דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיצוי כספי לתיירים- פיצוי כספי לנופשים אשר טיסתם התעכבה בזמן בלתי סביר 

מאת    [ 14/04/2011 ]

מילים במאמר: 598   [ נצפה 2154 פעמים ]

פיצוי כספי לנופשים אשר טיסתם התעכבה בזמן בלתי סביר/ עורך דין ומגשר מוטי שחר

 

לא אחת, ובמיוחד בחודשי חופשת הקיץ, נתקל התייר הישראלי בעיכובים בטיסות ליעדי החופשה השונים. כאשר העיכוב הינו סביר, הנופש הישראלי שמח להעביר זמן מה נוסף בחנויות הדיוטי-פרי, אך מהו הדין לגבי עיכובים של שעות רבות בטיסה, שלעיתים גולש לתוך שעות הלילה המאוחרות? הנושא מתעורר ביתר שאת במקרים בהם היעד קרוב יחסית והחופשה קצרה ומשמעות העיכוב הינה קיצור משמעותי של החופשה.

 

לאחרונה עלה הנושא בדיון בבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים, בתביעה שהגישו בני זוג אשר טיסתם נדחתה מספר פעמים - ובסך הכל נדחתה הטיסה ב-16 שעות. בני הזוג ביטלו את החופשה וחזרו אל ביתם.

 

בני הזוג ביקשו מבית המשפט לתביעות קטנות לקבל פיצוי עבור עלות החופשה, עוגמת נפש ועלויות שונות.

 

על אף שבית המשפט לתביעות קטנות הזדהה לחלוטין עם בני הזוג, כל טענותיהם נדחו על הסף, הואיל ולשיטתו של בית המשפט חברת הנסיעות פעלה כדין ולא התרשלה בתפקידה. בית המשפט הוסיף, כי טענות בני הזוג צריכות היו להישמע כנגד חברת התעופה הואיל ומטוס שלה הוא זה שגרם לעיכובים. בנוסף, בני הזוג לא פעלו כנדרש מהם ולא הקטינו את הנזק שנגרם להם (ביטלו את החופשה באופן חד צדדי ולא יצאו אליה).

 

(וזו לשון בית המשפט: "על אף כל ההבנה לתחושתם הקשה של התובעים ול'טרטור' שעברו" ולמרות ש"במקרה הנדון היה עיכוב בלתי סביר בטיסה, במיוחד כאשר מדובר בטיסה קצרה, אשר ידוע שרוב הנוסעים רכשו חבילת נופש קצרה אף היא, וכל עיכוב פוגע קשות בחופשתם"... סוכנות הנסיעות והמארגן פעלו כמתחייב מתפקידם כסוכנים ולא התרשלו כלפי המערערים, הואיל וטענות המערערים צריכות היו להיות מופנות כלפי חברת התעופה והואיל והמערערים בחרו שלא להקטין את נזקיהם והחליטו לוותר על הטיסה").

 

הדברים האמורים אינם עולים בקנה אחד עם כללי ההיגיון הבסיסיים. בית המשפט לתביעות קטנות הסכים לטענותיהם של בני הזוג, ובכל זאת, לא קיבל את דרישתם לקבלת פיצוי ראוי.

 

לשמחתנו, בני הזוג לא אמרו נואש, וערערו על פסק הדין בפני בית המשפט המחוזי אשר הפך את החלטת בית המשפט לתביעות קטנות.

 

נשיאת בית המשפט המחוזי בירושלים, כבוד השופטת מוסיה ארד, בחנה את הנושא ואת טענות הצדדים ומצאה כי בני הזוג אכן זכאים לפיצוי בגין התנהלות חברת הנסיעות.

 

כבוד השופטת ארד קבעה כי על חברת הנסיעות וחברת התעופה מוטלות חובות שונות, אך יחד עם זאת הן חייבות לפעול באופן ראוי וסביר, לעדכן את הלקוח בכל שינוי בזמני הטיסה וכן להבטיח כי הלקוח אכן יקבל את השירות אותו הוא רכש. חובות אלה מוטלות הן על חברת הנסיעות והן על חברת התעופה, יחד ולחוד.

 

עוד קבעה השופטת כי אם חברת הנסיעות (או חברת התעופה) הייתה פועלת באופן ראוי וסביר, היה נמנע מבני הזוג לעבור מסכת טרטורים ועיכובים והם היו נהנים בנופש אותו רכשו במיטב כספם. מכיוון והודעות על העיכובים לא נמסרו באופן הנדרש, הפרה חברת הנסיעות את חובותיה כלפי בני הזוג ולכן חייבת היא בפיצוי.

 

הקביעה החשובה לטעמי, הינה כי במקום בו מדובר בחופשה קצרה ובאיחור בלתי סביר במועד יציאת הטיסה, שגרע משמעותית מהחופשה כפי שנרכשה, ובשים לב לפגמים בהתנהלות של חברת הנסיעות וחברת התעופה, רשאים היו בני הזוג לבטל את החופשה כולה ולדרוש את השבת כספם.

 

כפי שניתן להבין מעובדות פסק הדין, חשוב לבחון את משך זמן העיכוב, יעד הטיסה, אורך החופשה, התנהלות הצדדים וכדומה, על מנת להבין אם ניתן לדרוש את הפיצוי או שמא נעמוד מול שוקת שבורה.

 

(לקריאה נוספת: רת"ק 27128-09-10, מרים ברנשטיין ואח' נגד הדקה ה-90 בע"מ ואח')


    • כתבה זו אינה מהווה תחליף לייעוץ משפטי מקצועי ו/או אינה מהווה המלצה לעשיית פעולה משפטית או הימנעות מעשייתה.

 

מוטי שחר הינו עורך דין ומגשר בעל ניסיון והצלחה רבים בתחומים האזרחיים והמסחריים, כגון: השכלה גבוהה, גישור ובוררות, צרכנות ותביעות אזרחיות, עסקים וחברות, יזמות עסקית, חוזים והסכמים, הוצאה לפועל, עמותות, גביה ועוד. עורך דין מוטי שחר הוא בעליו של מוטי שחר, משרד עורכי דין. היכנסו כבר עכשיו על מנת להתרשם מאתר המשרד  mtts-law.co.il, או צרו קשר על מנת לקבל ייעוץ משפטי ראשוני ללא התחייבות!   077-9100805  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב