דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שפיכה מהירה? זה כנראה בגלל ההורים שלך 

מאת    [ 06/04/2011 ]

מילים במאמר: 547   [ נצפה 3583 פעמים ]

שפיכה מהירה היא תופעה נפוצה מאוד בקרב גברים (כ-30% סובלים ממנה) והסיבות לה רבות ומגוונות, חלקן מולדות וחלקן סיבתיות / התנהגותיות. יחד עם זאת, מחקרים חדשים בתחום הסקסולוגיה מגלים במקרים מסוימים קשר גנטי מפתיע, המחזיר את הכדור בחזרה להורים...

שפיכה מהירה היא תופעה רחבה מאוד ומטרידה מאוד. הנתונים היבשים מראים כי קרוב ל-30% מגברים בוגרים מדווחים על בעיות שפיכה מהירה ברמה זו או אחרת וכתוצאה מסיבות שונות. יחד עם זאת, הערכות מדברות על כ-60% ואף יותר, מאחר וגברים רבים כלל אינם מוכנים להודות בכך שהם סובלים מהתופעה.

הפז"מ דופק - אתה אולי פחות...

הרפואה מדברת כיום על טווח זמן של דקה עד לשפיכה, כדי להגדיר את התופעה. גברים הסובלים מהתופעה מגיעים מהר מאוד לנקודת ה"אל חזור" אותה נקודה ממנה כבר אי אפשר לעכב את הגמירה. הגורמים המוכרים לרפואה המודרנית האחראים לפז"מ (פליטת זרע מוקדמת), הם כדלקמן:

גורם נפוץ ביותר הוא הגורם ההתנהגותי / רגשי. מקרים של מתח, חרדה, דיכאון או חוסר בטחון עצמי (או כולם יחד) עשויים להוביל לתופעה שכזאת. הגורם הפיזיולוגי, הכולל מקרים של סוכרת, בעיות נוירולוגיות, היחלשות שרירי אגן, ערמונית מוגדלת, עצבוב יתר של איבר המין, טיפולים כימותרפיים ועוד, הוא גורם משפיע נוסף. בקבוצת גורמים נוספת ניתן למנות את הסיבה הפסיכולוגית המונעת ממקרים של טראומה מוקדמת, התעללות מינית בגיל צעיר ועוד.

לצד כל אלה, הסקסולוגיה מכירה כיום בסיבה התורשתית /  גנטית ל-שפיכה מהירה, כגורם מרכזי מאוד לצד הגורם הנרכש. בהתאם לגנטיקה ניתן לומר שאם האב סבל מ-שפיכה מוקדמת, קיים סיכוי סביר שגם בניו יסבלו מאותה התופעה.

מוצאים את הגן הממהר

בשנת 2009 ראו אור שתי עבודות של חוקרים מפינלנד שבדקו את הקשר הגנטי לשפיכה מהירה בקרב זוגות תאומים. תוצאות העבודות מראות כי תופעת ה-שפיכה מהירה הייתה הנפוצה יותר בקרב תאומים זהים (%28), לעומת קרובי משפחה אחרים.

מרסל וולדינגר, מחלוצי החוקרים של שפיכה מהירה בהולנד, פרסם עבודה שבדקה את הגנטיקה של כ-90 גברים הסובלים משפיכה מוקדמת ראשונית, מלידה. וולדינגר בודד את הגן האחראי על ייצור הסרוטונין ומצא כי הוא מופיע ב-3 גרסאות שונות: LL, SL, ו- SS. בבדיקה נוספת גילה כי גברים הנושאים את הגרסאות LS ו-SS, גומרים פי שתיים מהר יותר מגברים בעלי גרסת ה- LL.

אמנם מדובר בפריצות דרך משמעותיות בתחום הפז"מ, אך טיפול תרופתי ממוקד עוד אין בנמצא ונכון להיום ה-סקסולוגיה מכירה רק בשתי שיטות טיפול עיקריות: טיפול תרופתי וטיפול התנהגותי.

שפיכה מוקדמת - טיפול תרופתי

טיפול תרופתי לשפיכה מהירה כולל בעצם כדורים פסיכאטריים וכדורים נוגדי דיכאון. תוצאות הטיפול חלקיות מאחר ואצל חלק מהמטופלים נרשם שיפור ניכר במועד השפיכה, אבל תופעות הלוואי שנושאות עימן התרופות הללו, הופכות אותן לטיפול בעל יעילות מוגבלת. יש לציין כי במחקר שנערך במרכז הרפואי ת"א, נעשה שימוש ב"מתכון" משולב הכולל תרופות פסיכיאטריות בתוספת כדורי ויאגרה. תוצאות המחקר הראו יעילות גבוהה יותר של הטיפול התרופתי לשפיכה מהירה.

יחד עם זאת, יש לומר כי בכל הקשור לשפיכה מהירה הטיפול התרופתי הוא מומלץ פחות ואף נחשב יעיל פחות מהטיפול ההתנהגותי. מכאן נאמר כי יש להגיע אליו רק במידה והטיפול ההתנהגותי נכשל, או במקרים ספציפיים הדורשים התערבות תרופתית.

טיפול התנהגותי

הטיפול ההתנהגותי כולל תרגילים ותרגולים שונים שנועדו לחבר את הגבר מחדש למיניותו. לעיתים מדובר בשבירת מחסומים רגשיים, הורדת הלחץ הנפשי והחברתי, ובמקרים רבים הטיפול כולל סדרה של תרגילים המאמנים את הגוף ואת הראש לשלוט בשפיכה ולזהותה רגע לפני שמגיעים לנקודת האל חזור.

את התרגילים ניתן לתרגל לבד ולהתאמן עליהם בעת עינוג עצמי, וגם אפשר ואף מומלץ לשתף את בת הזוג בתהליך ולעבוד אתה על שיפור יכולות השפיכה.

ד"ר ארקדי גלין
אימפוטנציה
אין אונות
גומר מהר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב