דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


W3C והשפעתו על SEO 

מאת    [ 28/03/2011 ]

מילים במאמר: 367   [ נצפה 2207 פעמים ]

אחת הדרכים של האנושות להתמודד עם חוסר אחידות ואנרכיה היא באמצעות יצירת תקנים. כך נוצרו להן אותיות ושפות משותפות בין תרבויות, אמות מידה ויחידות משקל וגודל מוסכמות ולמעשה בכל תחום בו יש צורך במיסוד וביצירת תקן אחיד ומשותף נוצר תקן. גם בעולם האינטרנט נוצר הצורך ליצור תקן לפיו יעבדו כל האתרים ברשת. 

באוקטובר 1994 הוקם גוף עולמי בשם W3C, המורכב מנציגים רבים של חברות מסחריות ונציגי אקדמיה מרחבי העולם, שמטרתו לקבוע את תקן כתיבת דפי הקוד ברשת האינטרנט, בצורה בה כל דפי האינטרנט בכל האתרים יוצגו בצורה אחידה ללא תלות בדפדפן מסוים. 

עם הזמן הפך ה- w3c לתקן ולסטנדרט לכתיבת דפי קוד באינטרנט, כשמשנה לשנה ומגרסה לגרסה ניתן לראות שכל האתרים בעולם מיישרים קו לנוכח התקן. התקן מאפשר צפייה נאותה בדפי אינטרנט משלל דפדפנים, פלאפונים ופלטפורמות אינטרנט שונות. בעלי האתרים מבינים את החשיבות שיש בעמידה בתקן ה- W3C - על מנת שגולשים לא יתקלו בבעיות בגלישה באתר ויעברו למתחרים. 

באתר הראשי של W3C ניתן ללמוד בצורה פשוטה ומפורטת על התקנים וכיצד יש לכתוב את הקוד באתרכם. התקן נותן הגדרות ברורות לכתיבת דפי HTML, עיצוב CSS וכתיבה תקנית ומסודרת שהופכת את ניטור התקלות באתר לפשוט ומהיר. 

W3C וקידום אתרים
אחת הדעות הרווחות היא שכתיבת קוד לא לפי תקן ה- W3C עלולה לפגוע בקידום האתר בגוגל. על אף שמהנדסים בכירים בגוגל טענו לא אחת שלתקן ה- W3C אין השפעה על SEO, עדיין ברורה החשיבות בכתיבת קוד תקין שיאפשר גישה אופטימאלית של מנוע החיפוש לקוד האתר ולתוכן בו. קוד אתר שבנוי בצורה מסורבלת ולא תקנית עלול לגרום לקשיים בסריקת האתר על ידי מנוע החיפוש – דבר שעשוי גם לפגוע בתוצאות הדירוג של האתר במילות מפתח שונות. עלינו להבין שבעוד עבודת אופטימיזציה לדפי האתר הינה הכרחית – ההתאמה לתקן W3C אינה הכרחית בהיבט הקידום. מטרת עבודת האופטימיזציה להתאים את דפי האתר לסריקה של מנוע החיפוש. 

W3C - לאן זה הולך?
חוסר ההתייחסות המובהק של מנועי החיפוש לתקן ה- W3C לצד אחוז השימוש הגובר במנועי החיפוש – גורר מצב לפיו התקן הולך והופך לפחות רלוונטי. הדרישות הקפדניות של התקן גורמות לבוני אתרים רבים להתעלם מהתקן ולא להתייחס אליו בקפדנות. כמו שזה נראה כיום, התקן ימשיך להתקיים כסטנדרט לכתיבת קוד תקין לאתר, אך ימשיך לשחק שחקן משני בכל הקשור להשפעה על עולם האינטרנט החדש שמונע דרך מנועי החיפוש. 

שם: קרן כהן דואר: karenguru@gmail.com כתובת אתר: http://www.guru4rent.com חברה: Guru4rent תפקיד: מתאמת פרויקטים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב