דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על החלקות יפניות,נזקים,תיקונים,והתמסחרות הענף. 

מאת    [ 04/04/2011 ]

מילים במאמר: 1777   [ נצפה 13926 פעמים ]

אסתטיקה, אם נהיה כנים לרגע, היא חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו כבני אדם. לכולנו חשוב להרגיש טוב, ולקבל מחמאות ופידבקים חיוביים. כולנו רוצים ללכת למסיבה כשאנחנו לבושים בבגדים הכי יפים, כולנו מעיפים מבט אחד (לפחות) בראי לפני שאנחנו יוצאים מהבית, ולכולנו חשוב להיראות טוב.

בשנים האחרונות, הפכה תרבות האסתטיקה לחלק בלתי נפרד מתרבות הצריכה של החברה המערבית. הפרסומות בטלוויזיה ומעל דפי העיתונים, שלטי החוצות מאירי העיניים ותמונות הענק של הדוגמנים המתוחים על בניינים, עושים שירות נפלא למודעות העצמית, לטיפוח המראה ולעיסוק המתמיד שלנו בו.

התבוננו רגע סביבכם. כמה מהאנשים שאתם מכירים באמת מרוצים מהמראה שלהם, כשהם קמים בבוקר ועדיין עטופים בקורי שינה? כולנו מרגישים את הצורך הטבעי להסתדר, להתארגן ולהראות "בסדר" כשהולכים לעבודה, ללימודים או סתם, לטייל. הלבוש הוא חלק מרכזי בדברים, אבל לא רק. ג'ל לשיער, פירסינג ועגילים, תכשיטים, עדשות, משקפיים אופנתיים. את מה שלא עשה הטבע, אמרו פעם, יעשה הצבע. ומי שלא מעוניינת בשיער מתולתל - יוכל מעצב שיער מוכשר לפתור בכמה שעות בהחלקה יפנית.

החלקות יפניות הופכות עם השנים לפופולאריים יותר ויותר. אין האמור נוגע להחלקות שיער שהם הכרח, עקב שיער רע לא אסתטי ופגום הדורש תיקון. אלה הם תיקונים "קטנים", הבאים לתקן "פגם"בשיער , שהלקוחה אינה מרוצה ממנו. בין ההחלקות היפניות המבוקשות ביותר בישראל, לפי סוגי השיער, הם: שיער מתולתל,שיער יבש,שיער פגום,שיער שעבר החלקות רגילות או החלקות כושלות,שיער נפוח,שיער שעבר טיפולים של סברה וקליאופטרה,שיער שעבר החלקות זולות תרתי משמע(זול בחומר וזול לספר)וכמובן שזה בא על חשבון השיער שלכן בנות.

הכתבה הבאה תעזור לכם להבין קצת יותר מה, בעצם החלקה יפנית , כיצד הוא יכול להשפיע על חייכם, מה הסכנות שבו, ומתי חשוב מאוד להגיד "סטופ" ולעצור.

מהי החלקה יפנית אסתטית?

החלקה יפנית אסתטית היא הליך מקצועי ביותר שבמהלכו מבצע מעצב השיער , בדרך כלל אחד שזה מה שהוא עושה כל היום ויודע להבין ולקרוא את השיער מהשורש ועד הקצוות. בהתמחותו, שינויים במבנה השיער או שינוי ספציפי לפי רצון הלקוחה וסוג ההחלקה. . את ההחלקה היפנית האסתטית יוזמת , בדרך כלל, הלקוחה מתוך רצון להיראות טוב יותר ולתקן "פגם" או ליקוי במראה החיצוני שלה. זה יכול להיות שיער נפוח, מתולתל ,יבש או כל סוג שיער אחר שהלקוחה אינה מרוצה ממנו.

ההתייחסות להחלקות יפניות כיום , ושלא בצדק, היא כאילו מדובר בהליכים פשוטים שאין בהם סיכון. זה המקום לציין ?החלקה יפנית היא תהליך טראומתי לשיער, כמו כל ניתוח, ויש בו סיכונים לא מעטים - החל מהחלקה שלא מתאימה לסוג השיער , דרך סיבוכים הקשורים לסוג השיער,ואבחנה כושלת של מעצב השיער וכלה בתוצאות בלתי מוצלחות, פגיעות אסתטיות ונזקים בלתי הפיכים.

עובדות!!!

בשנים האחרונות החלקות יפנית הפכו להיות טרנד בשוק השיער הבעייתי הישראלי ובעלי מקצוע שלא מוכשרים מספיק מנסים לשווק את הנושא כהליך שגרתי בכל מדיה אפשרית , וכיום מתייחסים להחלקה יפנית כ"צבע" ולא ברצינות רבה.. ההתייחסות הזו נובעת, ברובה, ממאמצי השיווק של אותם מספרות או בעלי מקצוע המנסים למכור לנו החלקה יפנית זולה ובמחיר זול מאוד כדי לזכות בחשיפה אישית ולא על מנת לדאוג דאגה אישית ומקצועית לשיערה של אותה לקוחה שמבקשת ביטחון ואחריות לטיפול בשיער שלה .רובם של ההחלקות היפניות המוצלחות ביותר מתבססים על יכולתו של בעל מקצוע טוב שמבין את תחום זה על בוריו ושהשיער בשליטה, באופן מדוייק ביותר.

שיער מטופח ?השיער הוא אמצעי ההגנה הראשון של הראש כנגד מזיקים (קרינה, חיידקים, פגיעות פיזיות). משום כך, עם השנים הוא צובר "פגיעות" שחלקן אסתטיות. באמצעות חומרי טיפוח המיועדים , ניתן לנקות (לקלף-סוג של גזירה ייחודית.) שכבות שיער עד כמה שניתן , ולהתקרב אל השכבות הפנימיות של השיער שלא נפגעו. כך ניתן באמצעות הטיפולים האישיים של הלקוחה בבית לטפח את השיער בצורה נכונה ולהחדיר בה את תרבות הטיפוח הדרושה לה.


    • החלקה על שיער מובהר - רבות מוטרדות משיער לא אסתטי ויבש במיוחד כשהוא מובהר מנזקי הזמן מחמצן גבוהה בצבע או בהבהרה ובאמצעות שיטות טיפול מיוחדות אפשרי כמעט על כל שיער מובהר לבצע החלקה יפנית להורדת נפח ולניטרול שיער לא איכותי ובאמצעות טיפול יייחודי ניתן להחליק את השיער בקלות, על ידי טיפול עדין במיוחד לשיער מובהר ועדין. בשיטה זו עוטפים את השיער בג'ל מועשר, ומאחר והשיער נחשף לחומר שאמור לשנות מבנה פנימי כשהשיער פתוח מהבהרות וחושפים אותו. הג'ל חודר לעומק השיער, ומנטרל באחוזים גבוהים את ההחלקה ומעדן אותה והופך את השיערה המובהרת והעדינה לגמישה רכה ולחלקה ללא נפח.
    • תיקוני החלקות - טיפולים לתיקון החלקה יפנית באמצעות חומרים שמיועדים לכך מתבצעים על ידי בעל מקצוע המתמחה לא רק בהחלקות שיעריפניות , אלא גם בתיקון השיער עד לתיקון המושלם והממוקד. בשיטה חדישה יותר, ניתן לבצע את ההחלקה על חומר מסויים ומיוחד שמפריד בין החומר לשיער ב-50% וכך למנוע את הנזק שההחלקה עלולה לגרום לשיער חשוף, לתיקון שיער בצורה מושלמת. החלקות יפניות , בניגוד למה שרוב שנשים חושבות , הוא הליך רציני מאוד מאוד לשיער , ומסוכן ביותר. הנזקים עלולים להיות חמורים מאוד, ומהחלקה לא נכונה ואבחנה כושלת ועוד כהנה וכהנה לעיתים אין דרך חזרה.
הטיפול הבסיסי בבית.

ההליכים החשובים הבאים לאחר החלקת שיער יפנית הם הטיפוח האישי בבית. הם מצריכים שמפו ייחודי ללא סודיום כלואוריד(מלחים הנמצאים בשמפו רגיל המייבשים את השיער) ובשמפו זה אפשר לחפוף כל יום ללא כל חשש מאחר ואין את המלחים המזיקים למרקם השיער וייבושו. פעם עד פעמיים בשבוע חובה להשתמש במסיכה עמוקה ואינטנסיבית לשמירה על הגמישות והאיכות של מבנה השיערה . בימים שלאחר הטיפול יהיה אסור לחפוף את השיער כ-3 ימים,ואסור לאסוף את השיער בלחץ, או סיכות,גומיות,קליפסים,משקפי שמש,וכו'. מאחר והשיער פעיל לאחר כשלושה שבועות אפשר להתנהג עם השיער כרגיל. אם קיימת בעייה מסויימת לאחר ההחלקה ניתן לבדוק ולתקן רק לאחר כשלושה שבועות . אם מעצב שיער אומר לכם שאתם יכולים לעבור החלקה במיידי או לאחר מספר ימים , עדיף ורצוי שתעשו סקר טוב טוב ותעברו למעצב שיער שיש לכן אמון בו ואינטראקציה למען ביטחונכן ובטחון שיערכן.

החלקה על שיער צבוע - אחד מההליכים הנפוצים ביותר. בניגוד למה שנהוג לחשוב, מדובר בהליך לא קל. החלקת שיער שלפעמים דורשת חיזוקים כוללים והתערבות חומרים נוספים במספר סוגי שיער צבוע במיוחד בשיער מתנגד וצבוע ודרושה מיומנות רבה של מעצב שיער בהתאמה של ההחלקה על שיער שעבר טיפולים שונים כדי לקבל את ההחלקה המושלמת. האיזורים הפגומים ביותר במיוחד בשיער צבוע הם איזורי הכיפה העליונה ואיזורי הקצוות הפגומים ולכן בסוגי שיער צבוע דרושים חומרים מלחכים (חומרי לחות) על איזורים אלו כדי לקבל הגנת יתר לשמירה על לחות ואיכות מבנה השיערה.

יש לנו שתי בשורות האחת טובה והאחת רעה ונתחיל בבשורה הרעה:
תיקון החלקה יפנית מלאה ומושלמת עלולה להגיע ל-5000-3000 ש''ח!!!

שיער זה החלק הכי חשוב בגופכן ומדגיש ברובו את יופייכן ולא הייתן מסכנות את השיער שלכן בהחלקה יפנית בגלל הזול ולא בזכות השרות. שרות ,ידע, מקצועיות ,ואחריות ,הם מעל הכל, ושווים יותר מכסף כי בכסף את קונה את הביטחון שלך ממעצב השיער ואת השקט לאחריות במידה וקיימת בעיה, או עתידית. שיער הוא המצב רוח, שלך ואת הולכת לעשות שיער אצל מומחה לדבר ולא אצל אדם שלא מכיר את הנושא מקרוב ובטח לא בגלל שהוא זול!!! ומי שיגרום לנזק לשיערך אוי ואבוי!!! אך ישנם שני מצבים:


    • תוכלי לתקן את שיערך.
    • הנזק הוא בלתי הפיך.

אם הנזק הוא בלתי הפיך,אז אין לך מה לעשות ,ומכאן זה להאריך את שיערך ולבכות על מר גורלך ואולי לתבוע את הספר ,כי אלף ואחד דברים שיצוצו לך בראש כדי להפיל את האשם על מישהו שבסך הכל פרסם מודעה כזאת או אחרת בקופונים ,באתרי אינטרנט, עיתונים,וכו'...או ללא כל קשר לכלום. גם אם שילמת הון על החלקה יפנית ושיערך נהרס ,הבעיה הראשונית היא שלך שבחרת בעל מקצוע לא ראוי לשיערך. ולכן תחום שיער הינו דבר רציני אך כנראה שהמחיר והקופונים לטיפול בהחלקה יפנית בפרט הוא זה שקובע עובדות ולא האדם שמבשל את הנושא על ראשכן...

תיקון החלקה יפנית מלאה ומושלמת עלולה להגיע ל-3000-5000 ש''ח ונשים שהרסו להם את השיער משלמות את הסכום מבלי להניד עפעף רק כדי להחזיר את המצב לקדמותו. לעיתים זה אפשרי, ולעיתים לא. אך את המחיר אתן משלמות תרתי משמע על החלטות שגויות.
הבשורות המשמחות שיש לנו בשבילכן:כל שיער שעבר החלקה יפנית לא מושלמת, אין כל בעיה לתקן את השיער אך כמובן את צריכה להגיע לייעוץ כדי שאנו נדע בוודאות שאת תגיעי שוב לאחר שקבעת תור לבצע את תיקון ההחלקה בצורה נכונה ובטוחה ללא כל בעיות בדרך!!!
לכן יש כל כך הרבה סוגי שיער ובכל מיני סגנונות מתולתל,מקורזל,עבה,דק,יבש,בריא,צבוע,טיבעי,כהה,בלונדיני,ועוד ועוד... וכמו כן צריכים לדעת לאבחן כראוי את השיער כדי להגיע למה שאת חולמת: שיער חלק וגולששש!!!

ישנם המון סיבות לכישלון החלקה יפנית:


    • חוסר מיומנות של בעל מקצוע(בבחירתך ומסיבותייך שלך, וללא ידיעתך כמובן.)
    • דיאגנוזה לקוייה.
    • מריחה לא נכונה של החומר על השיער.
    • חישוב זמן החומר על השיער באופן לקוי(משתנה משיער לשיער מהותית.)
    • מגהץ לא נכון לשיער.
    • טמפרטורת מגהץ גבוהה או נמוכה.
    • חומר עבודה זול תרתי משמע.
    • שימוש בחומרי טיפוח לא נכונים.
    • חפיפת השיער לפני הזמן לאחר ההחלקה.
    • אסור לאסוף את השיער ל''קוקו'' בחוזקה בגומייה,קליפסים,סיכות,קשת,וכו' למשך זמן מוגבל.
    • הכישלון הנפוץ ביותר להחלקה יפנית הוא שירות נחות ולא מקצועי או רציני כמובן מאליו בתחום זה.
הקופונים שהרסו את שיערי

ישנם המון נשים אשר יוצאות מבלות קונות ואת חווית הקנייה, וקשה לתאר את ההרגשה כשאנו יוצאים לרכוש מידי יום מוצרים גם כשאנו לא צריכים ורק בגלל שהם בחצי המחיר. בעיקרון זה נכון כשקונים מוצר עם קופון ב50% ואולי גם יותר, כשהולכים למסעדה,למסג',למניקור,לקניית בגד נחמד,לקניית חופשים וסופ''ש, הכל נכון וכדאי ,וגם אם קנינו יותר מדי, ולא נהנינו מי יודע מה ,לא נורא לא קרה כלום. אנחנו נלך למקום אחר או נשלם יותר העיקר רק שנעשה מה טוב לנו.

לנוכח תופעת ההתמסחרות בנושא שיער וההחלקות היפניות בפרט,רבים המקרים של שיער שנשרף ונפגם כתוצאה משרות נחות ומאחר ונושא ההחלקות היפניות הינו מורכב ונדרשת המון סבלנות בתחום זה בעלי מקצוע רבים שאינם מנוסים בתחום זה מבצעים טיפולי החלקה יפנית הדורשת קצת יותר מהחלקה במקרים קשים ומורכבים במיוחד עם שיער ישראלי בלקוחות המגיעות והולכות שבי אחר קופונים ושאינן משכילות לדעת על נזקים ותוצאות הרסניות כתוצאה מחוסר מיומנות של בעל המקצוע שבסך הכל מבקש להתפרסם ובצדק על ''חשבון השיער שלכן''.
הרצון של שני הצדדים להרוויח לגיטימי כשיש על מה אך למעשה שני הצדדים מפסידים כשלפעמים הלקוחה יכולה להרוויח החלקה יפה אך סיכונים אלו אינם משתלמים כלל וכלל לשני הצדדים הן למעצב השיער והן ללקוחה. לדוגמא,שיערה של הלקוחה עלול להיפגם להיהרס או להישרף ומנגד אותו בעל מקצוע חייב לתקן את הנזק שנגרם ללקוחה ההפסד בסופו של דבר הינו בכיסו של הספר שמלכתחילה אינו הרוויח דבר מן עבודתו ועוד יותר הינו חייב לתקן את שיערך בהליך מורכב ולא פשוט ובמקרה שכזה כדי להחזיר שיער לקדמותו ולתקן נזקים שנגרמו לשיערך את עלולה לשלם ביוקר לכן נושא של החלקות יפניות הינו נושא חשוב מאוד רציני בעל שיקולים רבים שצריכים לקחת בחשבון וקופון של 600 ש''ח עלול לעלות 5000 ש''ח אם לא יותר לתיקון או צמצום נזקים ולפעמים ישנם מקרים בלתי הפיכים ופתירים. החלקה יפנית זה טיפול חשוב ומורכב הוא אינו דומה לשום טיפול בתחום השיער לא לצבע, ולא לגוונים, וכו'. שיקום שיער הינו מורכב וקשה וכמו שמנתח פלסטי בוחרים בפינצטה ע''פי מומחיות ולא לפי קופונים, ככה אנו בוחרים או צריכים וחייבים לבחור מעצב שיער.
בעיקרון אנחנו כמו עדר איפה שיש קופונים אנחנו שם וזה ממש מאכזב בעלי מקצוע כמעצבי שיער מוערכים שמורידים את המקצוע לזנות וחותכים את הענף שעליו הם יושבים ושנשים או לקוחות מבקשות מחיר של קופון ולא איכות.

הקופונים אמנם יחסכו לכם כסף אם תשתמשו בהם באופן מושכל. אבל אם תרכשו רק משום שהדברים נמכרים בהנחה, תגלו את הצד האחר והמכוער של הקופון - זה שעולה מאות ואלפי שקלים מיותרים

אשמח לייעץ ולענות על שאלות בברכה רוני חתוכה


מרכז האומנות החלקה יפנית, תוספות והארכת שיער


בן יהודה 254, תל - אביב


טלפון: 03-6022334 נייד: 050-6668800


כתובתנו באינטרנט: www.ronihatuka.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב