דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


LCD או LED? 

מאת    [ 04/05/2011 ]

מילים במאמר: 600   [ נצפה 6314 פעמים ]

LCD או LED?

כמובן שהאינטואיציה אומרת LED ורוב אנשי המכירות לא יחלקו על כך, השאלה המרכזית הנשאלת כאן היא - האם ההבדל בין הטכנולוגיות מצדיקות זינוק במחיר? והתשובה היא - לא!(לדעתי בכל אופן. ראוי לציין שמאמר זה נכתב ב- 14.7.2012)

הבדלי טכנולוגיות

אם נבחן את הבדלי הטכנולוגיות מקרוב, נראה שאין הבדל משמעותי כל כך, מסך LED הוא מסך LCD לכל דבר, ההבדל היחיד הוא שבמסך LCD נורות התאורה של המסך הן פלורסנטיות ונורות מסך LED - כשמו כן הן - LED. כמובן שישנן יתרונות נוספים במסכי ה-LED כגון: מסך דק יותר, אריכות חיי הנורות, מעט חיסכון בצריכת חשמל וכו, אך הבדל משמעותי באיכות התמונה? אין! המסך הוא רק אמצעי המקרין לנו שידור אותו הוא מקבל ממקור כלשהו - ממיר דיגיטלי, DVD, נגן סרטים, קונסולת משחקים, מחשב וכו.. הטענה כי האיכות טובה יותר היא מוטעת, זה ממש כמו לנגן סרט שחורלבן בוידאו ולטעות שבמסך LED לא יהיו ריצודים והסרט יהיה בצבע - תחשבו על זה לרגע, מגוחך לא? יתרון המסך הדקיק שנויה במחלוקת. רוב הלקוחות הבוחרים במסך הLED, לא בוחרים בה משום שהאיכות טובה יותר אלה מתרשמים מאד מהעובי הדק להפליא. נכון, מדהים ומרשים - אבל, לתכונה זו כמה חסרונות:


    • רוב המסכים הדקים מגיעים עם חיבור אחד (לפחות) בצד המסך, היתר, בגב המסך. הבעיה היא, כאשר נחבר את הכבלים לגב הטלויזיה, החיבורים יגרמו לבליטה בגב המסך והדבר יצריך מאיתנו להתקין את הזרוע לטלויזיה מעט רחוק מהקיר וכך קיבלנו מסך דקיק במיוחד המותקן כמה ס"מ רחוק מהקיר. לא בדיוק "מסך דבוק לקיר כמו תמונה" כפי שחשבנו. ישנם רק מעטים הדואגים להכנות לפני ההתקנה על מנת לקבל את האפקט הרצוי של "מסך צמוד 0 עם הקיר" (מעטים המתקינים אשר מבצעים עבודה זו - "תמיר התקנות", מבצעים זאת בתוספת תשלום סמלית כמובן).
    • לקוח הרוכש טלויזית LED לשימוש של צפיה בשידורי הכבלים בלבד ומצפה לאיכות תמונה, שווה הדבר לזריקת כסף לפח מבחינתי. ללקוח שכזה הייתי ממליץ אך ורק על פלזמה, לפחות כל עוד הערוצים הנצפים ביותר (ערוץ 10, ערוץ 2) לא עוברים לשידורי HD.
    • אין שום יתרון מובהק בכמות החיבורים והפונקציות שבטלויזית LED לעומת טלויזית LCD.
    • מבחינת אופן הההתקנה, מתקין LCD מקצועי יתקין את 2 סוגי המסכים באותו האופן ללא הבדל במחיר. (ניתן לקחת בחשבון גם התקנת  זרוע חשמלית לטלויזיה.)
    • יחד עם "כיווץ" המסך, התכווצו גם הרמקולים. לעולם לא תקבלו את איכות השמע שקיבלתם בטלויזיה הישנה שלכם. אפקט זה התחיל עם בואו של הפלזמה, התכווץ שוב עם בוא הLCD ושוב עם מסך הLED. ללקוח הרוכש מסך דק כלשהו, אני חושב שרכישת מערכת קולנוע ביתית היא הכרחית בהחלט! לא מדובר בעוצמת הסאונד, מדובר באיכות!
    • בעבר הרחוק, עלות התקנת מסך הטלויזיה על הקיר בבית הלקוח הייתה יקרה מאד (כ-900 ש"ח תאמינו או לא) אך כמו כן, היו גם המסכים. עם כניסת עוד ועוד חברות לשוק תחרותי זה, החלה צניחה משמעותית במחירי המסכים ושירות התקנתם. אט, אט ומבלי שנבחין, יבואנים רבים החלו ל"חלק" התקנה חינם כחלק מהשירות המגיע ללקוח. שירות זה, עבד בהצלחה לאורך כמה שנים אך עם צניחת מחירי המסכים עוד יותר, שירות ההתקנות החל להוות בעיה ליבואנים ולחנויות. היבואנים השקיעו הון בציי רכבים ומתקינים על מנת לספק שירותי התקנות ללקוחותיהם,על מנת לקדם מכירות מוצרים, שירות אשר בדיעבד עלה להם ביוקר. כיום, כמעט ולא נותרו חברות אשר מספקות התקנה קחלק מהשירות ועל הלקוח להוסיף תשלום סמלי על מנת להזמין מתקין. גם כאן, היבואנים והרשתות רוצים להרוויח וגובים בין 200 -250 ש"ח עבור התקנה כאשר הזמנת מתקין באופן עצמאי עולה 200 ש"ח לכל היותר.

בהזמנת מתקין ע"י החנות היבואן אתם עלולים להמתין למעלה משבוע ולחוות שירות לא כל כך נעים (כמובן שאני לא מכליל), הרי אתם לא באמת יודעים מי מגיע אליכם הביתה. אז בפעם הבאה שאתם חושבים לרכוש מסך חדש, בידקו לגבי מתקין מטעמכם או מטעם החנות, השוו מחירים וזמינות.

הכי חשוב, שתהיה לכם חוות קנייה מהנה.

סטריאו סאונד - שיווק ושירות התקנות מקצועי


לדף הבית - Surround-sound.co.il


מוגש באדיבות,


צוות סטריאו סאונד


052-9097651




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב