דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מילון למושגי יסוד בעיצוב לוגו ועיצוב תדמית 

מאת    [ 28/04/2011 ]

מילים במאמר: 741   [ נצפה 3261 פעמים ]

 

מילון למושגי יסוד בעיצוב לוגו ועיצוב תדמית

 

לוגו (Logo) - סימן גרפי שעוצב במטרה לסמל ולייצג חברה, ארגון, מוצר או שירות ולהיות מזוהה עימו בתודעת הציבור. עיצוב לוגו יכול להיות מורכב מטקסט, מסימן גרפי או משילוב של שניהם לעיתים ישולבו בלוגו גם הגדרה או סיסמא.

סמל  (Icon, Symbol)- אלמנט גרפי חזותי פשוט שנועד להעביר מסר קצר וברור ללא שימוש במלל. הסמל יכול להיכלל בעיצוב לוגו.

סיסמא (Slogan) - סלוגן הוא תוספת של משפט, לרוב קצר, לפעמים של מילה אחת, הנמצאים סמוך לשם המותג. מהותו של הסלוגן היא לתפוס את תשומת לב הלקוח ולחזק את המסר השיווקי של המותג. 

סימן מסחר (Trademark) - סמל בו משתמשים חברה או אדם לצורכי מסחר (איקון, סמל, שם, לוגו ועוד). שימוש בסמל על ידי גוף לא מורשה הוא עבירה על חוקי הקניין הרוחני. בדפוס מוצג לעתים התו TM על מנת לסמן סימן מסחרי שאינו רשום או ® על מנת לסמן סימן מסחרי רשום.

גופן (Font) - הגופן הינו סגנון עיצוב וצורת האותיות. לגופנים תפקיד חשוב בתהליך בניית המותג ועיצוב הלוגו והם שונים משפה לשפה. הגופנים מאפשרים העברת מידע ומסרים בנוסף למלל עצמו. ישנם המשדרים רצינות, שמרנות וסולידיות ואחרים המעבירים מסר של דינמיות וחדשנות. ישנם המתאימים לקהל צעיר ואחרים המתאימים לחברות ועסקים, כאלו המתאימים לקריאה של טקסט רץ (עיתון /ספר) ואחרים המתאימים לשימוש במדיה דיגיטלית ואינטרנט.

פנטון (Pantone) - צבע אשר מופיע ומוגדר על גבי מניפת הצבעים של פנטון (פנטון הינה חברת צבע ותיקה ששיטת הצבעים שלה הפכה סטאנדרט בתעשיית העיצוב והדפוס). במניפת הצבעים של פנטון יש לכל גוון מספר ודוגמת צבע שמתקבלת לאחר הדפסה. בנוסף מכילה המניפה את הערכים המקבילים לכל גוון להכנת גווני צבע המבוססים על שיטת הפרוצס.

פרוצס - מודל צבע המשמש לדפוס ומורכב מ- 4 צבעים: ציאן (Cyan), מג'נטה (Magenta), צהוב (Yellow) ושחור(Key),  אשר מודפסים אחד על השני בכמויות משתנות בהתאם לגוון המבוקש. עיצוב לוגו במודל זה ישמש לעיצוב והדפסת אלמנטים מודפסים, על גבי נייר, בד וחומרים תעשייתיים אחרים.

CMYK - מודל צבע המשמש לדפוס ומורכב מ- 4 צבעים: ציאן (Cyan), מג'נטה (Magenta), צהוב (Yellow) ושחור (Key), אשר מודפסים אחד על השני בכמויות משתנות בהתאם לגוון המבוקש. עיצוב לוגו במודל זה ישמש לעיצוב והדפסת אלמנטים מודפסים, על גבי נייר, בד וחומרים תעשייתיים אחרים.

RGB - מודל צבע המשמש לתצוגה על מסכי מחשב, מורכב מ- 3 צבעים: אדום, ירוק וכחול. כדי להגדיר צבע כלשהו, נותנים לכל אחד מ- 3 הצבעים הבסיסיים ערך מספרי בתחום שבין 0 ל- 255. שלישיית המספרים המתקבלת נקראת שלישיית Red, Green, Blue, ובקיצור RGB .

קונספט גרפי (Graphic Concept)  - קונספט גרפי משמש לתיאור השפה והמבנה הראשוני של הלוגו או הפריט הגרפי הרצוי. הקונספט כולל התייחסות לכלל הרכיבים של העיצוב כולל פונטים, צבעים ועוד. בדר"כ לאחר אישור הקונספט הראשוני יעוצבו עוד מספר ורסיות על פי הכיוון הרצוי.

בריף קריאטיבי (Creative brief) - מסמך המכיל את כל המידע הדרוש המועבר מהלקוח למעצב לפני תחילת העבודה. בדר"כ יהיה כתוב בקצרה ובברור ויכיל מידע בנוגע לרקע הכללי של השוק, המתחרים, קהל המטרה, המסר המרכזי הנדרש מול הלקוח ועוד.

מותג (brand) - סך כל העמדות, הרגשות (Brand ID) הינה זהות המשקפת את כל מכלול המאפיינים המצוינים לעיל. והתפיסות הקיימות אצל הצרכנים בנוגע לחברה, מוצר, קו מוצרים או שירות הוא המושג מותג. בנוסף המותג חייב להכיל גם סממנים ויזואלים כמו לוגו, סימן מסחרי, פונט צבע ועוד. זהות מותגית.

ספר מותג (brand book) - ספר מותג הינו קובץ הנחיות המגדיר את עקרונות השפה החזותית והטון הרטורי ומשמש תשתית גרפית שתבטיח שפה אחידה התואמת את ערכי המותג החדש ואשר תעניק ללקוחות חוויה עקבית, ברורה ומזוהה עם המותג בכל נקודות המגע. ספר המותג מהווה אב טיפוס לטיפול במותג לכלל הספקים (פנים ארגוניים וספקי חוץ). ספר המותג הכולל: מערכת ערכים ומהות, לוגו (אסור ומותר, עבודה בצבעוניות/שחור לבן וכו'), אלמנטים גרפים ופלטות (palet ) צבעים: משפחת צבעים ראשונית ומשנית, בחירת פונטים (כותרות, כותרות משנה וטקסט רץ), גריד בסיסי לפרסום, ואינטראקטיב, הנחיות לחזות נקודת המכירה ועוד.

פורמט קובץ (Format)  - פורמט הוא סוג הקובץ בו נשמר המידע הגרפי. קיימים מספר רב של פורמטים שונים.

JPG - קובץ תמונה איכותי ואופטימלי לשימוש בתעשיית הדפוס (לעיתים נמצא אותו גם כ JPEG).

GIF - קובץ ברזולוציה נמוכה, אידיאלי בשימוש באינטרנט ובמדיה דיגיטלית אחרת.

PDF - פורמט נפוץ ביותר לשמירת קובץ. ניתן לפתוח אותו בעזרת תוכנת אדובי רידר (Adobe Reader), הזמינה חינם באינטרנט..

EPS - קובץ וקטורי המכיל מידע פתוח ומאפשר לך להגדיל להקטין ולשנות אלמנטים בתוכו מבלי לפגוע באיכותו.

Photoshop - תוכנה מביתAdobe  הנחשבת כפופולרית ביותר כיום המספקת מגוון רחב של כלי גרפיקה מתקדמים לכל תחומי עיבוד ובניית תמונה

אילוסטרייטור (Illustrator) - תוכנה גרפית וקטורית מבית Adobe המשמשת לעיצוב גרפים, לוגויים, תלת מימד ועוד. 

 

 

כותב הינו דרור זורע, שותף ומנהל בחברת logo4biz.com אשר הוקמה ע"י חברת פרופגנדה בעקבות ניסיון רב שנצבר מעל 10 שנים בתחום העיצוב השיווקי בארץ ובעולם. ב Logo4biz נבנה מודל מדוייק לאספקת שירותי עיצוב ללקוחות קטנים ועסקים חדשים המתבסס על עבודה משותפת של מעצבי החברה מול הלקוח מהשלב הראשוני של בניית הבריף הקריאטיבי, דרך העבודה על הקונספט הגרפי של הלוגו ושלבי תיקוני הוורסיות ועד קבלת הקבצים הסופיים.


www.logo4biz.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב