דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לחץ נפשי? = קילוגרמים מיותרים 

מאת    [ 22/08/2007 ]

מילים במאמר: 453   [ נצפה 6523 פעמים ]

מחקרים חדשים מראים כי מצבי לחץ נפשי בחיינו שהם תולדה של עבודה או גורמים אחרים של חוסר איזון בחיינו תורמים בצורה ישירה להשמנה, במקרים רבים אף להשמנה קיצונית, הן אצל נשים והן אצל גברים.

מערכת מלב"י

מדובר לכאורה בחדשה ישנה, לחץ נפשי עלול לפגוע בנו ולסכן באופן ממשי את בריאותנו. ואולם מחקרים חדשים מראים כי מצבי לחץ נפשי בחיינו, שהם תולדה של עבודה או גורמים אחרים של חוסר איזון בחיינו, תורמים בצורה ישירה להשמנה, במקרים רבים אף להשמנה קיצונית, הן אצל נשים והן אצל גברים.

מכיוון שהשמנת יתר הוכחה כגורם ישיר למחלות רבות, דוגמת סוכרת ומחלות לב, הרי שהשמנת יתר בעקבות לחץ נפשי, הוא נושא חשוב שיש לתת עליו את הדעת.

מחקרים חדשים בנושא השמנה תורמים ישירות להבנת התופעה ולצימצום ממדיה, וחשיבותם גדולה בדיוק כמו המלחמה היום יומית עצמה על ידי תזונה נכונה ופעילות גופנית.


נדמה היום כי החוליה החסרה בנושא חוסר יכולתנו לשמור על משקל תקין ויציב, עלולה להיות גורם הלחץ והמתח הנפשי.

מתח מגרה את גופנו ליצירת הורמונים כגון אדרנלין וקורטיזול אשר להם השפעה ישירה על המטאבוליזים של גופנו ועל יכולתנו ל"שרוף" שומנים.

גופנו מתוכנן לנצל קלוריות מחלבונים, פחמימות ושומנים. במהלך תקין אנו אמורים לשרוף קלוריות לאורך היום מתוך מסת השומנים אשר בגופנו.

לרוע המזל, כאשר אנו נתונים בלחץ מתמיד, אותם הורמונים, אשר מופרשים כתוצאה מלחץ נפשי, גורמים לנו לנצל את הקלוריות מתוך הפחמימיות והחלבונים במקום מתוך מסת השומן של הגוף.

זוהי הסיבה העיקרית לכך שעלינו לראות במתח נפשי את האחראי הישיר לחוסר היכולת שלנו לשרוף שומנים בצורה תקינה מתוך מסת גופנו.

רצוי שנדע כי רק מכיוון שביצענו פעילות גופנית ו"שרפנו" כמות קלוריות הנראית לנו מספקת והולמת אין הדבר כי "שרפנו" את כמות הקלוריות הנכונות המאוחסנות בשומן גופנו המיותר.

במהלך עשרים וחמש השנים האחרונות נדמה כי עיקר ההתמקדות הייתה בכמה קלוריות שרפנו, אל מול כמות הקלוריות שאכלנו. ואולם ההורמונים שלנו, הם אלו המכתיבים בעצם את קצב שריפת הקלוריות שלנו.

לחץ ומתח נפשי אחראים ישירות להפרשת אדרנלין וקורטיזול, הורמונים המגבירים את יצור האינסולין, שהוא הורמון הידוע בהשפעתו על רמת האיחסון של השומן בגופנו.

כל נושא השמנת היתר והלחץ הנפשי כגורם לה, אינו מוגבל רק לאותם אנשים שסדר יומם הלחוץ נקבע כתוצאה מעבודה שוחקת או כזו שאינה משביעת רצון.

סדר החיים הכאוטי של רבים מאיתנו בעולם המודרני מגרה באופן עקבי את ההורמונים הללו המחבלים בשמירה על משקל תקין.

מהלך חיינו מתיש את בלוטות האדרנל שלנו לרמה שאין הן יכולות לייצר מספיק הורמונים אשר יאזנו את תהליך הלחץ והן נקלעות למצוקה ונשחקות.

ברגע שאנו מצליחים להתמודד עם בעיית הלחץ בחיינו, הרי שמהטאבוליזים של גופנו חוזר לתקינותו ומסייע לנו לשוב ולנצל את ה"קלוריות הנכונות", אלו המאוחסנות בשומן גופנו.

בדקו את גורמי הלחץ והמתח בחייכם, עשו את בדק הבית החיוני והשתדלו למזער את השפעתם של אותם גורמים אשר תורמים ללחץ ומתח בחייכם, כך תוכלו לסייע לעצמכם להשיל באופן טבעי יותר את הקילוגרמים המיותרים שגופכם צבר
אתר המרכז לטיפול בהשמנת יתר מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזייה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה, ניתוחי קיצור קיבה ועוד.
http://www.hashmana.co.il/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב