דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה אנשים פוחדים משיווק רשתי? - חלק ראשון 

מאת    [ 10/04/2011 ]

מילים במאמר: 487   [ נצפה 2856 פעמים ]

למה אנשים פוחדים משיווק רשתי? – חלק ראשון

לא פעם מתמודדים אנשים שבוחרים להצטרף לתעשיית השיווק הרשתי עם תחושת אי נוחות כאשר הם נשאלים לעיסוקם. גם אני, בתחילת דרכי, הסתבכתי כל פעם מחדש כשנשאלתי מה אני עושה.

אחת הבעיות המוכרות בקרב משווקים חדשים שמצטרפים לתעשיית השיווק הרשתי היא האמביוולנטיות שהם חשים כלפי הבחירה שלהם. מצד אחד הם יודעים שהצעד שעשו, הדרך בה בחרו ללכת, החברה אליה הצטרפו ותעשיית השיווק הרשתי בכללה מאפשרת להם להגיע למטרות שעד היום נדמו להם כבלתי אפשריות לחלוטין.

מהצד השני יש לתעשיית השיווק הרשתי סטיגמה שדבקה בה, אשר גורמת למשווק החדש להתפתל כל פעם שהוא נשאל במה הוא עוסק למחייתו, לנסות להצטדק ולהצדיק את בחירתו ולהרגיש שעליו להתגונן אפילו מפני האנשים הקרובים לו ביותר.

 

הסטיגמה סביב תעשיית השיווק הרשתי

המאמר הזה הוא עבורי הזדמנות מצויינת להכריז בקול גדול: אני מאוהבת בתעשיית השיווק הרשתי, אני מאמינה בה, מזדהה איתה ומפרגנת לכל משווק ומשווק הפועל בה, ללא קשר לחברה איתה הוא עובד.

אני יודעת שלרוב האנשים, כמו שזה היה עבורי, השיווק הרשתי מספק את הדרך היחידה לשפר את חייהם ולהתחיל להאמין שהם יגיעו למשהו שעד שהם הכירו את השיווק הרשתי היה מבחינתם בגדר חלום בלתי מושג.

אז מאיפה מגיעות הדעות הקדומות על השיווק הרשתי? ויותר חשוב – איך אנו יכולים להתמודד איתן או אף לשנותן?

בואו נחקור את הנושא טיפה יותר לעומק, ונניח שנשאלתם "מה אתם עושים" כשהכוונה היא כמובן לאופן עיסוקכם או להגדרתכם העצמית.

רוב האנשים מגדירים עצמם על פי עיסוקם: "אני בנקאי / מורה / רוח"ש / מוכר בחנות בגדים" וכו'. מסתבר שעם כל ההגדרות הללו אין לאנשים בעיה. ללא קשר לרמת החיים שעיסוקם מאפשר להם, לסיפוק שהם חשים בעבודתם, לתנאים או לשעות העבודה, ליחסים עם הבוס או הקולגות, הם מגדירים עצמם על פי עיסוקם ללא היסוס.

ואז הם מצטרפים לחברת שיווק רשתי, ופה הם מתחילים להתבלבל.

"... אני משווקת עצמאית של מוצרי..."

"... אני יועצת בריאותית..."

"... אני עוזרת לאנשים להקים עסק מהבית..." ועוד ועוד

כל ההתחמקויות והווריאציות על הנושא לא עוזרות, כי בסופו של דבר כשמישהו רוצה להבין מה הפירוש של כל ההגדרות המתחמקות, עליכם לומר: "יש לי עסק עם חברת שיווק רשתי" או משהו בסגנון.

אז אם בסופו של דבר עלינו להגיע לאמת, מדוע שלא נתחיל איתה ונבהיר לאנשים מיד מה אנחנו עושים? למה להתחמק, להתפתל, להתנסח בצורה מתחכמת?

מכיוון שאנו חוששים מתגובות בסגנון: "מה, אתה??? חשבתי שאתה יותר חכם..." או "אני לא מאמין עליך. הרי כולם גנבים. לטובתך תברח משם מהר" ועוד כל מיני תגובות מהאנשים שסביבנו, שלפעמים הם באמת מתכוונים לטוב ולפעמים הם ממש לא...

ואתם יודעים מה בעצם קורה? מה שאנחנו מצפים לו. כלומר – אם אלו התגובות שנצפה לשמוע, הן אכן תגענה. ואם לא נצפה לתגובות מסוג זה – לא נקבל אותן !!!

בחלק השני אספר לכם כיצד אני מתייחסת או אף מונעת את התגובות הללו ואיך לדעתי נוכל כולנו לשנות את הסטיגמה סביב השיווק הרשתי.

איריס שביט, מנהלת בתעשיית השיווק הרשתי. בעלת ניסיון של שנים רבות בהדרכה ואימון של משווקים בתעשיית השיווק הרשתי, מתמחה בייעוץ והקמת עסקים מהבית וביצירת הכנסה בנוסף למשכורת. חברה בפורום המנהלים של חברת FOREVER ומאמנת להצלחה. www.aloe-forever.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב