דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זני פולי קפה 

מאת    [ 12/04/2011 ]

מילים במאמר: 431   [ נצפה 3500 פעמים ]

ישנם פולי קפה רבים ברחבי העולם. אומנם זן הקפה הראשון שהופק ממנו משקה מקורו באתיופיה, אבל במהלך ההיסטוריה נמצאו עוד ועוד מינים של פולים במקומות שונים בעולם והזנים עברו תהליך של שיבוח והותאמו לאיזורים טרופיים וגם קרים. כיום מכונות קפה עושות שימוש בפודים דחוסים ובקפה טחון כדי ליצור מגוון של משקאות כמו אספרסו, מוקצ'ינו, לטה, שוקוצ'ינו ועוד. ישנם עצים עליהם גדלים הפירות וגם שיחים שפופים. להלן כמה ממגדלות הפולים ברחבי העולם:

מולדת הקפה

אתיופיה היא המדינה הראשונה שגילתה את השימוש של צמח הקפה. העץ גדול וגודל במישורים הגבוהים של החבל הדרומי של אתיופיה. הזן המוכר ביותר במדינה הוא ה"סידמו" אשר לו טעם חמצמץ. זן נוסף של פולי קפה, הנחשב לאיכותי יותר הוא ה"ערביקה" ומאוד שונה בטעמו מזנים אחרים שמוכרים לנו.

סנט דומינגו בקריביים

מספר זנים של קפה התפתחו בשלוש מאות השנים האחרונות מאז הגיע השתיל הראשון ממעצמות אירופה לקולוניות שלהן. כיום מספר הזנים במדינה גדול והטעם המאפיין אותם הינו מתקתק. הזן BARAHOVA  המשובח מבניהם ונפוץ מאוד בתערובות. Ocoa la palma estate  הוא זן שהמיוחד בו הוא ארומה חזקה מאוד. הטעם שלו דומה מאוד לפולים מסוג BLUE MOUNTAIN.

מכונות קפה בוליביאניות

בבוליביה גם כן מגדלים פולי קפה. הפירות גדלים על עצים גבוהים והטעם שלהם מזכיר מעט וניל. הניחוח המיוחד של זן בוליביה מאפשרות זיהוי מיד כשמגישים כוס קפה חם. תנאי הגידול של זן זה שונים מיתר הפולים ודווקא מצריכים מזג אוויר קר של אוויר באיזור גבוה. בברוסת הקפה בניו יורק ניתן לרכוש פולים מסוגים שונים מכל רחבי העולם ולקבל הכול במשלוח אווירי או באמצעות הים. רבים מזמינים את פולי הקפה וטוחנים אותם בבית. היבואנים משתמשים בפולים המיוחדים כדי ליצור קפסולות ופודים למכונות קפה הנמכרות.

מה יש לחפש בקוסטה ריקה?

רבים ממומחי הקפה סבורים שבקוסטה ריקה, ולא בברזיל או קולומביה, ישנם כמה מזני פולי הקפה המשבחים בעולם. Navaro גדל במדרונות האטלנטיים ובעל ניחוח סוחף. קפה מסוג זה אידאלי להכנת קפה שחור וניתן להוסיף לו תבלינים כמו הל וסוגי קפה נוספים.

אספרסו, קפוצ'ינו, שחור ונס קפה

היבואנים בישראל רוכשים את הקפה באמצעות בורסת הקפה או רוכשים ישירות מהמגדלים מעבר לים. הקפה מגיעה בצורתו הטבעית אבל ניתן לבקש שישלחו אותו טחון. בארץ הפולים עוברים תהליך מיוחד בסופו הם הופכים לקפסולות ומשתמשים בהם במכונות קפה הדורשות פודים. כול סוג של משקה עושה שימוש בדרך כלל בזן מסוים או תערובת של זנים. משקאות קפה עצמם מגיעים מאיטליה שנחשבת היא בירת הקפה. היום בכול משרד או בית ישנה פינה מיוחדת המיועדת למכונת קפה

נכתב על ידי דני גלעד מעצב אתרי אינטרנט WE BUILD IT בניית אתר וקידום אתרים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב