דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תינוקות וילדים בראי הרפואה הסינית 

מאת    [ 28/03/2011 ]

מילים במאמר: 568   [ נצפה 1701 פעמים ]

הטיפול בילדים ותינוקות בעזרת הרפואה הסינית קיים בסין מאז העת העתיקה.

זהו כלי טיפולי רב עצמה בייחוד בטיפול באוכלוסיה רגישה זו. כמו במבוגרים גם כאן הגישה היא הוליסטית ולא חודרנית, המאפשרת ריפוי ומניעה של מחלות בעתיד בזמן קצר יחסית, ללא תופעות הלוואי המחלישות של תרופות.

המחלות בקבוצת גיל הילדות (לידה - גיל ההתבגרות) מתחלקות לארבע קטגוריות: מחלות חריפות, מחלות חוזרות, מחלות כרוניות, מחלות קשות ופאטליות.  במרפאות האמבולטוריות הראשוניות מטפלים בעיקר במחלות חריפות וחוזרות ובחלק מהמחלות הכרוניות.

לדאבוננו, למרות ההתקדמות העצומה בטכנולוגיות האבחנה, בפיתוח תרופות והבנת תהליכים פאתופיזיולוגים, לתינוקות וילדים קטנים בעיקר יש תסמונות קליניות חוזרות, שאת חלקן התרופות הקיימות אינן מרפאות. הדוגמאות רבות, אמנה כמה מהן: זיהומים בדרכי הנשימה, דלקות אזניים, ברונכיט ספסטית, אסטמה, רגישויות עוריות, תגובות עור וריריות לאלרגנים, אי שקט מוטורי כרוני, הפרעות שינה, הפרעות קשב וריכוז, בעיות כרוניות בדרכי העיכול ופיגור בגדילה.

למרות שלא מדובר לרוב במצבים מסוכנים, בצורך באישפוז ובטיפולים הרואיים, מצב זה הוא בלתי נסבל לילדים, להורים וגם לרופאים ולמערכת הפרא רפואית. קיים תסכול בקרב כל הגורמים לנוכח חוסר היעילות של הטיפול הסימפטומטי או הספציפי בהשגת ריפוי מלא.

לדוגמא, עם כל הגאווה על פיתוח תרופות אנטיביוטיות מתוחכמות, השפעתן זמנית בלבד, ועם הפסקתן, תיתכן הופעה חוזרת של דלקות אוזניים או דלקות שקדים חוזרות,בקרב חלק מהילדים. עובדה זו,  פוגמת בשגרת החיים התקינה של הילד ומשפחתו במקרה הטוב, וכרוכה בתופעות לוואי בלתי רצויות (גם בגיל מבוגר) במקרה הרע.

הרפואה הקונבנציונאלית, חסרה את הידע והאמצעים להתגבר על המנגנונים והגורמים שבגינם זיהומים אלו חוזרים,  לפחות לא ברמה של הרפואה הראשונית.

מבחינת הרפואה הסינית, ההתייחסות לילדים שונה במעט מההתייחסות למבוגרים. בקרב ילדים, התהליכים הפיזיולוגים והפתולוגים מתרחשים בקצב מהיר יותר, יחסית למבוגרים.

תהליכי הגדילה מהירים יותר ,ומדובר בתקופה בה ההתפתחות והבניה מתרחשים בקצב מהיר . לכן גם התהליכים בגוף, מתרחשים בקצב המאפשר שינוי, במידה ורוצים להשפיע על תהליך גדילה שאינו מאוזן.

לדוגמא, כאשר מגלים עקמת בילד, עדיין ניתן בעזרת טיפול ברפואה סינית, להשפיע על היציבה ,ולאפשר בניה של הגב בצורה נכונה יותר, דבר שלא יכול להתרחש במידה ומחליטים להתערב בבעיה זו בגיל מבוגר יותר.

ניתן להשפיע על מחלות מולדות או על חולשות, כך שהילד לא יאלץ "לגרור" את המחלה לגילאים מבוגרים יותר.

את השינויים המהירים אנו רואים, לא רק בפיזיולוגיה (הגדילה וההתפתחות), אלא גם בפתולוגיות (במחלות). הדוגמא המוכרת ביותר היא עליית חום מהירה בקרב ילדים ותינוקות, ומצד שני ירידה של החום בקצב מהיר, כתגובה לטיפול. מכיוון שלרוב הילדים אין היסטוריה ארוכה של מחלות ,אין צורך לרדת לעומק ו"לקלף קליפות" במהלך הטיפול. דינמיקת ההחלמה מהירה יותר.

לצורך האבחנה, ברפואה הסינית, מחלקים את הילדים בין השאר, ל"ילדי עודף" ול"ילדי חוסר".

זוהי חלוקה המסייעת בהבנת תהליך המחלה, דרך הטיפול וקצב ההחלמה.

לדוגמא: "ילדי עודף" מאופיינים כבעלי גוף מוצק, סקרנים, מודעים, הם מנהלים את העניינים, בעלי עיניים בורקות, תאבון טוב, אוכלים הכל, בעלי אנרגיה רבה (לאו דווקא היפראקטיבים), לעתים לחייהם אדומות, לעתים מזיעים, עושים שטויות, קשה להתעלם מהם,בעלי נטייה להיות אלימים כשמשהו מציק להם.

המחלות שיופיעו בקרב "ילדי עודף" ,יהיו בעיקר של חום ולחות, הצטברות של עודף.

לעומתם ,"ילדי חוסר" - מאופיינים במבנה גוף חלש, עיניים ללא ברק, חיוורים, צבע כהה מתחת לעיניים, צריכים לישון יותר,בעלי אנרגיה מופחתת, אוכלים בבררנות, בוכים בשקט.

המחלות שיופיעו בקרב "ילדי חסר" ,יהיו חולשות למיניהן, מחלות חוזרות ונישנות, וקושי להיפטר ממחלה.

כמובן שזוהי רק דוגמא לחלק מהאבחנה המורכבת ,ותמיד קיימים מקרים היוצאים מן הכלל.

גם בטכניקת הטיפול ההתייחסות לילדים שונה ממבוגרים. משתמשים במחטים עדינות יותר, וזמן השארת המחטים הוא קצר יותר, בין שניות בקרב תינוקות ועד למספר דקות בודדות בקרב ילדים.

"אסיא-רפואה סינית עתיקה". מרפאה לטיפול בתינוקות, בילדים ובמבוגרים. בהנהלת שרון דותן, מומחה לרפואה סינית עם התמחות בילדים ובפגיעות ספורט. נסיון של 11 שנה ברפואה סינית. דוא"ל: info@assiamedic.co.il טלפון: 052-2832563.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב