דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיננית הבתה-שחרור מהתעללות-תמציות פרחי ארץ-ישראל 

מאת    [ 07/04/2011 ]

מילים במאמר: 581   [ נצפה 4201 פעמים ]

 

חננית הבתה

Belis silvestris

חיננית הבתה שייכת למשפחת המורכבים. התפרחת מורכבת מהרבה פרחים קטנים. מרכז הפרח מורכב מפרחים צהובים צינוריים ומסביבם פרחים לשוניים לבנים  הנראים כעלי כותרת ומוכתמים בצידם האחורי בצבע סגול. הפרח לוקח סיכון ופורח החל מחודש נובמבר משום שבדרך כלל עונת מעבר אינה עשירה בגשמים. כאשר יורד גשם, פרחי הקרקפת נסגרים ומגנים על פנימיותם.

לתמצית המופקת מפרח חיננית הבתה מגיבים אנשים שחווה התעללות ומתקשים להשתחרר ממנה.

האדם מגיב לתמצית זו חווה התעללות באחד מהאופנים הבאים:

 התעללות מינית: כוללת כל מגע מיני בין מבוגר לקטין (מתחת לגיל 18) או בין קטין לקטין אחר  בהסכמה או בכפייה (אונס) כאשר ההבדל בגילאים משמעותי. התעללות  מינית כוללת כל שימוש בכוח  פיזי או במצבים בהם האדם ניצל את מעמדו וסמכותו במשפחה (גילוי עריות), בשירות הציבורי או בעבודה.

 התעללות רגשית: מכיוון שזו אינה משאירה סימנים חיצוניים קשה לזהותה. התעללות רגשית מתרחשת כאשר אדם בעל סמכות משתמש בכוחו כדי להשפיל, להקטין, לבטל, לבקר, ולאיים על ילד או קטין  מתוך מטרה לשבור את הערכתו העצמית במודע או שלא במודע.

 הזנחה: כאשר תחת חסותו של אדם בוגר מעל גיל 18 מצוי אדם או קטין   התלוי בו ונמנע ממנו טיפול הולם הכולל: מגורים, מזון, לבוש הולם, השגחה וטיפול רפואי. אנו יכולים לראות את השפעתה ההרסנית של הזנחה על תינוקות שננטשו. כאשר אין מי שיעניק להם תשומת לב חום ואהבה הם פשוט מתים. בתוך הקטגוריה הזו נמצאים גם ההורים המתעללים אחד בשני ומתעלמים מנוכחותם של ילדיהם הצופים בהם ומושפעים מהתנהגותם.

 התעללות פיזית: היא הקלה לזיהוי משום שהיא קשורה למכות. היא כוללת כל צורה של אלימות פיזית שהופעלה על האדם כנגד רצונו כגון: ניעור, צביטה, חניקה הכאה הטחה, השלכה, הגורמת לפציעה, סימנים, צלקות וכאב.

 מתקיימות סיבות רבות מדוע אדם הופך למתעלל. האחד מאמין שזו הדרך הטובה ביותר לחנך את ילדיו ומסתמך על האמרה "חוסך שבטו שונא בנו". השני  חווה התעללות מהוריו ואימץ דרך התנהגות זו כלפי ילדיו  כי זה מה שהיה בביתו ועל פי זה חונך. השלישי תוקף את הזולת כי אין הוא יודע כיצד להתמודד עם רגשות של קיפוח, כעס, ומצבי סטרס והדרך שמצא היא להשתמש בזולת ככלי לשחרור תסכוליו.

 במציאות, אונס, ניצול קטינים,  והתעללות הם מעשים  שיש להוקיעם. החברה האנושית מגדירה אותם כבלתי מוסריים. חשוב להזכיר כי לכל אדם שנפגע עומדת זכותו לפיצוי וענישת המתעלל בהתאם לחוק.

 אנשים המגיבים לחיננית הבתה,עברו התעללות ולכן מתקשים להירדם, לאכול, ללכת לבית הספר, לתפקד בעבודה, לקיים מערכת זוגית, לחבור לחברים, בגלל שהם מרגישים חלשים, חסרי כוחות ללא הערכה עצמית ובדיכאון.

 אדם המגיב לחיננית הבתה תופס את עצמו כחלש אל מול הפוגע. הוא חייב למצוא מחדש את הכוח הטמון בו. אך כדי למצוא את הכוח הטמון בו  קודם לכן כל צריך לאבד אותו (התעללות). במילים אחרות אדם שנתפס בעיני הנפגע כחזק ממנו, ניצל את כוחו וכפה את עצמו עליו. עכשיו הנפגע צריך למצוא את הכוח שלו   כדי להתמודד עם הפוגע  כדי שמקרה כזה לא יחזור וכדי שיוכל לחזור ולחיות.

 

התהליך שחיננית הבתה מכוונת אליו הוא שכל עוד הנפגע מרגיש חלש, הוא מזמין עליו השפעה של כוח חיצוני בדיוק באותו האופן בו נוצרת הרוח. היא נוצרת על ידי הפרשי לחצים והיא נושבת מאזור הלחץ הגבוהה לכיוון בו לחץ האוויר הוא נמוך יותר, כאשר לחץ האויר באזור הנמוך עולה נחלשת הרוח.  כדי להכיר בזה שאתה חזק, חיננית הבתה דוחפת את האדם  להפסיק את ההסתרה ולגלות את הפגיעה, ספר לחבר, דבר עם רופא, פנה למשטרה ודווח על ההתעללות או על הפגיעה, צעד זה הוא הראשון להכיר בכך שתמיד היית חזק רק שכחת זאת.

 

אתר הבית של נתן

 

 

 

נתן אמסטר  בעלים ומיסד של תמציות פרחי ארץ-ישראל .http://www.holylandessences.com                                                           טל:03-6043242




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב