דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ערבי גיבוש - רעיונות בינלאומיים להפקת אירוע מהמם לעובדים 

מאת    [ 04/05/2011 ]

מילים במאמר: 1516   [ נצפה 3929 פעמים ]

חשיבותם של פעילות חברתית לעובדים

פעילות חברתית לעובדים מקדמת את האינטימיות, את תחושת הלכידות והסינרגיה בצוות כך שגם כשיש מחלוקת לעובדים קל להתגבר והם מוצאים את הפיתרון הטוב ביותר מיטיב לבטא זאת פרדריק ויליאם רוברטסון שטוען כי "המחלוקת מרעננת כששני אנשים משתוקקים בכל לב לערוך השוואה בין השקפותיהם כדי למצוא את האמת. המחלוקת אומללה כשאינה אלא ניסיון מצדו של כל אחד להוכיח כי האחר טועה".

הבנק הבינלאומי שולח בחודש מאי את העובדים לחופשת גיבוש בת חמישה ימים בעירת פדריאל ברומניה.                                 חברת יוניליוור לקחה את שדרת הניהול למשחק כדורגל בווינגיט בה ניצחה נבחרת ההנהלה שלוש אחת את חטיבת המכירות. כל פעילות חברתית עוזרת

תפקידם של ערבי גיבוש לצוות עובדים

כיצד תדעו עם ערב גיבוש יהיה מוצלח או לא - בהתאם למי שמציע. במידה והעובדים מציעים לערוך ערב גיבוש סביר שלא משנה מה תעשו האירוע יהיה מוצלח. אך אם אתם רוצים לערוך ערב גיבוש אך העובדים לא משתפים פעולה תדעו שיש בעיה בלכידות החברתית. לכן חשוב להבדיל בין ערבי גיבוש לסדנאות פיתוח צוותים.

במקרה שבו הצוות לא מגיע לתפוקה ולרמת הפריון היעודה ויש בעיות בתקשורת בין חברי הצוות או בין ראש הצוות לעובדים. ישנם חילוקי דעות בנוגע להתנהלות בעבודה כאן יש צורך בהתערבות חיצונית של מנחה קבוצות או יועץ ארגוני שתפקידם להחזיר את הצוות למסלול.

חגיגת אירועים נוסח ארצות הברית

היה זה הרב קלהר המנכ"ל לשעבר של סאות'ווסט איירליינס שאמר כי את העובד צריך להעריך קודם כל כבן אדם מעבר לכך שהוא שכיר במקום העבודה. הוא עודד את המנהלים לחגוג אירועים כמו ימי הולדת, ימי נישואים, הישגים והצלחות עסקיות.

ג'ק וולץ' המנכ"ל לשעבר של ג'נרל אלקטריק השקיע בשנות התשעים ועד שנת אלפיים ושתיים כחצי מיליארד דולר בשנה על הכשרה ולמידה.

 

עשרה אזהרות לראשי צוותים שמפיקים ערבי גיבוש

1.תעשו טובה ואל תלמדו את העובדים חומר מקצועי חדש ביום של ערב גיבוש.

2.שלא יקרה מצב שבו יום לפני תשימו לב כי התאריך שקבעתם נופל על צום / חתונה או בר מצווה.

3.אל תגידו מזל טוב לעובד/ת לכבוד יום ההולדת לפני שבדקתם למי עוד יש החודש.

4.אל תבקשו מהעובדים להביא כיבוד רק בכדי שבסוף להגיד שאין צורך כי בעלי כבר "בישל".

5.אם החלטתם לברך על הצטיינות בעבודה, ברכו גם כל אחד ואחת בנפרד על משהו טוב.

6.הייתם בטוחים שהצוות ישתף פעולה עם רקדנית הבטן. רק לא בדקתם שהיא הופיע בעבר.

7.אל תצפו שיבואו פחות עובדים, דאגו לכיסאות לכולם.

8.לתזכר יום לפני את האומן/ית לגבי האירוע..

9.שהמקום לא יהיה קטן מידי בשביל הפעילות.

10.הביאו יין עם פותחן

 

בחירת פעילות עבור ערבי גיבוש בהתאם  ל ס ו ג  ה א י ר ו ע

1.חגיגת סיום פרויקט –רצוי לבחור פעילות מפיגת לחץ. קריוקי, ריקודים, יוגה צחוק.

2.פעילות פרידה -  רצוי לחלק את האירוע לשניים. נאומים, סרט, מתנות. חלק שני מופע גרפולוגיה, סטנד אפ.

3.הרמת כוסית לחג – ניתן לשלב בערבי גיבוש או ערבי צוות גם הרמת כוסית לשנה חדשה. אם האירוע במשרד ניתן להביא הרצאה על חדשנות, פיתוח מצוינות ברוח החג.

כאשר אתם עורכים ערבי גיבוש לצוותים חשבו מה המילה ערב גיבוש אומרת להם, מה הצרכים, הרצונות שלהם מהאירוע. מהצד השני חשבו על הציפיות והמטרות מבחינתכם.

 

בחירת פעילות עבור ערבי גיבוש בהתאם  ל ס ו ג  ה צ ו ו ת

צוות עובדים ח ד ש – חשוב להדגיש ולחזק את ההכרות שבין העובדים. פתרון טוב הינה סדנת שפת גוף המשלבת גם משחקי גיבוש.

צוות עובדים ו ו ת י ק  – ערבי גיבוש נועדו לשחרר ולהפיג את השחיקה. כיוון שהצוות מכיר אחד את השני ויש באפשרותו לצחוק זה על זה ניתן להזמין סדנאות בתחום גרפולוגיה, יוגה צחוק, אימפרוביזציה, בישול. ניתן בצוות וותיק להביא את בני ובנות הזוג לערבי גיבוש.

צוות עובדות – ניתן ללכת גם על קונספט שדומה למסיבת רווקות, סקסולוגית, מיסטיקה , רקדנית בטן.

צוות מנהלים – ניתן לבדוק אפשרות להשכיר "לופט". פעילות חברתית יכולה להיות, סדנת תיאטרון ואימפרוביזציה, פיינטבול, יוגה צחוק, גרפולוגיה, קריאת מחשבות וטלפתיה.

 

בחירת פעילות עבור ערבי גיבוש בהתאם  ל ס ו ג  ה ע ו ב ד י ם

אתם וודאי מכירים טוב את הצוות ויחד עם זאת חשוב לבדוק שוב מי אוכל כשר ומי אוכל גלאט כושר, האם יש טבעונים או צמחונים בצוות. מגזר מסוים שצריך לגלות רגישות. סטאטוס אישי וסוג התפקידים שממלאים העובדים יכולים לעזור לכם בבחירת פעילות החברתית המתאימה.

 

לשדרוג ערבי גיבוש קבלו שניים עשר  מ ש ח ק י  ג י ב ו ש  

1."תצחיק אותי" – מחלקים את העובדים לזוגות כל זוג עומד דקה אחת כאשר אסור לו לצחוק או לדבר. אם אחד מבני הזוג עשה זאת השני צריך להטיל עליו משימה כגון לקפוץ על רגל אחת.

2."קפוץ לי" – שואלים כל עובד/ת כמה קפיצות הם יכולים לעשות תוך שלושים שניות.מודדים זמן. תרגיל טוב לפיתוח מצוינות. ומצחוק מאוד.

3."זיהוי קולות" מבקשים ממתנדב/ת לעזוב את החדר. בינתיים חברי הצוות מתחלפים במקומות. כאשר המתנדב/ת חוזר/ת לחדר הם מצביעים על אדם מסוים ואז אותו אדם צריך להשמיע קול שעל המתנדב/ת לזהות.

4."שוטר תנועה" – מעמידים את העובדים אחד מול השני. במרחק של מטר. טור אחד הופך להיות שוטר למשך דקה ועל פי תנועות ידיים הצד השני מתקרב או מתרחק. לאחר דקה מחליפים. המשחק מעודד תקשורת ומדידת מרחב מחייה.

5."גילוי נאות" – כל אחד ואחת מספרים משהו פיקנטי בעברם או בחוויה שקראה להם. (טוב לצוות חדש).

6."קריאת תווי פנים"- מבקשים משלושה עד חמישה מתנדבים לעמוד. מבקשים מעובד/ת לצאת החוצה ואז נקשרים לה העיניים. על פי מישוש הפנים העובד/ת צריכים לזהות מי עומד מולם. (טוב לאירוע פרידה).

7."קריאת מחשבות" – בקשו מכל עובד להוציא מהכיס, תיק, ארנק פריט. אספו אותם בערמה. על פי הצבעה כל הצוות צריך להחליט של מי הפריט.

8."זיהוי פתגמים" – הכינו פתגמים. חלקו את העובדים לשתי קבוצות. כל אחד בתורו מקבל פתגם שהוא צריך להעביר אותו בפנטומימה. הצוות שמזהה את מספר הרב ביותר של הפתגמים הוא המצנח.

9."דבר עלי  בפרחים אהובי" – כל אחד מחזיק/ה כביכול פרח. מסתובבים בחדר ואחד צריך להריח את הפרח של השני ולהגיד מה הוא פרח בשבילו.

10."תרגום בעברית" – מעלים שני מתנדבים. האחד מדבר בג'יבריש והשני צריך לתרגם את דבריו. כדי להעצים את האווירה ניתן לבקש לעלות שני מתרגמים ושני דברני ג'יבריש.

11. "משחק אמת והשקר" –  מעלים שלושה מתנדבים או מתנדבות. שניים צריכים לספר סיפור אמיתי ואחד צריך לשקר. המטרה שהצוות יזהה מי דיבר אמת ומי שיקר.

12. "בת זה בית" – מבקשים משתי עובדים/ות לעלות "לבמה". הם צריכים לדבר כאשר אחד מתחיל באות "אלף" השני עונה באות "ב" וכך הלאה.

 

עשרה צעדים להפקת ערבי גיבוש

1.קבעו תאריך לאירוע רק לאחר שבדקתם בלוח שנה, ביומן האישי שלכם ועם העובדים.

2.פרסום תאריך בישיבה הקרובה ביותר. בקשו ממנהל הIT שהודעה זאת תגיע לכל עובד/ת.

3.בחירת קונספט -  כדי לבחור את הקונספט הנכון כתבו מה הצרכים, הציפיות שלכם ושל העובדים. הגדירו מה סוג האירוע שנחגג.

4.בירור תקציב – בדקו מה התקציב שאתם יכולים לקבל. שאלו איזה אישורים האומן/ית צריכים להמציא. ערכו רשימה של עלויות ושלחו אותה למי שאחראי על התקציב. אולי יהיה לכם מזל ותזכו לתקציב נוסף. ניתן לבקש מכל עובד/ת סכום כסף ובתנאי שתהיה הסכמה כללית.  

אפשרות אחרת כשאין תקציב היא לחלק בין כאלה שיביאו כיבוד לבין כאלה שיערכו את הפעילות החברתית.

5.הזמנת אומן/ית – בקשו לקבל המלצה טלפונית. צפו בסרט יוטיוב, ערכו תאום ציפיות, נסו למצוא אומן/ית שעובדים גיאוגרפית קרוב למקום האירוע., ערכו תאום לגבי הצפיות שלכם. שלחו אותם במייל.

בעת משא ומתן הדגישו כי במידה והאירוע יהיה  טוב תיתנו מכתב המלצה או שתסכימו להתראיין ולהמליץ תוך כדי שמצלמים אתכם. ציינו אם התשלום הוא מידי. למי שלא אוהב לערוך משא ומתן כדי לתת למישהו שעליו אתם סומכים. תזכרו שעדיף להשקיע בפעילות החברתית מאשר באוכל.

6.כיבוד – תמיד תזכרו כי שני מגשי פיצה עולים סביבות תשעים ש"ח. בדקו כשרות. ומי צמחוני, טבעוני או שלא אוכל גבינות. אם החלטתם לערוך ברביקיו יש לקנות שלוש מאות גרם בשר בממוצע לאדם.

במידה ואתם קונים בשר טרי ניתן לבדוק אותו באם לוחצים על הבשר עם הבוהן כך שנוצר שקע למספר שניות וצבע הבשר הוא חום מלוכלך.

7.בחירת מקום – בית או דירה הם פתרונות מצוינים.הדבר משפר את האינטימיות, חוסך בעלויות של מקום, ניתן לבצע מגוון רחב של פעילויות אם החדר לא קטן בהתאם למספר המשתתפים.

מקומות נוספים : מסעדה (פרייבט רום), לופט (חדר יוקרה), פארק בטבע (לבקש לבוא עם נעלים), מועדון/ דאנס בר (חגיגת סיום פרויקט), אולם אירועים/ הופעות (לאירוע רב משתתפים), בית מלון (מתאים גם לפעילות פרידה עם מצגת),אוהל בדואי, קרוז על יאכטה, טיסה בכדור פורח.(מתאים לערבי גיבוש יוקרתיים).

8.שבוע לפני ערכו תזכורת בין העובדים ותזכרו מה כל אחד צריך להביא.

9.ביום האירוע הכינו רשימה בנוגע לכל הדברים שאתם אחראים עליהם. בבוקר יום האירוע הביאו סוכריות וחלקו אותם בין העובדות והעובדים בכדי להתחיל את היום באווירה טובה.

10.חמסה – חמסה – חמסה – שיהיה ב-ה-צ-ל-ח-ה

 

יובל בן בסט - מנחה קבוצות וגרפולוג. עורך סדנאות בתחום גרפולוגיה, אינטליגנציה רגשית, אסרטיביות, גרפולוגיה, צחוק והומור, לחץ ושחיקה, ניהול זמן, עבודת צוות, שפת גוף בין גברים לנשים. כתובת האתר  http://www.graphologia.net טלפון 050-5711160




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב