דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שאלות ותשובות בנושאי דיאטה והנקה 

מאת    [ 17/04/2011 ]

מילים במאמר: 427   [ נצפה 2852 פעמים ]

מאמר זה בא לענות על מגוון שאלות בתחום הדיאטה וההנקה. אני מקווה שהוא ייתן לך האם הצעירה מידע יעיל שיעזור לך להניק את תינוקך. במהלך ההיריון, באופן בלתי נמנע האישה צפויה לעלות קילוגרמים לא מעטים במשקל. מדובר בעליה בריאה ורצויה במשקל, כאשר על פי הערכות לפחות כשישה או שבעה קילוגרמים ממנה צפויים להיעלם כבר לאחר הלידה, שכן הם נגרמים ממשקל התינוק, השליה והמים שהתווספו לרחם האישה. נהוג להניח שהממוצע של העלייה במשקל במהלך הריון תקין עומד על כ-13 קילוגרמים, אך כמובן שהמספר משתנה מאישה לאישה בהתאם לפרמטרים רבים בגופה ובמהלך ההיריון, כגון משקל האישה לפני האישה, משקל העובר וקיום של בעיות שונות שעשויות להשפיע על מהלך ההיריון. אולם, פעמים רבות ישנן גם  עליות גבוהות בהרבה מהממוצע במשקל, והשמירה על עליה מתונה אינה קלה גם לאור השתוללות ההורמונים והשינויים בחוש הטעם. לעליה במשקל ישנן גם השלכות פסיכולוגיות, היות והשינויים הפיזיים המהותיים הללו מתרחשים בפרק זמן קצר יחסית, בעיקר בחמשת החודשים האחרונים של ההיריון. נשים רבות מעוניינות לחזור למימדי גופן מיד לאחר הלידה, אולם הן מניקות. אז מה בין דיאטה להנקה?

בעת ההנקה האם מספקת לילוד את כל מזונו. על כן, אם היא נוקטת בדיאטה כמובן שהדבר ישפיע ישירות על תינוקה. אך זה לא אומר שדיאטה והנקה לא הולכות יחד. אמהות כן יכולות למלא אחר משאלתן לחזור למשקל רצוי ועדיין לא לוותר על רצונן להניק את תינוקן. אם יש לכם שאלות ותשובות נוספות, תוכלו לפנות אלי בכל שאלה.

כיצד ניתן לשלב דיאטה והנקה?

ראשית, חשוב לציין שאם שמניקה כן צריכה לקחת בחשבון שהדיאטה שלה תצטרך להיות לא קיצונית, כלומר הירידה במשקל לא תוכל להיות מהירה. אם למשל האם מעוניינת להשיל מספר קילוגרמים עד לברית או לבריתה, כלומר לעשות דיאטת כסאח מהירה, מוטב שתוותר על ההנקה או על האירוע. דיאטה בהנקה צריכה להיות הרבה יותר מתונה מכך, כאשר האם תוכל לרדת בממוצע כשני קילוגרמים בחודש, ועדיף שלא יותר מכך. דיאטת כסאח היא בעייתית בשני מובנים. ראשית, בדיאטה כזו בדרך כלל מוותרים על סוגי מזון מסוימים ואוכלים בעיקר סוג מזון עיקרי אחד, והרי ידוע שהתזונה בעת ההנקה צריכה להיות רחבה יותר ולספק לילוד את כל אבות המזון. שנית, ירידה מהירה מאוד במשקל עשויה להפריע לגוף לייצר חלב בכמות הרצויה, וכך התינוק יצרוך פחות חלב מהכמות שהוא זקוק לה, מבלי שהאם תהיה מודעת לכך.

לקבלת טיפים והמלצות נוספות, כנסו לאתר סקרנל. חשוב לציין שהיום ידוע שההנקה יכולה להיות דיאטה בפני עצמה. הנקה ודיאטה הולכות יחד היות וההנקה גוזלת הרבה קלוריות מהאם. יחד עם זאת, ההנקה גם גורמת לתחושת רעב גדולה אצל האם, כך שהיא יכולה לסייע לירידה במשקל רק אם האם תצליח לא להגדיל משמעותית את צריכת הקלוריות היומית שלה עקב הרעב.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב