דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בן-חצב חסימות בדרך לזוגיות והפתרון, תמציות פרחי ארץ-ישראל 

מאת    [ 01/05/2011 ]

מילים במאמר: 639   [ נצפה 4106 פעמים ]

 

בן חצב סתוני מתמציות פרחי ארץ-ישראל

Scilla autumnalis

חיפוש אחרי ביטחון לא אחרי אהבה

בן חצב סתווני  שיך למשפחת היקינתונים. הוא גיאופיט (צומח מתוך בצל) הצומח פעמיים בשנה.  בפעם הראשונה הוא פורח בחודש נובמבר לפני הגשמים ובפעם השנייה מייד אחריהם.  גובהו בין 10-15 סנטימטר, קטן בהרבה מהחצב המצוי המתנשא עד לגובה 180 ס"מ בגלל קוטנו קיבל את שמו בן חצב,זרעיו מבשילים לפני בוא הגשם הראשון.

אדם המגיב לתמצית של בן חצב סתווני הוא אדם שכאשר בחר את בן או בת זוגו בחירתו התבססה על צידו השמאלי של המוח שלו. אדם זה החליט החלטה המבוססת על הגיון, שכל, שיטתיות ותועלתיות.

האדם הבוחר בביטחון בחיים, מוותר  על האהבה. בביטחון הוא מוצא פתרון למצוקה בה הוא נמצא, ויתמיד בהחלטה כל עוד תחושת חוסר הביטחון קיימת בו. כאשר הוא מגיע לטיפול או לפגישת יעוץ, יגיד כי הוא אינו מרוצה מזוגיותו וכי הוא אינו מאושר. מה ששכח זו את הבחירה בביטחון שעשה לפני שנים.

מדוע האדם מפחד מאהבה ובוחר בביטחון? משום שהאהבה מראה לאדם את החיים ללא מסגרות מגינות. האהבה מראה לאדם את החיים כפי שהם ולא כפי שהאדם נוטה לפרש אותם דרך מחשבותיו ואמונותיו. בדרך כלל הסיפורים המפחידים על החיים שהמחשבות מספרות לאדם הוא ניסיון שכלי להגן עליו מחוויות שהאדם משער שיכאיבו לו. הויתור על האהבה לעולם אינו נובע ממשהו אמיתי, הוא תמיד נובע מסיפור.

לדוגמא אישה נולדה בבית בו קיבלה חינוך שמרני. האב היה דמות דומיננטית ששלטה בבני הבית ומנעה מהבת את החופש לו היא כה השתוקקה. כדי לצאת לחופשי היא בחרה בגבר המבוגר ממנה בכמה שנים. היא בחרה בו למרות שהיתה מאוהבת  בבחור אחר. היא הפנתה את ערוץ הקשב שלה לשכל שאמר לה לוותר על האהבה והרומנטיקה, היא סגרה את ליבה, את תשוקתה וסירבה להקשיב לתחושת הבטן שלה. בגבר המבוגר היא מצאה ביטחון, ועוצמה שהאמינה שתדריך, תוביל ותנחה אותה דרך הקשיים של החיים. הסידור הזה עבד, הם הקימו עסק, בנו משפחה וכאשר צברה ביטחון עצמי החלו הקשיים. לפתע הרגישה שהיא אינה מאושרת, שבעצם היא מעולם לא הרגישה דבר כלפי האדם איתו היא חייה, פתאום כל מה שהשיגה הפך להיות חסר משמעות בלי אהבה. 

מהרגע שאדם זה הסכים להקשיב לשכלו ולא לליבו הוא יערוך רשימה של היתרונות שיש לבן הזוג ויתמקד בהם ויכבה את הרגש, הוא לא יראה תכונות כגון: חולשה, קינאה ושתלטנות. לעומת זאת בראש הרשימה החיובית  שיערוך לבן הזוג יופיע הערך של ביטחון.

בדרך כלל ההתייחסות בתחילת הדרך המשותפת לבן הזוג היא כמו להורה, למבוגר הקובע, המחליט בענייני הבית, העסק, והילדים.

עם השנים טיפוס בן החצב מרגיש שהוא כבר אינו ילד, שהוא גדל, התפתח וצמח. אז כל מה שמשך אותו בבן הזוג, הופך לכוח דחייה הגורם לו להתרחק ולהרגיש שהבחירה שבחר שגויה. הוא מרגיש שלא מיצה את החיים, שבזבז זמן לשווא עם אותו האדם ועכשיו כל מה שהוא יכול לחשוב עליו הוא כיצד לצאת במהירות מהשותפות ולפרק את מערכת היחסים.

בן החצב מראה לאדם את הנתיב שעליו ללכת. ההמלצה שלו היא לא להיפרד מהאדם בו בחר משיקולי ביטחון ופחד. אלא להבין שאילולא היה אדם זה נוכח בחייו  לעולם הוא  לא היה מצליח לגלות כי הבחירה שבחר בביטחון  אותה יצג בן זוגו מרחיקה אותו מהאהבה. לכן, עכשיו  אם הוא רוצה לעזוב, לפרק ולבחור בחירה טובה יותר, אין הוא רואה את הנתיב לאהבה הפרוס לפניו. אותו האדם שהיה הנתיב לביטחון מיצג גם את הנתיב לאהבה בדיוק כמו שלמטבע יש שני פנים. עד עכשיו הוא למד רק צד אחד, ועכשיו יש לו את האפשרות ללמוד גם את הצד השני.

תמצית של בן חצב סיתווני מכוון את האדם לראות שעכשיו יש לו את האפשרות לבחור בבן הזוג מחדש ובמקום לחשוב מה הוא יכול לקחת ממנו "ביטחון" הפעם הוא יכול לבחור ממקום של שפע עכשיו יש לו גם מה לתת, יחד עם הכרת טובה לאדם שהיה שם עבורו עד שהוא למד את השיעור במלאו.

אתר הבית של תמציות פרחי ארץ-ישראל

 

 

 

 

 

 

 

 

נתן אמסטר  בעלים ומיסד של תמציות פרחי ארץ-ישראל .http://www.holylandessences.com                                                           טל:03-6043242




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב