כל ארגון מעוניין להטיל ביצי זהב. מעוניין בהצלחה עסקית, כלכלית ובהתפתחות מתמידה. פיתוח הדרכה וייעוץ ארגוני הינם כלים משמעותיים בדרך אל ההצלחה.
לא אחת אנשים מתבלבלים בין פיתוח הדרכה לייעוץ ארגוני, האבחנה בין השניים חשובה.
פיתוח הדרכה עבור סדנאות מנהלים הוא פיתוח של מערכי שיעור, קורסים, הנחיות, הרצאות והדרכות שמטרתם העברת ידע. ידע זה מיועד לעיתים להדרכת לקוחות מחוץ לארגון ולעיתים להדרכת לקוחות בתוך הארגון.
ייעוץ למנהלים הוא תהליך של התערבות חיצונית לשם שיפור המצב בחברה או בארגון. ייעוץ ארגוני הינו תחום אינטרדיסציפלינרי (בין תחומי) – הכולל פסיכולוגיה, סוציולוגיה, מנהל עסקים ותעייה וניהול. ייעוץ ארגוני הוא תהליך שמטרתו לקדם את הארגון אל עבר המטרות והיעדים או יצירת רה-אורגניזציה.
פיתוח הדרכה , ייעוץ ארגוני מעוררים אתגרים רבים, האתגר העיקרי הניצב בפני מפתחי הדרכה, כאשר מדובר על הדרכת לקוחות מחוץ לארגון, הינו השאיפה התמידית ל-100% הצלחה, מכיוון שאם האנשים אשר להם מועברת ההדרכה, לא יהיו מרוצים ממנה, הם יפסיקו להיות לקוחות הארגון. הפתרון לכך הוא ההתייחסות ליעד ההדרכה ( הדרכת לקוחות מחוץ לארגון ) מהרגע הראשון, כבר בשלב פיתוח הדרכה .
הדרכה היא תחום מרתק, עשיר ומורכב אשר מציב בתוכו אתגרים רבים, וכאמור, הדרכת לקוחות מאתגרת עוד יותר. חשוב לזכור שכאשר מתייחסים ל הדרכת לקוחות , יש לתת את הדעת לחשיבות דרך פיתוח הדרכה בארגון ולחשיבות ה ייעוץ הארגוני . עוד חשוב לזכור - לפני הבחירה ב ייעוץ ארגוני , לפני ההחלטה על פיתוח הדרכה ללקוחות הארגון או לעובדי החברה, לפני הדרכת לקוחות בפועל, ההמלצה היא לעשות בדק בית (כלומר, בדק ארגון), וזאת מתוך ידיעה ששינוי, קידום ומינוף מצריכים הבנת הקיים.
חמשת כללי הכסף בתחום פיתוח הדרכה, ייעוץ ארגוני או סדנאות מנהלים -
1. באם תבין לאן אתה רוצה להגיע, תגיע לשם! מדוע הינך מעוניין ב ייעוץ ארגוני - האם הייתה הדרכת לקוחות בעבר ואם כן האם הייתה מוצלחת? מהי שאיפתך העיקרית? לויאליות? תפוקה? הכנסות גבוהות יותר? מהו השינוי הראשון בו אתה מעוניין? לפני ייעוץ ארגוני תמצא תשובות לשאלות אלו ומשם אפשר להמשיך.
2. לא משנה מהו מעמדך, ניסיונך וכמה כסף יש לך בבנק, "תרד אל העם"! תסתובב בארגון ותלמד את פני הדברים, את מערכות היחסים, את הפוטנציאל ואת המתנגדים לשינוי. אתה תופתע מכוחו של המידע החדש ושימושו בעת פיתוח הדרכה .
3. הייה מדריך בצופים! מדריך בצופים חווה ייעוץ ארגוני (מאת הרשג"ד), אחראי על הדרכת לקוחות בפועל (חניכים בשבט) ואחראי על פיתוח הדרכה (למען הלקוחות שלו – חניכייו – וחניכים משבטים אחרים). מדריך הצופים תופס את הקשר שבין צלעות המשולש – ייעוץ ארגוני , פיתוח הדרכה ו הדרכת לקוחות . תתפוס אף אתה את הקש ותשתמש בצלעות המשולש.
4. שינוי מעורר התנגדות! אי לכך תפעל בשקיפות, תוך הצגה למנהלים ולעובדים את הדרך החדשה, השינויים המתבקשים והכללים החדשים.
5. שיתוף פעולה! העובדים מ פיתוח הדרכה , המנהלת האחראית על הדרכת לקוחות ואפילו הלקוחות אשר מקבלים הדרכת לקוחות , ירגישו איום מההתערבות חיצונית; התערבות של ייעוץ ארגוני , אי לכך ערוך שיתופי פעולה, תיצור מפגשים ודיונים משותפים.
וכלל הזהב! אל תתפשר! אל תתפשר על חברת ייעוץ ארגוני אמינה, בעלת ניסיון רב וקהל לקוחות מגוון (בנקים, אוניברסיטאות, חברות השקעות). באם לא תתפשר העץ העסקי יניב במהרה פירות של איכות, הצלחה ושיגשוג.
יניב שנהב – מנכ"ל
ייעוץ והדרכה | 072-2500344