דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ככל שאתם משתעבדים להצלחה - כך אתם מתרחקים ממנה 

מאת    [ 04/05/2011 ]

מילים במאמר: 758   [ נצפה 2482 פעמים ]

ככל שאתם משתעבדים להצלחה - כך אתם מתרחקים ממנה / מאת יואב ברנזון

 

 

ההצלחה גדולה - אתם קטנים

 

כולם רוצים להצליח, אבל לא כולם מבינים מה משמעות ההצלחה. במקרים רבים, הצלחה מובילה לצמצום עצמי, והצלחה גדולה מאוד עלולה להוביל לביטול עצמי מוחלט. מייק ברנד, הזמר הישראלי המצליח ביותר בכל הזמנים, התאבד בגלל ההצלחה הפנומנלית שלה הוא זכה, כי הוא הפך לעבד להצלחה, למכונת להיטים רובוטית שאמורה לספק את הרעב שאינו יודע שובע של תעשיית התקליטים באירופה - הכל על חשבון הנפש, האנושיות והפרטיות שלו.

 

פרדוקס הההצלחה הוא זה: ככל שההצלחה גדלה כך אתם נעשים קטנים, שוליים ולא חשובים. ככל שההצלחה היא עצומה יותר - כך היא תובענית יותר, הופכת למרכזית יותר בחייכם ומחייבת השקעה אדירה מכם. כלומר, הצלחה לא רק שהיא אינה משחררת אותכם אלא שהיא משעבדת אותכם לעצמה יותר ויותר, לעיתים עד כדי הרס מוחלט של עצמכם.  

 

 

 

שחרור מהצלחה מגדיל ומעצים אותכם

 

אנשים שהצליחו מוצאים את עצמם פעמים רבות משועבדים להצלחה שלהם, משועבדים לצורך שלהם לשמר אותה, לתחזק אותה, להגדיל אותה. לדוגמה, אדם שיש לו מפעל עם אלף עובדים עובד הרבה יותר קשה ומוטרד הרבה יותר מאחד העובדים הפשוטים שלו במפעל שיכול ללכת הביתה בשעה 5 ולא לדאוג עד למחרת.

 

פעמים רבות, אנשים שהצליחו מעל למשוער - פשוט חיים חיי עבדות וסבל (הם עובדים מאוד קשה, חיים במתח ובטירוף של לחצים, רמת האחריות והמחוייבות שלהם היא עצומה, אין להם זמן איכותי לעצמם, הם מודאגים כל הזמן וחוששים כל הזמן כי יש להם "תיק" על הראש, תדמית שעליהם לשמר, דימוי שעליהם לתחזק) בעוד שאנשים רגילים שאינם משועבדים להצלחה חיים הרבה יותר טוב מאותם "מצליחנים" (הם נינוחים יותר, אינם נושאים על גבם אחריות גדולה, הם נהנים מהחיים, יש להם הרבה יותר זמן איכות לעצמם, אין להם דאגות גדולות והם יכולים להרשות לעצמם להיות מי שהם כי הם אינם צריכים לתחזק דימוי כלשהו).     

 

 

 

גדול או קטן?

 

פרדוקס ההצלחה כאילו הופך אנשים לגדולים - אבל למעשה הוא מקטין אותם. הוא מעניק להם כביכול כוח כלכלי, השפעה או פרסום - אבל הוא לוקח מהם את עצמם, את הנפש שלהם ואת הנשמה. בהצלחה "האגו" הוא גדול, ענק, עצום ומעורר קינאה, אבל "האני" הוא מדולדל, מדוכא, שולי ודחוי.

 

אדם מצליחן יכול לחיות עם "טייטל" גדול ומפוצץ ולהרגיש "גדול" מהחיים, אבל בפועל הוא עלול להרגיש בתוך עצמו הכי קטן, חלש ומצומצם, כי הוא משועבד לדימוי שלו, אינו חופשי להיות הוא עצמו, מחוייב להמשיך בדרך ההצלחה וניזון בעיקר מהדימוי החיצוני המלאכותי שלו.

   

 

 

הצלחה כוללת

 

הצלחה אמיתית אינה נמדדת רק במונחים של אגו, של כסף, של גאווה, של הצלחה חיצונית או הצלחה שנחשבת ל"הצלחה" בעיני החברה. הצלחה כוללת נמדדת לפי ערכים אישיים, סובייקטיים ופרטיים.

 

אדם יכול להיות הרופא המהולל ביותר בעולם ועדיין להרגיש הכי כישלון והכי קטן, כי חלום חייו היה להיות צייר. בעיני החברה הוא "גדול". בעיני עצמו הוא הכי "קטן" שבעולם.

 

 

וטיפ לסיום: מרחוק הצלחה נראית תמיד בתור דבר זוהר ומושלם. מקרוב התמונה קצת שונה. לעיתים קרובות אנשים בורחים מהצלחה לאחר שהם חווים אותה, לעיתים הם אף מתאבדים בגללה. הצלחה אינה הצלחה אם היא לוקחת מכם את עצמכם, אם היא גורמת לכם לאבד את עצמכם. הצלחה היא קללה אם בגללה אינכם יכולים להיות מי שאתם.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה.   הוא מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.   יואב ברנזון פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני.   הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל.   הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם.   יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.   כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-2,112 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.   למידע מורחב על יואב ברנזון ועל עבודתו הענפה לחצו כאן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב