דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי גמישות פנימית ומדוע היא כל כך אפקטיבית בהתמודדות עם קשיים? 

מאת    [ 30/03/2011 ]

מילים במאמר: 653   [ נצפה 3039 פעמים ]

מהי גמישות פנימית ומדוע היא כל כך אפקטיבית בהתמודדות עם קשיים? / מאת יואב ברנזון

 

 

גמישות חיצונית

 

רוב האנשים מצפים שאנשים אחרים יתחשבו בהם, יגלו כלפיהם חמלה, רגישות, פתיחות וגמישות. זה נכון, זה כייף וזה נעים לקבל יחס חם ומרצה מצד אנשים אחרים.

 

הבעיה מתחילה כאשר זה לא קורה. כאשר ה"אנשים האחרים" אינם קשובים ורגישים, כשהם אינם גמישים ורכים, כשהם אינם מרצים ומשתפים פעולה, כשהם אינם חיוביים ומתקשרים. מה עושים אז?

 

 

 

נוקשות מובילה לבעיות

 

לרוב האנשים אין תשובה לבעיה הזאת. רוב האנשים לא מוכנים לקבל את האפשרות שאנשים אחרים לא יהיו קשובים אליהם, לא יכבדו אותם, יצפצפו עליהם או פשוט יתעלמו מהם.

 

ולכן, כשסיטואציה כזאת מתרחשת רוב האנשים הופכים נוקשים, אינם מגלים גמישות, יוצאים לקרב ולמלחמה, מנסים ללמד את הצד השני לקח, עומדים על העקרונות שלהם ובאופן כללי נכנסים למצב של מאבק.

 

 

 

גמישות פנימית

 

גמישות פנימית שונה מאוד מגמישות חיצונית. גמישות חיצונית היא הציפייה שאחרים יהיו גמישים איתנו - מבחוץ. גמישות פנימית היא היכולת שלנו להיות רכים וגמישים מול סיטואציות מורכבות או קשות ונוקשות שנכפות עלינו מבחוץ.

 

לדוגמה, שמעתם ברדיו שהכבישים פקוקים. מה אתם עושים? אפשרות אחת, לצאת בכל זאת לכביש ולהיתקע בפקקים, לריב, לצעוק, להתעצבן ולבזבז זמן. אפשרות שנייה, לא לצאת, לבטל את התוכניות שלכם לאותו היום וליזום תוכניות לגמרי אחרות בבית. במה תבחרו? אם בחרתם באפשרות הראשונה אתם למעשה מקווים ומצפים שהמציאות "תתחשב בכם", שאולי הפקקים לא כל כך נוראיים, שאולי תמצאו איזה דרך קיצור, שאולי יהיה לכם מזל, שאולי המשטרה תזרים את התנועה. אם בחרתם באפשרות השנייה אתם גמישים מבפנים. אתם מוכנים לסדר מחדש את סדר היום שלכם ולהתאים את עצמכם למציאות במקום שהמציאות תתאים את עצמה אליכם. 

   

 

 

הכל בידיים שלכם

 

המציאות היא מורכבת ובלתי צפויה. רוב האנשים מקווים שהמציאות תתאים את עצמה אליהם כך שיהיה להם נוח. חלק מהאנשים מבין שעליו להתאים את עצמו למציאות כי זו הדרך החכמה לזרום קדימה מבלי להיתקל כל הזמן בקירות.

 

כשאתם מקווים שמישהו אחר יתגמש כלפיכם - אתם מחלישים את עצמכם, כי אתם מפקידים את כל הכוח בידיים שלו. לעומת זאת, כשאתם גמישים מבפנים - אתם נוטלים חזרה את כל הכוח לידיים שלכם וכך אתם חופשיים לבחור בכל קו פעולה שנראה לכם.

 

 

וטיפ לסיום: גמישות פנימית היא גישה שמוכנה להגמיש פרנציפים ועקרונות בשביל חיים בריאים ומאושרים. גמישות חיצונית היא גישה שאינה מוכנה להשתנות ולהתגמש כלל אלא מצפה שהעולם, שהמציאות, שבני הזוג או שאנשים אחרים יבואו לקראתכם ויתאימו את עצמם אליכם.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה.   הוא מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.   יואב ברנזון פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני.   הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל.   הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם.   יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.   כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-2,112 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.   למידע מורחב על יואב ברנזון ועל עבודתו הענפה לחצו כאן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב