דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תקנות חיילים משוחררים לסיוע בשכר לימוד 

מאת    [ 03/05/2011 ]

מילים במאמר: 414   [ נצפה 2813 פעמים ]

תקנות חיילים משוחררים לסיוע בשכר לימוד במוסדות ההשכלה הגבוהה/ עורך דין ומגשר מוטי שחר

 

בתאריך 6 בפברואר שנת 2011 חתם ראש הממשלה, מר נתניהו, על תקנות קליטת חיילים משוחררים (קרן לעידוד לימודי השכלה גבוהה), התשע"א-2011 ונעשה צעד נוסף לטובת יקירנו החיילים המשוחררים.

מטרת התקנות כפולה, לסייע לחיילים המשוחררים בתשלום שכר הלימוד במוסדות להשכלה גבוהה ותמיכה באזורי עדיפות לאומית. אמנם, לדעתי, התקנות אינן חפות מטעויות (לדוגמה אי הכללת מוסדות אוניברסיטאיים אלא רק מכללות) אך אין כל ספק כי זהו צעד מבורך שטוב ייעשה אם יבואו עוד רבים בעקבותיו.

 

התקנות החדשות קובעות כי חייל שהשתחרר לאחר תקופות מינימום, זכאי להשתתפות בשכר הלימוד עד גובה של 9,521 ש"ח. תקופות המינימום משתנות בין קבוצות שונות, כגון לוחמים, תומכי לחימה ושירות צבאי אחר (פער קטן וזניח שטוב היה אילו לא נקבע כלל). בנוסף, כמובן, קיימת הבחנה בין גברים ונשים, עולים חדשים וקבוצות גיל בוגרות שונות.

מעבר לקבוצת החיילים המשוחררים, עוסקות התקנות גם בקבוצות נוספות המשרתות שירות שאינו שירות סדיר צבאי אלא שירות לאומי או שירות אזרחי. גם לקבוצות אלא נקבעו תקופות מינימום לשם קבלת זכאות לסיוע .

בהקשר זה, אציין כי ראוי היה לדעתי, להבחין בין קבוצת החיילים לבין הקבוצות האחרות. ראה על פניו כי החיילים המשוחררים נושאים בנטל רב יותר, תקופות המינימום שלהם לקבלת הסיוע, ארוכות באופן משמעותי ועל המדינה להראות את הערכתה למגזר זה.

 

אותם משוחררים אשר יקבלו את הסיוע יידרשו להציג את אישור זכאותם לתואר בתוך תקופה של חמש שנים מיום קבלת הסיוע בשכר הלימוד. היה ואדם אשר קיבל את הסיוע לא סיים את לימודיו, יהיה עליו להחזיר את הסכום, אלא אם פתרה אותו ועדת החריגים לאחר דיון בנסיבות אשר הובילו את הסטודנט לנשירתו מהאקדמיה. יודגש כי על פי לשון התקנות, נראה כי מדובר רק במקרים חריגים הנובעים ממניעים כלכליים, חברתיים או מנסיבות אישיות מיוחדות. וועדת החריגים יכולה לפתור מהתשלום כולו או רק מחלקו.

 

אזורי הסיוע המדוברים בתקנות הינם הנגב, הגליל, ישובי יהודה ושומרון ואשקלון. אזורים אלה נבחרו כטעוני סיוע הואיל ורוב רובם של היישובים האזורים הללו נכללים בתחתית הדירוג הסוציו-אקונומי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ריחוקם היחסי ממרכזי אוכלוסיה וממרכז הארץ, שיעורי התעסוקה הנמוכים וחציון הגיל  הגבוהה יחסית (המעיד על הזדקנות הוכלוסיה באזורים אלה). שיקולים אלו ואחרים נוספים, הביאו את הממשלה, להחלטה על התקנת תקנות אלו מתוך מטרה למשוך אוכלוסיה אקדמית צעירה ומשכילה שתהווה חיזוק משמעותי לאוכלוסייה המקומית ובכך תתאפשר חיזוק ופיתוח האזורים מבחינה חברתית, חברתית וכלכלית.


    • כתבה זו אינה מהווה תחליף לייעוץ משפטי מקצועי ו/או אינה מהווה המלצה לעשיית פעולה משפטית או הימנעות מעשייתה.

 

מוטי שחר הינו עורך דין ומגשר בעל ניסיון והצלחה רבים בתחומים האזרחיים והמסחריים, כגון: השכלה גבוהה, גישור ובוררות, צרכנות ותביעות אזרחיות, עסקים וחברות, יזמות עסקית, חוזים והסכמים, הוצאה לפועל, עמותות, גביה ועוד. עורך דין מוטי שחר הוא בעליו של מוטי שחר, משרד עורכי דין. היכנסו כבר עכשיו על מנת להתרשם מאתר המשרד
 mtts-law.co.il, או צרו קשר על מנת לקבל ייעוץ משפטי ראשוני ללא התחייבות!
  077-9100805
 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב