דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אזרחות גאורגית גרוזינית 

מאת    [ 06/04/2011 ]

מילים במאמר: 609   [ נצפה 11907 פעמים ]

אזרחות גאורגית / גרוזינית

 רקע

מדינת גאורגיה היא רפובליקה המוכרת בישראל בשם גרוזיה (המקומיים קוראים לה סכרתבלו - Sakartvelo), הממוקמת באזור אירואסיה (הידוע יותר כאזור הקווקז) לחופו המזרחי של הים השחור. גאורגיה גובלת עם רוסיה מצפון, עם אזרבייג'ן במזרח, עם ארמניה וטורקיה בדרום, ובמערב, הים השחור.

גאורגיה מאופיינת כמדינת לאום ליברל-דמוקרטית, בעלת מסורת ותרבות עתיקות יומין, המשתרעות על פני כ-3,000 שנים.

מקובל לראות בגאורגיה כחלק מאירופה. בעבר, הייתה משוייכת לברית המועצות וב-9 באפריל 1991, מועד ההכרזה הרשמית על פירוק הברית, זכתה בעצמאות מלאה.

גאורגיה, שרב שטחה הוא הררי, משופעת במשאבים טבעיים רבים. היא מציעה תערובת של אזור אלפיני בהרי קווקז, וחוף ים בעל אקלים סובטרופי של הים השחור, המושכים אליה תיירים רבים לאתרי ספורט החורף (סקי) ולאתרי הנופש ימי.

הכלכלה הגאורגית מבוססת על תיירות הים השחור, עיבוד הדרים, תה וזני ענבים מגוונים. בנוסף, קיימים בגיאורגיה תעשיית כריית מנגן ונחושת ותעשיית יצור יין. אוצרות הטבע של גאורגיה הם: אבן בניין, ארסניך, בהט, ברקת, זהב, חרסיות, כספית, מנגן ופחם. גאורגיה מייבאת את רוב צורכי האנרגיה, כולל גז טבעי, ומוצרי נפט. מקור אנרגיה פנימי גדול למדי הוא אנרגיית מים. למרות הנזק החמור, שהכלכלה סבלה במהלך הסכסוכים האזרחיים, החל משנת 1995 התמ"ג צומח והאינפלציה פוחתת.

אוכלוסיית גאורגיה מונה כ- 4,500,000 איש, המתחלקת לרוב מוחלט של גאורגים המהווים 83.8% מהאוכלוסייה, אזרים 6.5%, ארמנים 5.7% מהאוכלוסייה ורוסים המהווים 1.5% מהאוכלוסייה (רובם היגרו אחרי הצהרת העצמאות של גאורגיה). כיום רוב האוכלוסייה משתייכת לנצרות האורתודוקסית של הכנסייה האורתודוקסית הגאורגית (83.9%).

במהלך שנות ה-70 החלה עליה מסיבית מגאורגיה לישראל. כ-30,000 יהודים גאורגים עלו לישראל, וחלקם למדינות אחרות, כ-17% מיהודי ברית המועצות עלתה בתקופה זו. כיום, הקהילה היהודית בגאורגיה מונה כמה אלפים בודדים.

הפופולאריות הגוברת להשגת אזרחות גיאורגית

זה כמה שנים שגאורגיה מרכזת עניין בקרב משקיעים וחברות עסקיות המחפשות הזדמנויות להתפתח בזירות חדשות ובשווקים מתעוררים. לכך תורמים, בין השאר, נתוני הצמיחה הכלכלית והרפורמות התכופות במיסוי ובחקיקה.

גאורגיה מציעה אקלים עסקי נוח ואטרקטיבי שטומן בחובו יתרונות רבים, כשהבולטים הם: 

  • המיקום הגיאוגראפי - לאור העובדה שחלקים במערבה של גאורגיה נמצאים למעשה באירופה וחלקים במזרחה משויכים לאסיה, יוצרת גאורגיה גשר נוח המחבר בין שתי היבשות;
  • מערכת המיסוי - מס החברות בגאורגיה עומד על שיעור של 15%, ללא קשר לזהות החברה (חברה מקומית או זרה). שיעור מס ההכנסה על יחיד בגאורגיה עומד על 25% (שיעור קבוע ללא קשר לגובה ההכנסה מעסק, משכורת, מקרקעין ורווחי הון); 
  • אפיקי השקעה מגווונים - הצמיחה הכלכלית המואצת והעלייה ברמת החיים הינם מקור משיכה ליזמות עסקית, בעיקר בתחומי הנדל"ן (דירות, משרדים, מרכזים מסחריים) והתשתיות, הזוכים לעידוד ממשלתי. גם תחומי החקלאות והתקשורת קורצים לרבים מבין המשקיעים.

תנאים לקבלת אזרחות

אזרח מדינה זרה המעוניין לקבל אזרחות גיאורגית יפנה בבקשה מתאימה (המופנית לנשיא גיאורגיה). את הבקשה יש להגיש לנציגות דיפלומטית של גיאורגיה במקום מגורי המבקש (בישראל - בקונסוליה הגאורגית). לשם טיפול בבקשה על האזרח הזר להמציא, בין היתר, את המסמכים הבאים: 

  • בקשה המופנית לנשיא גיאורגיה;
  • תעודת לידה;
  • תמצית קורות חיים;
  • תמונות פספורט;
  • תשלום אגרת טיפול;

הנציגות הדיפלומטית רשאית, במידת הצורך, לדרוש מהאזרח הזר המצאת מסמכים נוספים ו/או לזמנו לראיון אישי.

פרק הזמן לבחינת הבקשה הוא כ-3 חודשים.

שגרירות גאורגיה בישראל - רח' דניאל פריש 3, תל אביב | טלפון: 03-6093207 | קבלת קהל - ימים ב', ד' ו-ה' בין השעות 09:00-12:00 (במידת האפשר, רצוי להגיע עם מלווה דובר גאורגית או רוסית). 

לצורך קבלת מידע נוסף וממוקד, הנכם מוזמנים לפנות באמצעות שיחת טלפון למשרדנו למספר 03-6091888 ו/או באמצעות כתובת המייל info@belaw.co.il.

אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי או חוות דעת משפטית. בכל מקרה של שאלה בעניין יש לפנות לעו"ד מוסמך לקבלת ייעוץ מלא. אין בכתבה זו כדי ליצור יחסי עו"ד-לקוח בין הקוראים לבין הח"מ.

http://www.belaw.co.il האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים כאלה או אחרים או להימנעות מהם. על הקורא לפנות ולהתייעץ עם עו"ד המתמחה בתחום הספציפי בטרם נקיטת כל פעולה משפטית כזו או אחרת. כל המסתמך על האמור בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול על המשתמש בלבד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב