם בפעם, ואם ברצונכם להבין מה אתם רואים ולמה, כדאי שתקראו את סדרת המאמרים שנכתוב כאן מדי שבוע, הכוללים לינקים ליוטיוב שם תוכלו גם לצפות במתואר. זהו, המאמר הראשון בסדרה:

1) המוצר ככוכב ראשי: פרסומת שמראה בפשטות מוצר בפעולה היא שיטה שנועדה להציג רעיון או להמחיש תועלת של מוצר מסוים. פרסומות כאלה מסתמכות על "דרמה" המתרחשת בעצם הדגמת המוצר ותועלותיו. קחו לדוגמא את פרסומות החיתולים למיניהן הנשענות על הדגמת תועלת החיתולים לבנים ולבנות. הקריין מספר כמה אפקטיבי החיתול והילדים מחייכים ומאושרים למרות שזה עתה השתינו על עצמם. ההתמקדות במוצר מאפשרת לפרסומת להעביר מידע לגבי אופן פעולתו של המוצר, ולהסביר כיצד הוא עושה את זה ללא חשש, זאת אומרת ללא פרשנויות של הצופה"שאינן במקומן". פשוט.

 לצפייה בפרסומת המדגימה את "המוצר ככוכב ראשי".

פרסומות כאלה מכונות גם"פרסומות על השולחן". כי המוצר מסודר "על השולחן" והמסר "מבושל" ומוכן להגשה.

2) הסיפור: הפורמט הסיפורי מערב את הצופה בסיפור עם התחלה, אמצע וסוף. פרסומות כאלה הן למעשה סרט קצר שהולך ומתגלגל ומוביל לתמצית דרמטית או קומית המהווה את האמירה המרכזית של הפרסומת. דוגמא טובה לכך היא פרסומת דנית שזכתה בפרס, והציגה בירה בצורה מקורית. בחור לוגם את הבירה שלו בזמן שמולו יושבת בחורה צעירה שלבושה ומתנהגת כמו קשישה עייפה. בכל פעם שהוא מרים את כוסו ללגימה נוספת המצלמה מסתירה אותה ובכל פעם שהוא מוריד את הכוס, אותה בחורה הופכת אטרקטיבית יותר ויותר עד שהיא הופכת לדוגמנית סקסית ומטריפה. אך ברגע שנגמרת הבירה בכוס, האשה היפהפייה חוזרת למצבה "הראשוני" - היא כבר לא כל כך אטרקטיבית. הבחור המאוכזב אך הנלהב ממה שראו עיניו ממהר להזמין עוד בירה והכתובת שמופיעה על המסך היא: "עוד טובורג אחת...בבקשה". הפורמט הזה הוא הפרסום האמוציונאלי בשיאו. עליו להיות פשוט וקל להבנה. המרכיבים החשובים בפרסומת מסוג זה הם הצילום, העריכה ומוזיקת הרקע. כל זאת, כמובן, מבלי לאבד את הרלוונטיות למסר של המוצר. מפרסמים רבים כל כך עסוקים בלהיות מקוריים שהם שוכחים שהם אמורים לפרסם מוצר ולא לתת דרור ליצירתיות שלהם ללא סיבה.יש דרך קלה מאוד לבדוק אם פרסומת כזאת אכן עובדת: פשוט נסו לספר את סיפור העלילה שבה, מבלי להזכיר את המוצר או את טיעון המכירה (המסר השיווקי) המרכזי שלה. הצלחתם? הפרסומת כושלת.

לצפייה המדגימה את אלמנט "הסיפור".

המשך יבוא בשבוע הבא...

אם לא בא לכם לחכות לשבוע, אתם מוזמנים לדלג כבר עכשיו ל"פורמטים מקובלים בפרסומות טלוויזיוניות - חלק 2"

"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" -  קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים. www.kotevtov.com  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב