במאמר הנוכחי אדון בנושא חשוב, נושא רלוונטי אשר אנו לא נותנים עליו את הדעת, בדרך כלל. אנחנו חיים בעולם בו אנו מוקפים במוצרים, בשיווק, בפרסום ותחום המכירות הוא חלק בלתי נפרד בחיינו בכל רגע נתון.
תחום המכירות הוא תחום מרתק ולא קל. תחום המכירות הוא תחום שנחקר שוב ושוב ועל אף שאיננו נחשב למדעי, הוא מדויק עד מאוד. בתחום המכירות המחשבה היא על מיקומו של כל מדף בסופר, על צבע הקירות, על המילים הנאמרות, על העיצוב, הסלוגנים, על הבגדים, על המוצרים היושבים זה לצד זה ואפילו על כיווני הכניסה למקום. בתוך תחום המכירות תחום שימור הלקוחות הינו תחום נרחב. המחשבה אשר קיימת מאחורי שימור לקוחות היא ש שימור לקוחות היא פעוללה אשר איננה פחות מורכבת מההגעה ללקוחות בתחילת תהליך המכירה. שימור לקוחות הינו תחום אשר מושקעת בו חשיבה רבה והינו מבוסס על מחקרי שיווק, פרסום ופסיכולוגיה.
יש הרבה סוגי קורס ניהול , ואמנם ב קורס ניהול בהחלט מתייחסים לנושאים הקשורים למכירות, לקוחות, שיווק אך עדיין תחום שימור לקוחות הינו תחום הנלמד כקורס נפרד וכולל התייחסות לכל המאפיינים המכירתיים. מה שכן, קורס ניהול מעניק כלים מתחומים שונים – למשל, מנהל עסקים ופסיכולוגיה – אשר בהחלט תורמים למי אשר חפץ בידע מקיף, מקצועי ומהותי. לקורא הממוצע יהיה מוזר לקרוא במאמר הנוכחי על ODT , כי המחשבה הראשונה שתעבור בראשו היא: "מה הקשר בין קורס ניהול , ODT ו שימור לקוחות - " ועדיין, על אף תהייה זו, ואולי בעיקר, חשוב להראות את הקשר. בתהליך ה - ODT הגברים והנשים עוברים תהליך אשר מבוסס על פיתוח מנהלים, גיבוש צוות ו מיומנויות תקשורת אפקטיבית ב עבודת צוות . הכלים הנרכשים ביום ה ODT הינם יקרים מפז ולא פחות משמעותיים מאלו הנרכשים ב קורס ניהול מקיף , מכיוון שבכמה שעות , באור יום, על אדמה, תחת שמי תכלת, אויר פתוח ואזור של עצים, הגברים והנשים עוברים מסע. מסע עם עצמם, עם חבריהם לצוות/לארגון/לחברה, עם האמונות הקודמות והפחדים העכשוויים שלהם. כמו כן, הם לומדים דברים משמעותיים שיקדמו אותם רבות בהמשך, בתחומים כמו ניהול , שימור לקוחות , מכירות, שיווק ותקשורת ארגונית.
מתחומים שונים
משכוכית - ייעוץ והדרכה, חברה ל- ייעוץ ארגוני ו- פיתוח הדרכה מהמובילות בישראל! www.mash.org.il , משרד: 072-2500344, פקס: 072-2500343 בניהולו של יניב שנהב - 052-5086611 הדרכת מכירות WWW.iLEAD.CO.IL