דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיתוח משאבי אנוש בארגון 

מאת    [ 01/05/2011 ]

מילים במאמר: 360   [ נצפה 3675 פעמים ]

 

מחזור העבודה מתחיל עם קליטת העובד לארגון והוא מושפע לאורך הזמן מגורמים שונים. פיתוח משאבי אנוש יכול להשפיע מאד על השלבים השונים במחזור חיי העובד בארגון, כשם שבשלבי הגיוס, פיתוח משאבי אנוש משפיע על איתור המועמדים המתאימים למשרה המבוקשת.

פיתוח משאבי אנוש הוא חלק מרכזי מתפקידיה של מחלקת כוח האדם של הארגון. פיתוח משאבי אנוש קשור בין היתר לדאגה לרווחה התעסוקתית, איכות החיים של העובד, רווחתו האישית, יחסי העבודה בין העובד והארגון, הכשרה, קידום, העלאת מוטיבציה ותמרוץ ועוד.

 

כיצד משפיע פיתוח משאבי אנוש על מחזור חיי העובד בארגון?

פיתוח משאבי אנוש כולל את כל הפעולות שננקטות לקידום הפוטנציאל התעסוקתי של העובד בכדי שזה יחוש סיפוק ויהיה בעל מוטיבציה, דבר שיתרום לאיכות עבודתו. זה נעשה באמצעות בניית הדרכה, תפקידים ומסלולים להתקדמות בצורה הנכונה.

קליטה טובה של עובד בארגון תלויה בין היתר בקבלת הדרכה מתאימה אודות התפקיד, הארגון, נוהלי העבודה בארגון ועוד. קליטה טובה בארגון תסייע בשיפור תפוקת העובד ותעזור לו למצוא את מסלולו להתקדמות אישית. קליטה זו היא חלק בסיסי במסגרת פיתוח משאבי אנוש שיוביל לצמיחת הארגון. טיב הקליטה תלוי בין היתר בהנהלה, בעובד עצמו וביחסיהם של החברים לעבודה.

מחלקת משאבי האנוש בחברה אחראית הן על הקליטה הפורמאלית והן על הקליטה הבלתי פורמאלית של העובד בארגון. בסיוע של פיתוח משאבי אנוש נכון ניתן לספק לעובד את התחושה שהוא חלק ממסגרת ולעודד אותו להמשיך להשתלב ולתרום לארגון.

שיחות הערכה עם העובד ומנהליו מהוות אף הן חלק חשוב בפיתוח זה. השיחות מאפשרות להבין מהעובד מה הן הבעיות שמטרידות אותו ביחסיו עם הארגון ולנסות לפתור אותן.

 

פיתוח משאבי אנוש והנעת עובדים

משך מחזור חיי העובד בארגון מושפע לא רק מגורמים חיצוניים אלא גם מגורמים פנים ארגוניים. אחת הגישות המרכזיות בתחום ניהול משאבי אנוש היא העשרת עיסוקים. לפי גישה זו תגמול כספי הוא אינו מניע מספיק להנעת עובדים ולהשארתם במסגרת הארגון. בעזרת פיתוח משאבי אנוש נכון ניתן לעודד את  העובדים, לספק להם אתגר ועניין בעבודה, להרחיב את קבלת האחריות ולהפעיל סמכות שיובילו להעלאת המוטיבציה ולשיפור תפוקת העובד.

פיתוח משאבי אנוש משפר את רווחיות הארגון משום שהשקעת הארגון בעובדיו מעודדת אותם להעלות את תפוקת העבודה, המסירות והנאמנות לארגון. סביר להניח שככל שהארגון ישקיע יותר בנושא של פיתוח משאבי אנוש גם תרומת העובדים למקום עבודתם תגבר.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב